Had de VK gelijk bij jullie? (schatting baby)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Manny211, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Dank jullie wel voor alle reacties!
    Het verschilt dus nogal.
    Hier was de eerste x idd ook gezegd dat het een kleintje zou worden en meneer woog ook 8 pond, dus aan de ene kant is het maar beter dat ze nu al zegt dat ze denkt dat deze baby ook ongv op 8 pond gaat komen.. Ga ik er ook niet meer van uit dat ze klein zal zijn ;) We wachten maar af.. ben wel benieuwd!

2. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier werd onze dochter geschat op 'gemiddeld', 7 of 7,5 pond. Echter een andere vk schatte haar in op net iets onder de 8 pond en schreef dit ook op de kaart.

Ze was uiteindelijk 8,5 pond bij de geboorte.
    Toen ik dit later terugkoppelde aan de vk, was zijn antwoord; ik wist wel dat het een ruime 8 ponder zou worden, maar dat ging ik jou niet vertellen, anders werd je er alleen maar zenuwachtig van. Ahum, pardon! :$ ;)

Nu hebben al 3 vk gezegd dat dit niet een heel groot kind is. Ze schatte dmv een groeiecho een geboortegewicht van 6,5 pond. Yeh, right! ;) ;)
    As maandag heb ik weer een groeiecho, ben benieuwd wat daar uitkomt.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat ik begrepen heb is dat dit soort schattingen, zeker op gevoel (dus niet met echo) heel vaak niet kloppen.

Ook bij mij klopte het niet: twee verloskundigen hebben, apart van elkaar, met 38 weken geschat dat Irem bij de geboorte zeker 7,5 a 8 pond zou zijn. Uiteindelijk was ze bij de geboorte nog geen 6,5 pond.

4. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Bij mij klopte er niets van ik had een enorme buik en vk zei dus ook dat word een flinke hadden het over ruim 9 pond..
    nou mijn vliezen braken de helft van mijn buik bleef over en vk zei toen ohhh 7 pond en dat kopte toen wel...

5. mamami

mamami Lid

18 aug 2009
    26
    0
    0
    Geschat op 7 pond, was ruim 9.

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nee, een week voor de bevalling zei de vk in het ziekenhuis dat hij 7/7,5 pond zou zijn... hij woog 2990 gram.. nog niet eens 6 pond dus.

7. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Oke...
    Nou me buik ziet er ook echt niet uit alsof het een 8 ponder gaat worden, maar dat was bij de eerste ook zo :) Ik ga gewoon elke week vragen, wat ze schatte ;)
    Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

8. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Wij zouden een klein kindje krijgen. Bevallen met 39+5 van een 8-ponder :D

Deel Deze Pagina