Had ik dit eerder geweten, ik was door het lint gegaan...

Discussie in 'De lounge' gestart door Winter, 24 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    groot gelijk meid!

daarbij moet ik nog ff vermelden dat mevrouw 31 is! dus ze kan denk ik echt wel een kind opvoeden. vaste baan en alles. achteraf sta ik er nog van te kijken dat ze niet eerder zwanger was.
    die kleine is ondertussen geboren maar vraag me af of ze nog wel eens aan die andere denkt...

2. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Kijk aan deze reacties kan ik dus zien dat Nederland zo vreselijk intollerant is.
    Nou ja, de meeste mensen dan.

Oordelen en veroordelen kan men het beste.

Niemand weet waarom iemand iets doet, en nou en...... Laat mensen nou eens zelf bepalen wat ze doen. Wie ben jij om daar over te oordelen.

Ook al heb je een miskraam gehad. Heb ik ooit ook gehad. Dat is de natuur. Een vriendin van me heeft een abortus gepleegd ( door het spiraal door zwanger geraakt) en het was echt niet verantwoord om de baby te laten komen. Ik geloof dat ook abortus voorbestemd kan zijn.

Misschien moeten sommige mensen de kokers voor hun ogen vandaan halen.

=D>

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Oja, kun je in haar hoofd kijken? Of weet jij exact hoe iemand denkt?

Knap, kun je dat mij ook leren?

4. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ik geef je grotendeels gelijk!
    soms kunnen mensen niet anders dan kiezen voor een abortus. maar ik vind dat als je onveilig sex hebt en oud en wijs genoeg bent, en 4 weken na je abortus weer 'gepland' zwanger bent het wel raar. maar goed. je kunt idd niet altijd over een ander oordelen. maar ik snap best dat (vooral de dames die al lang bezig zijn) mensen wel hun mening geven over dit soort kwesties.

5. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hahaha nee was dat maar zo! geintje ;)
    nou ik ken haar en weet dat ze wel in staat is. want 4 weken later kon ze het ineens wel. maar goed maakt ook niet uit. laten we het gezellig houden.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Ja dat snap ik dan wel, als je lang bezig bent.

Maar je kunt dat nooit op je eigen situatie betrekken.

Kijk mijn vader is dood. Dood gegaan toen ik 12 was.

Ik ben toch ook niet kwaad op iedereen die geen relatie heeft met hun vader, of ruzie met hun vader heeft.
    Of zeggen dat ze hun vader haten enz...

Elke situatie staat op zichzelf.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Ja inderdaad, ik wil het ook gezellig houden.

Mijn hormonen gieren ook wel een beetje vandaag......

8. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Ik vind het moeilijk hoor: mensen die abortus plegen. Ik wil zo graag een kingje en hoop zo dat het gaat lukken. Dan het is wel moeilijk dat anderen "per ongeluk" zwanger worden. Zeker als ze 't dan ook nog weg laten halen. Ik geloof niet dat ik het zou kunnen.

9. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    maakt niet uit meid. ik heb ook wel eens van die dagen hahaha

en je moet idd elke situatie apart bekijken. in sommige gevallen begrijp ik wel dat mensen voor abortus kiezen (jong, verkracht etc.). maar in dit geval kon ik het niet begrijpen hahaha

10. Winter

Winter Actief lid

5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    We kunnen inderdaad niet oordelen over een ander of hoe een ander het moet oplossen. En iedereen heeft er idd zijn mening over.
    Ik kan eigenlijk enkel voor mezelf spreken. Abortus zou ik enkel doen in geval van verkrachting en indien het heeeel zwaar gehandicapt is maar dat is voor iedereen anders hé.

Die vriendin van mij mag als mijn kindje geboren is gerust komen kijken
    Ik hoop enkel dat ze dan niet jaloers wordt en spijt begint te krijgen van haar beslissing die ze nam.

Ik ken ook nog iemand die het ging laten afstaan bij de geboorte omdat ze het ook echt niet zag zitten om ervoor te zorgen op haar eentje zonder werk enzo. Nu toen het kindje geboren werd, kreeg ze spijt en heeft ze het gehouden. Dat werkt waarschijnlijk wel op je gevoel hé zo'n klein mensje, in elk geval het kindje is nu 3 en gaat flink naar school, zei heeft een partime job en ze redt het best wel. Zo zie je maar.
    Misschien had mijn vriendin (die van de abortus) ook die beslissing moeten nemen wie weet had het kindje toch nog een mooie kans.

Liefs Winter ***

11. Miszmii

Miszmii Actief lid

18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Ik vind het belachelijk dat iemand zomaar een abortus laat doen, maar okay ieder zijn mening daarover.

Maar een dokter mag een vrouw NIET ompraten. Als een vrouw een abortus wil, mag ze dat. Een dokter moet wel alles uitleggen en vragen of ze het zeker weet, maar mag haar (helaa) niet ompraten.

