vroege miskraam gehad, maar er klopt iets niet! :(

Discussie in 'Miskraam' gestart door Scarabee, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hoi meiden,

Onlangs heb ik al een ander topic geschreven, maar dit gaat even over het verloop van mijn vroege miskraam. Korte situatieomschrijving:

-12 dpo testte ik licht positief.
    de dagen die erop volgenden bleven de streepjes vrij licht en had ik hele lichte bruinverlies.

-15 dpo was ik officieel overtijd.

-16 dpo kreeg ik ondraaglijke pijn in mijn midden/onderrug, ik heb hiervoor de huisarts gebeld, en mede verteld dat ik pril zwanger ben. Zij stuurden mij door naar de fysio. Dezelfde dag ben ik nog bij de fysio geweest, en ben gekraakt (manueel). Hij kwam erachter dat mijn bekken iets scheef stond, wat mijn klachten zou veroorzaken.

-17 dpo in de avond rozeverlies en krampen. Ik voelde dat het mis ging.

-18 dpo een donkerdere zwangerschapstest, maar in de ochtend vroeg brak de bloeding door. Erg zware krampen gehad, alsmede veel stolsels en bloed, en ook een 10 cm baarmoederwandslijmvlies (of hoe dat heet) (sorry voor de details) rugpijn was minder.

-19 dpo flink doorgebloed. zwangerschapstest iets donkerder. rugpijn zo goed als weg. Wel pijn vooral rechts in mijn buik.

-20 dpo bruin + licht helderrood. maar wéér een donkerdere test.

-21 dpo = vandaag. bruin + licht helderrood, maar mijn testje was nóg donkerder dan gisteren. En ik heb weer die ondraaglijke rugpijn terug + de buikpijn rechts.

Nu heb ik zondag al de huisartsenpost gesproken, maar ze snauwde enorm. Waarom ik nog een testje doe vroeg ze, dus ik gaf aan om te kijken of mijn hcg al iets gedaald was. Ze snapte er niets van, kon niets voor me doen. Dus ik gaf aan dat mijn testjes donkerder worden, wat daar de verklaring van kan zijn, en zij gaf aan: Dat maakt niet uit, of je nou een lichte of donkere streep hebt, een streep is zwanger, en als je een miskraam hebt, heeft het geen zin om naar dat hormoon te kijken. Nou ok..snap ik enigzins.. Ik gaf aan dat ik bang was of dit wel goed verliep (de vroege miskraam dus) en of er een kans was dat er een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is, gezien mijn pijnklachten in buik en rug. Die kans was erg klein zei ze, en dan had ik meer buikpijn moeten hebben. (een andere arts die ik gesproken heb beaamde dit. Ok....Heb ook gevraagd of ik me zorgen moet maken dat er nog iets blijft zitten, maar ze zei dat bij zo'n prille zwangerschap alles weg goed weggewerkt wordt.

Gisteren mijn gynaecoloog gebeld. Ze gaf aan dat ik er vanuit mag gaan dat ik een vroege miskraam heb gehad, ook gezien de bloeding erg heftig was en na 2 dagen minder is geworden. Dat de testje donkerder waren was mogelijk, omdat de hcg wel was aangemaakt, maar ik mocht verwachten dat dit binnen 1 week weg zou zijn gezien de prille zwangerschap. (4+3 overigens toen het bloeden begon). Ze vroeg mij wel door te testen, want er was een piepkleine kans dat er een tweeling was, waarvan er eentje is afgestoten.

Ik kan dus nog niets afsluiten, ben erg onzeker, en vooral over de donker wordende testjes, en de vreselijke rugpijn + steken in mijn buik. Ik moet afwachten hebben ze gezegd, maar ik wil zelf heel graag dat er even naar me gekeken wordt, alleen kan dit niet blijkbaar, want op een echo is toch niets te zien. Vandaag zou ik op 5 weken zitten.

Dus ik denk, misschien helpt het om aan jullie te vragen of iemand hier ervaring mee heeft, of wat jullie denken. En vind het naar om te vragen, maar klinkt dit als een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ? Klinkt dit als een normale vroege miskraam ? Heeft iemand misschien ook donkerdere testjes gehad na een vroege miskraam ?

Of misschien moet de werkelijke vroege miskraam nog komen ?

