Ik kan het namelijk niet echt terug vinden... Maar als het een miskraam wordt (hartje houdt op of het vruchtje groeit niet meer) test je dan nog steeds positief? Zal haast wel omdat je het hormoon test toch? Ik ben namelijk erg bang dat het weer misgaat en de echo heeft natuurlijk pas nut na een week of 7... vraag me af of ik dmv testen ook kan zien of het goed of niet goed gaat...
Hoi 1steXmom, Ik heb in mei ook een miskraam gehad. Toen ik positief teste was deze niet knallend! Een week later wel, maar het voelde niet goed alsof ik het aanvoelde. Dus drie dagen later wilde ik opnieuw testen was de test alweel heel vaag en nog geen uur later kwam bij mij de miskraam. Ik hoop voor jou dat het natuurlijk allemaal goed gaat... Maar ik weet niet hoe dit bij andere gegaan is. Voor mij was de test die steeds minder positief werd wel een teken dat mijn gevoel ook klopte dat het niet goed zat. Succes!
Het ligt er vlgs mij aan. Bij een dreigende miskraam kunnen de verschijnselen afnemen en hcg aanmaak dus ook. Maar bij een MA blijf je hormoon aanmaken, dus zal een test positief zijn. Ik zou iig niet verder doortesten, anders maak je jezelf helemaal gek. Een eerdere echo heeft idd niet zoveel zin. Maar kan me heel goed voorstellen dat dit moeilijke weken worden! Je zou kunnen vragen of je hcg geprikt kan worden, heb ik weleens gehoord dat dit bij meiden word gedaan om toch wat zekerheid te hebben. Wanneer kwam je er de vorige keren achter toen het fout was? Leid jezelf iig zoveel mogelijk af waar je kan. Succes ermee!
Hi, Ik heb ook tussentijds getest, ik zou toen een week of 7,5 zijn geweest. Het vruchtje bleek achteraf maar 6,3 dagen te zijn geworden maar ik testte knal positief. Zelfs nu na mijn miskraam van zondag, knal positief. Het heeft in mijn ogen dus geen zin om te testen omdat deze toch wel positief aangeeft omdat er HCG in je lijf zit. Het stopt volgens mij ook niet met aanmaken tot dat het kindje uit je lijf is. Zolang het zich nog in je buik bevind, zal je lijf HCG aanmaken is mij verteld. Ik hoop voor je dat je gevoel niet juist blijkt te zijn. Succes !
Hallo dames, bedankt voor jullie reacties, ik was inderdaad er al bang voor dat je aan de hand van de testen niets kunt afleiden.. Vorige 2 x kwam ik er achter bij de 1ste echo's. Die waren rond de 9 en 8 weken... Toen bleek inderdaad ook dat het vruchtje met 6.4 dagen gestopt was met groeien... Ik hoop echt heel erg dat het dit keer goed gaat maar ben er wel heel bang voor... Maar er zit niets anders op dan wachten....
ik kan me voorstellen dat je zoo onzker bent.. ik wens je heel veel succes en probeer toch te genieten van je zwangerschap!
Bij 6 weken was bij ons het hartje gestopt. Bij 9 weken (vruchtje nog niet verloren) testte ik nog knetterpositief, hoewel mijn symptomen wel afnamen. Anderhalve week na de curettage was de test weer negatief.
Hier bij spontane miskraam testte ik ook nog knalpositief. Bij m'n MA ook. Helaas zegt het niet zoveel, krijg je een echo rond de 7 weken? Het is gewoon spannend, hopelijk deze keer gewoon een hartje dat lekker blijft kloppen!
Als je testen lichter worden, weet je dat het fout zit. Om die reden heb ik deze zwangerschap om de zoveel dagen even een testje gedaan, om zo de tijd tot de eerste echo door te komen. Het geeft geen zekerheid dat het goed zit, (want donker wordende testen kun je ook hebben bij een missed abortion), maar als het fout zit, is er iig de kans dat je dat dan al eerder weet dan de eerste echo, als je testen wel lichter worden al. Na mijn eerste miskraam duurde het 2 weken voor ik negatief testte, (miskraam kwam op gang 6 weken nadat het vruchtzakje gestopt was met groeien). Na de tweede miskraam, die we opgewekt hebben met medicatie, duurde dat nog 5 weken. Beide keren had ik in totaal 8 weken nadat het vruchtje gestopt was met groeien, pas weer een negatieve test.
