Ik vraag me af waarom mensen zo graag alles op hun eigen situatie gaan betrekken... Ja er zijn mensen die moeilijk zwanger worden... En ja dat is erg... Maar moet daarom iedereen die zwanger wordt en daar dus niet blij mee is maar denken van "o ik moet nu blij gaan zijn hoor, want er zijn genoeg mensen die geen kinderen kunnen krijgen". Kom op zeg, zo zit de wereld niet in elkaar. Je kan gewoon niet alles op jezelf betrekken, wat voor leven zou je dan nog hebben zeg... Ik ben voor abortus. Ik kan mezelf niet voorstellen dat ik ooit een kindje zou laten weghalen... Maar ik kan me in sommige situaties wel inleven. En eigenlijk heb ik dan nog liever dat iemand abortus pleegt, dan een kindje te houden wat ze eigenlijk niet willen hebben. Mijn eigen kind heeft het eerste jaar van haar leven constant gehuild, ik heb op het randje van een inzinking gestaan. Stel dat zo'n kindje terecht komt bij iemand die eigenlijk al helemaal geen kind wilde, tsjah volgens mij krijg je dan weer zo'n situatie als wat je tegenwoordig zo vaak in t nieuws leest.
Nou Renate ik vind het ook getver. Wat je mening ook is men hoeft toch niet meteen met het vingertje te gaan wijzen naar een ander er staat nog net niet moordenaar! Weet je wat pas wreed is? Je kinderen in de steek laten respectievelijk 4 en 2 jaar om vervolgens een heel nieuw leven op te bouwen met een vent die je amper kent en niet meer naar je kinderen om te kijken omdat je zogenaamd ineens niet geschikt bent voor het moederschap! En dan ook nog eens afstand doen van je kinderen! Ieder mag zijn mening hebben over dit soort zaken en ik begrijp dat het wrang is voor diegene die geen kinderen kunnen krijgen maar daarom mag je nog niet die mensen veroordelen die het wel laten doen ieder zo zijn reden en geschiedenis. En mensen laat een ander vooral in zijn of haar waarde.
ik doe net of ik het zomaar even laat weg halen? het is een weloverwogen, erg gevoelige en zeer moeilijke keuze geweest. ik heb het er soms nog moeilijk mee. ik heb niet aan mezelf gedacht in deze keuze. maar aan het leven dat het kind zou krijgen.het zou niet een leven geweest zijn dat je iemand toewenst. vandaar dat ik weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt. jammer dat je zo heftig reageerd maar geen vragen stelt. en over liefde voor het kind. mijn keuze is juist voortgekomen uit liefde voor het kind. hoop dat ik mezelf duidelijk heb verwoord. gr.
@ Jamayra Dat jij je uberhaupt nog gaat verdedigen tegen iemand die zich totaal niet kan of wil verplaatsen in een ander. Niet doen meid zonde van je energie!
Ik vind dit een heel moeilijk onderwerp, omdat je niet één, twee, drie een mening kunt geven hierover. Ik ben niet voor Abortus, maar kan wel begrijpen dat sommige mensen in een situatie terecht komen, waarin ze geen andere keuze meer kunnen maken. Ik kan niet in het leven van een ander kijken en kan niet bepalen of ze wel of niet in staat zijn om het kind te geven wat het nodig heeft. Waar ik wel een probleem mee heb, is de tijd die je nog hebt om abortus te plegen. In Nederland is het mogelijk om nog tot de 22e week abortus te laten plegen. En dat vind ik heel erg. Ik heb ons kindje gezien met 12 weken en er is geen haar op mijn hoofd die er maar aan zou kunnen denken om zo'n prachtig levend wezen te doden. Naast de 5 dagen bedenktijd die vrouwen krijgen als ze abortus overwegen, zou het geen slecht idee zijn om ze naar een echo van hun kindje te laten kijken. Misschien dat sommige vrouwen dan van mening veranderen. Vooral degene die er zo makkelijk over denken. Diegene die vinden dat het nog niet uitkomt in hun leven enzo. Maar goed, zoals ik al zei, Ik kan niet in iemands hart kijken en ik denk dat het merendeel van de vrouwen deze beslissing niet ondoordacht zal nemen. Het is een zware beslissing. Maar bovenal blijft het nog altijd hun beslissing, hoe moeilijk het ook is voor ons om dat te begrijpen. Ik laat het hier maar bij, want dit is een onderwerp waar we toch niet uitkomen.