Sorry voor het lange verhaal, ik merk dat ik een beetje in paniek ben van alles wat ik voel en meemaak op het moment. Hoop dat jullie dit begrijpen.

Foto's van de testjes staan in mijn foto-album.

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Als je echt enorm buikpijn krijgt moet je de gyn bellen hoor! Kan ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap betekenen.
    Sterkte meis!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het klinkt mij iig niet in de oren als een BBZ: de pijnklachten bij een BBZ zijn erg heftig en heel specifiek, (kijk even op wikipedia, daar staat het duidelijk omschreven).
    Een echo zou idd op dit moment weinig duidelijkheid bieden: als het een tweeling is geweest, kun je nu heel weinig zien. Over een week zou dat anders moeten zijn trouwens.
    Idd gewoon even doortesten nog. Dat ze donkerder zijn, kan trouwens ook komen als je urine geconcentreerder is. Let dus op dat je normaal blijft drinken!
    Maar met deze termijn zou je HCG nu idd snel moeten gaan zakken als je een volledige miskraam hebt gehad, en dat zou met een paar dagen tot een week wel duidelijk moeten zijn. Als dat niet zo is en je testen blijven net zo donkerder of worden nog donkerder, dan moet je wel om een echo vragen, want dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn: ofwel heb je een miskraam gehad, maar zit er nog restweefsel dat HCG produceert. Ofwel was het eentje van een tweeling.

Sterkte de komende week, is een raar soort niemandsland, dat afwachten op duidelijkheid! :(

4. raspberry

O, en als je buikpijn heftiger wordt, of je twijfelt om andere redenen: je gyn gewoon weer bellen, daar zijn ze voor! Beter een keer voor niks bellen, dan tegen jezelf roepen dat het niks is, terwijl er dan wel wat blijkt te zijn!

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Jeetje wat vervelend allemaal voor je zeg!
    Ik heb in juni waarschijnlijk vroege miskraam gehad met 4+3. ik had de avond voor nod (14dpo) een hele lichte test, 17 dpo nog luchter en 18 dpo ben ik heftig ongesteld geworden... De erna was m'n testje alweer Nega...

Bij mijn ma, 2 jaar terug, bleven de testjes nog wel flink posi, maar werd wel zichtbaar minder. Na ruim n maand waren ze Nega.
    Dat jouw testjes dus donkerder worden klinkt voor mij raar... Op n echo kan al wel iets van n vruchtzakje te zien zijn met 5 weken, dus als er nog eentje zit lijkt mij dit wel vast te stellen...
    vervelend dat ze niets willen checken! Kan je niet via de vk proberen n echo te krijgen of hcg prikken bij de huisarts?

Sterkte!!

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Dankje wel meis voor je reactie. Het doet me goed om te horen dat het voor jou niet als een bbz klinkt. Toch merk ik dat ik wel meer angsten krijg, vooral door die pijn, en de onzekerheid.

Ik heb eindelijk gynaecologie te pakken gekregen. Gisteren gaf ze wel aan dat ik door moest blijven testen, maar ik had gisteren deze pijn ook niet. Ze zijn nu in overleg wat ze precies moeten/kunnen doen, en bellen me zo meteen terug, gelukkig. Ik hoop echt dat ik even langs mag komen nu, want dit hou ik geen dagen vol zo.

Heel erg bedankt voor je reactie, en dat terwijl je zelf ook heel wat meemaakt..zie ik nu :( wil jou ook heel veel sterkte wensen daarmee meis! Knuffel!

7. raspberry

Al weer teruggebeld? Wat zei de gyn?

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    ach meis. vorig jaar heb ik een vroege miskraam gehad met 4+3 en testen namen voor de mk al af en na de mk was er geen tweede streep meer zichtbaar. Mk verliep als gewone, iets heftigere ongesteldheid..

Ik ben benieuwd wat de gynae zegt en ik hoop echt enorm voor je dat je een echo mag nu... en ik hoop nog meer dat er nog een kindje zit en dat deze geen gevaar loopt en je over 8 mnd een gezond kindje in je armen mag houden....

hou ons op de hoogte!

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Jeetje meid wat een onzekerheid:(
    Sowieso zou ik gewoon bellen hoor als je je zorgen maakt want als het wel een bbz is kun je dat beter zsm weten. En iedereen ervaart pijn natuurlijk anders daarnaast ben je dan nog heel pril zwanger en sommige komen er pas achter als ze 6/7/8 weken zwanger zijn en hoe verder hoe pijnlijker vaak.

