hoi dames,,, nu sinds een paar dagen voel ik de kleine elke morgen een paar schopjes geven of wat hij of zei ook aan het doen is als ik bijde handen op me buik leg, dan voel ik af entoe een plopje echt zo lief vind ik dat nog meer dames die het al met 17 a 18 weken regel matig voelden...
Jep, met 16 weken al en met 18 weken dagelijks, Leuk, behalve als ze te enthousiast wordt en me helemaal blauw trapt
Ja hier ook vanaf 16 weken. Maar sinds een week of 2 echt elke dag en vooral smorgens en savonds. Heerlijk gevoel he?
echt wel vorige week was ik nog zenuachtig voor de 20 weken echo van zal het kindje nog wel leven enz maar nu heb ik er wat meer hoop in natuurlijk nog steeds zenuachtig voor de echo om te kijken of alles goed gaat natuurlijk
hoe voelt het bij jullie? sommige vergelijken het met vlinders in je buik, ik had laatst het idee dat ik mn baby voelde maar ik weet t niet zeker, t voelde alsof er een spiertje trekt. Meerdere keren op een dag. En dat was ook zomaar van de 1 op de andere dag. herkennen jullie dit?
ja ik herken het wel het is bij mij meer een plopje eerst links en dan weer rechts is zo moeilijk om uit te leggen wat je presies voelt
Ik voelde de kleine al met 13 weken heel vaag. Ik twijfelde of het wel de kleine was en niet m'n darmen, maar het gevoel werd steeds duidelijker. In het begin voelde het als een soort spiersamentrekkingen. Heel kort en echt maar af en toe. Vanaf week 17 wist ik het zeker en werden het echt schopjes. Vanaf week 18/19 heb ik ook contact met de kleine. Ik speel dan een spelletje door langzaam met mijn hand over m'n buik te bewegen en te kijken of de kleine meebeweegt. De kleine schopt wel altijd terug maar beweegt nog niet echt mee. Tien jaar geleden bij mijn zoon voelde ik ook al erg vroeg leven. week 14. Hij bewoog trouwens wel mee vanaf 5 maanden kan ik me nog herinneren. Erg leuk...
Ik voelde het voor het eerst met 10/11 weken, en inmiddels schopt het wel heel erg hard op sommige momenten. Volgens de verloskundige kan dat ook te maken hebben met mijn darmen die heel snel van slag zijn; Pijnlijk en gevoelig. Dus dat beloofd nog wat
hier ook met 18 weken had me hand op me buik en voelde het zo door me hand glippen daarnaa dagelijks lichte schopjes voor mij voelde ze al heel sterk alleen kon mijn man ze nog niet voelen, dat kwam pas denk ik met week 20 toen begon hij het te voelen
met 16 en 18 weken trappen ze je toch niet al helemaal blauw Ik heb daar nu pas echt last van , een ferme stoot tegen mn ribben of ene trap tegen mn blaas.
Yup, ik dacht eerst van niet namelijk. Maar toen ik mijn moeder het gevoel omschreef 'zoals een vinger die heel zachtjes tegen je huid aan tikt' zei ze direct 'Dat zijn je darmen niet, dat is de kleine al'. Volgens de verloskundige is het uitzonderlijk, maar mijn kindje is van het begin af aan al wat groter/zwaarder geweest, en waarschijnlijk heeft het ook te maken met mijn smalle/ielige bouw i.c.m. een zeer gevoelig lijf. Ik voel de kleinste aanraking nog.
ja ik heb dat zelf ook regelmatig ben nu bijna 25 weken zwanger. maar het hartje doet het verder goed dus ik maak me maar geen zorgen. en de gyn zei ook als je het iedere dag even voelt ook al is het dan maar een keer.
ik wist zeker dat wat ik voelde de beeb was bij 18w4d doordat ik met de angelsound ging luisteren en de geluiden overeenkwamen met hetgeen ik zachtjes voelde. ik had al een paar dagen het vermoeden, vond het namelijk wel heel typisch dat ik steeds op dezelfde plek iets voelde wat idd leek op een spiertje dat steeds samentrok was dus gewoon de kleine! echt zoooo bijzonder, mis het nu eigenlijk best wel eens........maar er ligt nu wel een heel lief en mooi meisje naast me te slapen! mutsie!