Hey meiden, Ik heb het aan mijn moeder vertelt van m'n vriendin haar abortus. ze schrok er niet echt van en zei: tja 't is zij die het moet weten hé. Ik vond het wel fijn om er ne keer met mijn moeder over te kunnen praten. Want persoonlijk heb ik er wel moeite mee. Efin. Iedereen zijn ding hé. En weet ge wat mijn ma ook nog zei toen: Kent ge Phaedra Hoste (Vlaams model van 35) die heeft al twee keer abortus gedaan en de reden? Omdat het haar momenteel niet past in haar carrière Ja ja tuurlijk wel! Da's pas een dom wijf echt daar krijg ik het schijt van sie! Liefs Winter
Mijn moeder haar beste vriendin is vroedvrouw en die heeft da verteld aan mijn ma, ze dacht eerst dat het model binnen kwam voor controle, nee hoor abortus dus. Liefs van mij ***
Voor een abortus ga je toch niet naar een vroedvrouw, maar naar een ziekenhuis of abortuskliniek (in NL dan)? Dit lijkt mij een broodje aap.
weet je wat ik vind. laat iedereen toch in zijn of haar waarde. als je zelf die beslissing niet zou nemen dan weetje voor jezelf toch dat je goed bezig bent. het gaat er toch niet om wat de buiten wereld er van vind. door al die kei harde uitspraken zouden vrouwen niet eens meer om hulp durven komen met hun probleem en word er 9 maanden later ergens weer een baby lijkje gevonden. en ja dan kunnen we nog harder gaan veroordelen. ik geloof niet dat het gros van de vrouwen die een dergelijke beslissing nemen het een makkelijke beslissing vinden. ik geloof ook dat daar veel pijn en verdriet aan vooraf gaat. niet iedereen is in een omgeving geboren waar er genoeg hulp aanwezig is om een kind geboren te laten worden en goed word opgevangen(in geval van tienermoeders). En geloof nou niet dat de staat je op weg helpt hoor, dat is allemaal onzin. ik ken een 17 jarig meisje die zwanger raakte en besloot de baby te houden, ze kreeg een vergoeding voor de baby ja en die bedroeg nog geen 200 euro per maand. voor de rest van de kosten konden de ouders op draaien en ookal wilde ze dol graag het kindje zelf groot brengen samen met haar vriend, ze hebben nu nog steeds geen huisje en dat kan nog wel 3 jar duren. dussssss zo gemakkelijk gaat het allemaal niet zoals sommigen hier wel denken.
Sinds ik zelf zwanger ben kijk ik ook anders tegen abortus aan. Maar ik blijf altijd zeggen, een kind dat op moet groeien met de weet dat hij/zij niet gewenst is vind ik veel erger.
en zo is het maarnet robyn. als je zelf zwanger bent of kinderen hebt kijk je er zeker anders tegen aan. en ik vind het ook hoor, opgroeien zonder liefde of met verwijten dat jeniet gewenst was kan een mens helemaal gek maken. soms is de andere optie gewoon beter.
Zeg je dat ook tegen vrouwen die zwanger zijn geraakt van de man die hun heeft verkracht...? Ik vind het jammer dat er vrouwen zijn die er heel gemakkelijk over denken om een abortus te laten plegen , maar wat geeft jou het recht om hen te veroordelen? Ik word er kriegel van als ik lees dat die vrouwen aan de meiden moeten denken die al meer dan 10 jaar bezig zijn om kinderen te krijgen.. dat slaat werkelijk op oorlog, dat is onzin. De wereld is nu eenmaal bikkelhard , en ik vind niet dat een vrouw zich schuldig hoeft te voelen tov de vrouwen die onvruchtbaar zijn. Het kindje afstaan is een optie : in mijn ogen ben jij niet realistisch .. denk jij werkelijk dat een vrouw haar kindje zomaar afstaat? Het is niet niks om je kind nadat je het 9 maanden hebt gedragen af te staan.