En dan nog, ik vind een abortus belachelijk of je nou 24 of 17 bent. Ik snap het best als de moeder gevaar loopt, als de baby gevaar loopt, of in geval van verkrachting. Voor de rest vind ik dat het verboden moet worden!

12. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    In geval van verkrachting of een kindje dat zwaar gehandicapt zou zijn, keur ik abortus 'goed'. Maar dat je abortus laat doen omdat je niet de verantwoordelijk hebt genomen veilig te vrijen en je er vervolgens niet aan toe bent om een kind te krijgen, vind ik erg schandalig.
    Maar goed, iedereen heeft daar zo zijn mening over: maar ik heb meer respect voor iemand die op jonge leeftijd een kindje opvoedt dan het zomaar laat aborteren. Ikzelf zou het nooit over mijn hart krijgen m'n kindje weg te laten halen.

13. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik zou het echt ook nooit kunnen, een abortus.
    Maar je kan niet in iemand zn hoofd en leven kijken. Ik neem niet aan dat je "zomaar" een abortus laat plegen

14. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Wat zouden jullie kiezen als je een toekomstig kindje om wat voor reden dan ook niet zelf wilt?
    abortus of adoptie? Ik zie bij alletwee evenveel voor-/ nadelen. Ik denk zelfs dat ik adoptie nog wranger vind. Kan dat niet goed uitleggen.....

15. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
    Heb er geen woorden voor :cry: :cry: :cry:

jessica

16. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik het toch echt ook belachelijk dat iemand abortus laat plegen .
    Er zijn genoeg middelen op de markt om niet zwanger te worden als je dat niet wilt .
    Abortus plegen vind ik toch echt moord .
    Het hartje klopt en dus leeft het .
    Een abortus is in dit land ook helemaal niet nodig .
    Er zijn altijd nog de opties om het kindje af te staan en als je het zelf wilt houden dan zijn er intanties die je financieel kunnen helpen .

Buiten dat doet het mij pijn om te lezen dat mensen gewoon een abortus laten plegen .
    Ik heb voor onze oudste 2 jaar moeten klussen voor ik eens zwanger van haar werd .
    Inmiddels zijn we aan het klussen voor een derde wondertje en nu zijn we ook alweer 16 maanden bezig .

Tuurlijk kan ik niet in iemands hoofd kijken .
    Maar toch vind ik alleen verkrachting , gevaar voor de moeder , zwaar gehandicapt enz redenen voor een abortus .

Groetjes Joyce

17. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    op dit moment kan ik alleen maar zeggen...
    ik wordt er erg verdrietig van als ik hoor dat mensen een abortus laten plegen.
    Sommige willen zo graag een kindje, terwijl andere.... :cry:

18. Miszmii

Miszmii Actief lid

18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Ik snap niet waarom iemand het kindje niet zou willen...
    Ik ben 15, en loop tegen meer dan genoeg problemen aan, school, inkomen ALLES. Toch heb ik ervoor gekozen dit kindje te laten komen, omdat hij recht heeft op een leven!
    Ik snap best dat als een vrouw ongepland zwanger raakt, ze het kindje niet wilt, begrijp me niet verkeerd. Maar dan had ze het veilig moeten doen. Sommigen worden zwanger terwijl ze de pil en/of condoom gebruiken, dan nog vind ik dat je geen abortus moet doen maar desnoods het kind afstaan. Ookal is dat misschien moeilijk voor de vrouw om 9 maanden een kind te dragen en dan af te moeten staan. Maar er zijn altijd meer opties dan een abortus!

Okay, met een pil kun je niet weten als je zwanger bent. Maar er zijn genoeg vrouwen/meisjes die denken als hun condoom is geknapt: ow van 1 keer word ik niet zwanger. Dan moeten ze maar de morning after pil nemen! In de meeste gevallen is het hun eigen schuld dat ze zwanger zijn.

19. jamayra

jamayra Actief lid

8 mrt 2007
    247
    0
    0
    sociaal cultureel werker
    flevoland
    en waarom kan een abortus in geval van verkrachting, handicap of gevaar voor de moeder dan wel als ik vragen mag.

dan is het toch alsnog "moord". of is het dan wel gerechtvaardigd?

20. Miszmii

Miszmii Actief lid

18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Het blijft in principe moord... (vind ik). Maar als de vrouw gevaar loopt, moet ze toch echt een keuze maken voor haarzelf of het kindje...
    Verkrachting vind ik sowiezo, want bijna niemand wilt een kindje van een verkrachter. Dit snap ik best, zelf denk ik niet dat ik het zou doen hoor. Maar vaak als de vrouw het kindje toch laat komen, nemen ze dat het kindje kwalijk.

En in geval van handicap vind ik ook niet dat het kan... Behalve als het kindje een huiskamerplantje word, en helemaal niks kan. Dat heeft het kindje zelf ook geen leven.

Deel Deze Pagina