s'nachts pijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Namaste1981, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Namaste1981

28 mei 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik heb een paar vraagjes:

Sinds een aantal nachten heb ik eigenlijk de gehele nacht door een licht zeurende, trekkende buikpijn, ik vermoed dat dit bandenpijn is, ik herken het gevoel onderhand wel en heb hier ook overdag best wel vaak last van. Wat is de reden dat ik dit met name in de nacht voel en is het normaal / zorgelijk dat het vrijwel de hele nacht aanwezig is?

De tweede vraag: ik heb meer en meer last van harde buiken. Tenminste, ik denk vrij zeker te weten dat dit harde buiken zijn. Plots zwelt mijn buik erg op, alsof hij is opgepompt met lucht en flink onder spanning staat. Dit doet geen pijn maar voelt wel vervelend. Ik ben pas 17 weken zwanger, is het zorgwekkend dat ik daar nu al last van heb? Ook dit met name s'avonds en s'nachts (in rust).

En dan, ik ben nu ook al een paar keer wakker geworden door een forse stekende pijn / kramp (niet meer dan 1 x per nacht overigens). Flink pijnlijk maar het trekt gelijk weg. Het is niet heel frequent (het doet aanzienlijk meer pijn dan de 'bandenpijn' bij niezen, plotselingen bewegingen e.d.) Wat zou dit kunnen zijn?

En dan nu de laatste vraag (tja sorry...) ik heb ook vrijwel de hele nacht last van lichte kramp in mijn benen / voeten, wat kan ik hieraan doen?
    Verder wordt ik geradbraakt wakker in de ochtend, elke spier doet pijn, ik voel me een oude vrouw van 80 als ik moet opstaan of bewegen. Vooral in mijn bekken en benen.(Ik heb fybromialgie maar het voelt niet alsof het daardoor komt)

Is dit allemaal normaal bij 17 weken?! Hoezo heb ik alles s'nachts?
    Moet ik rustiger aan doen (ik ben al een vrij rustige van mezelf)...

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord!
    Groetjes Jill

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Als je lang ligt kan je buik hierop reageren, daarom heb je s nachts meer klachten. Ook kan je buik inderdaad al aanspannen bij 17 weken. Ook je organen komen steeds meer in verdrukking natuurlijk. Soms kan je bij lang liggen of een beweging een steek krijgen door knellen van een zenuw, of prikkeling van een darm. Wat je hier tegen kan doen is een warme kruik op je buik leggen of een warme douche nemen en veranderen van positie. Meestal zakt het dan af. Bespreek het ook even met je verloskundige als je er weer bent. De beenkrampen kunnen er ook bij horen, hier kan je magnesium voor nemen om de krampen te verminderen.

Groet Evelien

Deel Deze Pagina