Dames bedankt voor jullie reacties! Ik kan het niet helpen maar blijf af en toe testen... Kan zo slecht tegen wachten . Ik weet ook dat ik mezelf niet gek moet maken maar ja... Ik heb ook de hele tijd krampen net alsof ik ongi moet worden maar geen bloed. Weet ook dat dat er bij kan horen.... Pffff duurt nog lang tot 1ste echo, maar dat geldt voor iedereen natuurlijk... Rozemarijke: bedankt voor je aanvulling! Ga het toch maar zo in de gaten proberen te houden... Wat fijn dat het nu wel goed gaat bij jullie zeg!
Die krampen wezen bij mij ook dat het eigenlijk goed ging. Gewoon het groeien van de baarmoeder. Dat had ik niet bij de miskramen. Eng blijft het toch wel. Ik moet zeggen ik heb in totaal 14 weken moeten wachten tot we 'zeker' wisten dat dit kindje wel gezond was (mijn vorige zwangerschap is geëindigd met 23 weken, mijn dochter* was niet levensvatbaar). Het is soms moeilijk om vertrouwen te hebben, ik heb van week tot week geleefd en iedere week als een mijlpaal gezien! Probeer er de hoop en het vertrouwen in te houden, want stress is ook killing.. Gelukkig is het 'maar' een dikke 2 weken nog volhouden tot de echo.
Ja dat probeer ik me ook voor te houden hoor... Kramp hoort erbij, misselijk neemt soms af...maar blijft moeilijk. Ik ben gelukkig niet heel gestrest, maar denk er wel continu aan. Soms heel onzeker, soms vol vertrouwen... Ik heb er in elk geval alles aan gedaan (suikerwaarden op orde, schildklier goed, bijna niet gedronken laatste maanden en al 3 mnd gestopt met roken). Internist gaf ook aan dat ik niet een betere uitgangspositie kan hebben... Maar toch... Wat zal ik blij zijn als die 1ste echo het hartje zichtbaar is! En idd, het is nog 2,5 week... Dat kom ik vast door Vorige 2x heb ik echter geen enkel teken gehad dat het misging... Sterker nog, pas bij de echo wisten we dat het mis was en 2x curettage gedaan omdat het zelf niet op gang kwam... Dus die echo is mijn 'mijlpaal'...
Dankjewel..ach ja ik ben er eventjes mee gestopt.. 2 maanden achtereen in onzekerheid leven is ook niet leuk.. dus ik kijk, en klets gewoon gezellig mee..deel mijn ervaringen met een ieder..
Hihi, ja ik wilde de andere zwangere dames niet bang maken met mijn maffe vragen... Wel mooi dat je mee kletst. Weet je al wat je verder wilt gaan doen dan of vind je het wel even goed zo?
nee ik vind het wel eventjes goed zo..al die gerompslomp die bij een miskraam bij komen kijken..ziekenhuis etc..heb ik er vrede mee er voorlopig een stop achter de zetten..wij gaan het onderzoeken wat het zou kunnen zijn..meestal is het Domme pech zoals de verloskunde zei..maar goed we will see..
Ja ik snap wat je bedoelt, wat mij betreft is het nu ook de laatste keer voordat we de MMM ingaan (of niet). Mijn waarden mbt suiker en schildklier zijn nu allemaal goed toen we deze ronde ingingen enzo. Gestopt met drinken/roken etc dus ik kan er echt niets meer aan doen...
Schat, Jij moet er gewoon van uitgaan dat t goed gaat!.. ik zou het tof vinden als ik over 9 maanden zie dat je bevallen bent en dat jullie het goedmaken! ik geloof dat als je bepaalde dngen blijft roepen en denken zowel positief als negatief dat je het op je afroept, onbewust..maar dat ben ik..