beginnen met fruit eten

Discussion in 'De lounge' started by sydneys, Apr 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

wij zijn van plan om vanaf nu elke dag 4 of 5 stukken fruit te eten want we hebben gehoord dat je er echt veel meer energie van krijgt.

welk fruit is het beste? in kiwi's zitten dacht ik alle vitamines maar dat is dan alleen voor mij, dat lust mijn vriend niet

in sinaasappels zit veel vit c

hoe kunnen we dat het beste doen zonder dat je "te vol" zit en dus nog normaal kan eten gedurende de dag?

ik dacht aan 1 keer per dag vers sinaasappelsap, beiden 2 of 3 stukt en dan nog 2 losse stuks fruit eten of er een smoothie van maken?

is dat goed of beter 4 of 5 verschillende soorten fruit

nog iets, waar is fruit het goedkoopste? een lidl ligt niet in de buurt en liefst ook geen markt

2. adi

adi Niet meer actief

Ik zou er echt niet zoveel over nadenken, maar lekker seizoensfruit kopen en datgene waar je op dat moment zin in hebt. Eten jullie nu geen fruit dan??

Ik eet fruit wanneer ik er trek in heb. In de loop van de ochtend, na het eten als toetje, gooi druiven in mijn wijn ;), s avonds voor de TV en.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

we eten wel fruit maar niet veel, alleen bananen eigenlijk terwijl we toch alle fruit lekker vinden

4. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Inderdaad, niet extra doen maar ipv iets anders. Door de yoghurt, aardbeien op brood is lekker! Of fruitsalade als toetje... Appelmoes maken. Krijg er trek van haha!

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Teveel fruit is ook weer niet goed,verse sinaasappelsap is bijvoorbeeld weer slecht voor je tanden. De zuren tasten je glazuur aan.

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

druiven, appels, kiwi,aardbeien, bananen, strax watermeloen en galia meloen hmm lkkr

7. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Ze raden in een gezond voedingspatroon aan niet meer dan 2 stuks op een dag ivm te veel fruitsuikers anders. Een Keer 5 stuks is niet erg maar elke dag?

En ik zou ook zeggen seizoensfruit :D jippie....... De aardbeien zijn er weer en over een maand de kersen :D

Hier ook zo'n fruit monsters hihi

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja ik wou al zeggen, waarom 5 stuks maar liefst?

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

die man wat dat zei voelde zich de laatste tijd slecht, constant moe enz,... en is begonnen met een streng dieet, niet perse om af te vallen maar om zich beter te voelen, wel een streng dieet : geen koffie, geen zetmeel, geen frieten,....heel veel fruit en hij voelt zich stukken beter binnen enkele weken tijd

dat dieet is niks voor ons en al zeker niks voor mij met mijn 49kg maar hij en zijn vrouw zeiden dat dat fruit al heel erg veel doet, daarmee dat we dat eens wouden proberen

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Mmm ja lekker, maar 5 stuks per dag zou ik ook niet doen.

Hoewel de meningen verdeeld zijn, vind ik al het fruit goed. Zo zouden druiven en bananen niet zo goed zijn qua fruitsuikers en koolhydraten, maar wissel het gewoon af! De zomer komt er weer aan en dus is er weer lekker veel keuze.
    Ik eet vooral, afhankelijk van de seizoenen, bananen, appels, peren, kiwi's, mandarijnen, mango, ananas, meloen, kersen, aardbeien, perziken, nectarines.... Mmm krijg er trek van!

Ik zou zeggen: eet 2, max. 3 stuk fruit op een dag. 's Ochtends en 's middags als tussendoortje. Eventueel bij de lunch nog een stuk fruit of anders 's avonds. Niet te krampachtig, gewoon lekker afwisselen en vooral genieten.

Als lekkernij zou je eens een lekkere shake kunnen maken met aardbeien, banaan, sinaasappel en yoghurt, lekker voor de warme dagen!

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Ik denk dat ie zich eerder beter voelt doordat ie geen koffie en frituur (friet) meer neemt, dan dat ie ineens 5 stuks fruit per dag eet... ;)

12. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Blauwe bessen
    Druiven
    Aardbeien

13. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Van heel veel fruit kun je ook aan de diaree raken.... eerst even goed nadenken. Misschien opbouwen vanaf 2 stuks!? En ik zou ook gewoon kopen wat er in de aanbieding is, dat is vaak seizoensfruit!

Succes!

14. dushi85

dushi85 Actief lid

Aug 23, 2009
    354
    0
    0
    Ik ben vaak moe en heb gebrek aan energie. Sinds kort drink ik in de ochtend groene smoothie (i.p.v. brood eten)van spinazie en andijvie of boerenkool. Daarbij doe ik kiwi en sinaasappelsap van 3 sinaasappels (eventueel nog ander fruit erbij)voor de lekkere fruitsmaak en het geeft mij serieus veel energie!!

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik heb het opgezocht en wil het wel eens proberen maar combinatie van groenten en fruit? brrr is dat wel lekker? haha

16. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik vind groene smoothies niet lekker maar ja, ik drink er toch elke dag 1.
    Als ik wakker wordt drink ik eerst een glas uitgeperste citroensap met water, ook niet lekker maar dan heb ik de hele dag geen last van mijn darmen.

17. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Mijn broertje is ook zo iemand die een streng dieet volgt, maar hij slaat een beetje door........

Nu ineens warmt hij ook geen eten meer op in de magnetron want die stralen zijn slecht voor je.
    Hij vermijdt boter want dat is slecht...
    Melk is slecht...

Nou, het leven moet ook leuk blijven hoor :)

Wij houden ook van gezond eten.
    Wat fruit betreft ben ik blij dat er straks weer meer keuze is en ook de prijs weer flink gaat dalen.
    Hier gaan aardbeien er snel doorheen! Peren vind ik ook lekker, maar de kids niet. Die zijn meer gek op de exotische vruchten zoals mango.
    Kiwi vind ik niet vies, maar ook niet superlekker. De kiwi gold vind ik wel oke. Kiwi is idd. erg gezond!!
    Citrusvruchten ook!! Beschermt de cellen tegen kanker. Dit geldt ook voor aardbeien.

18. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik had zo een smoothiemaker...die is stuk.
    Dat is zooooooo een aanrader! Ik ga er weer een aanschaffen want op de dagen da ik snel fruit wil eten is zo een zelfgemaakte smoothie lekker handig! Daarbij krijg je dan ook in 1x verschillende fruit binnen.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik ontbijt altijd met fruit

Aardbeien, druiven of blauwe bessen
    Dan walnoten erbij en een stuk chocolade ( 85%)

20. urmylove

urmylove Niet meer actief

Wat assi zegt.

Bakken in gezonde olie is veel beter inderdaad als boter. Magnetron voedsel.. tja. In ons nieuwe huis komt expres geen magnetron, gewoon omdat ik dat ook super slecht vind en je er gemakzuchtig van wordt.
    Melk slecht. Nee. Maar als volwassene heb je het niet zozeer nodig. Eerder kwark als zuivel is beter :)

Maarr!!! Qua fruit.. Galia meloen, honing meloen, cantaloupe hmm.. kiwi, appels, banenen, mandarijntjes, sinasappels, mango,

Maar je hoeft niet persee alleen fruit te eten wil je een gezonde snack of tussendoortje.
    Je kan ook tomaten pakken, komkommer, wortels, lekker om op te knabbelen. of maak er een lekkere maaltijd salade van. Uiteraard wel met gezonde olijfolie :)

En wat andere hier al zeggen, Smoothies van maken, in de yogurth of kwark.. met fruit en groentes kan je echt super veel!!

Share This Page