Wat betreft je testen vind ik idd raar bij een miskraam zijn ze na het bloeden vaak al veel lichter en bij jou zijn ze echt heel duidelijk nu.
    Voor een innesteling vind ik het wel een heftige bloeding maar alles is mogelijk natuurlijk.

Hou het even goed in de gaten meid!

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ben inmiddels teruggebeld, en mocht meteen langskomen. Bloedtest is afgenomen, en heb een inwendige echo gehad. Echo was niets op te zien, baarmoeder was schoon en leeg. Hij snapte niet hoe ik erbij kwam dat ik zwanger was, maar uurtje later kreeg hij de bloedtest binnen en hcg was 36.

De kans op een BBZ was 0,1% gaf hij aan, gezien mijn waarden zo laag waren. Hij zei dat dat hoger moest zijn bij een BBZ. De pijn kon hij verder niet verklaren.

Over 2 dagen mag ik weer bloed laten afnemen, vrijdag de uitslag. Conclusie is dat dit OF een jonge zwangerschap is, OF een vroege miskraam die achter de rug is, omdat er verder niets meer aan zat te komen qua resten of bloed. Over 3 dagen dus meer duidelijkheid...

11. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Bedankt voor je reactie! Dat is inderdaad wat mij ook logisch lijkt, als je een vroege miskraam hebt, dat je hcg dan of hetzelfde blijft en langzaam afneemt, of afneemt, maar duidelijkere testjes krijgen begrijp ik niet.

Wat er vanmiddag in het ZH gebeurd en gezegd is heb ik hierboven omschreven..

Vervelend dat jij het ook hebt meegemaakt. Ben je inmiddels alweer zwanger ? (zie geen banner, maar ben wel benieuwd).

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hcg afname kan nog een tijdje duren hoor. Bij mijn tweede miskraam (of eigen missed abortion) bleef mijn HcG zo lang stabiel op een bepaalde waarde dat ik steeds weer om de dag moest prikken en terug moest komen, uiteindelijk hebben ze een laparascopie gedaan omdat ze dachten dat het misschien dan toch een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was, omdat ze het niet afnemen van het HcG niet konden verklaren. Maar pas na 2 weken begon het te dalen, geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap, geen Mola, geen achtergebleven tweeling zwangerschap. Soms daalt het gewoon langzaam, heel frustrerend.

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Was je niet heel vroeg met testen? Misschien dat je eisprong later was en dit toch een innesteling was? Ik hoop het voor je meid maar als ik naar je testen kijken vind ik het iig niet klinken als een vroege miskraam want dan worden ze toch niet donkerder lijkt me;)
    Ik heb in juli een miskraam gehad met bijna 8 weken en toen moest ik voor controle nog een keer bloedprikken en toen ik alles kwijt was was mn hcg ook rond de 30 en dat vond ze mooi laag en dat was te vergelijken met een zwangerschap van 4 weken zeg maar dus dat je hcg dan nu 36 is klopt dan wel. Sorry wil je geen valse hoop geven ik hoop het echt voor je!

14. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    hmm weet je wat ik raar vind.. Dat je hcg stijgt.. hij blijft dus niet stabiel, maar stijgt.
    (als ik je test verhaal goed begrijp)
    Dat hij stabiel blijft voor hij daalt kan wel mij een (v)mk, maar stijging is raar als er geen vruchtkje meer is..
    Gezien je pijn zou ik het goed in de gaten houden en toch bij de gyn aandringen op een consult..
    Ook om een bbmzwangerschap uit te sluiten

15. Eliseb

Eliseb Actief lid

27 jul 2011
    116
    0
    0
    Ik weet er helaas niet al te veel af, maar ik vind het niet logisch dat je hcg stijgt terwijl je een miskraam heb gehad (als dat inderdaad zo is geweest). Ik heb een stille hoop, dat het eigenlijk iets anders is..iets wat we allemaal hopen. Ik duim voor je, meis.. het is niet leuk om te wachten..

16. Eliseb

Eliseb Actief lid

27 jul 2011
    116
    0
    0
    abbo

17. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Lieve Slunae,
    Getsiederrie! Wat een onzekerheid, da's echt niet tof!

Ik hoop dat ze snel een reden vinden voor je buikpijn. Zouden het ook (na-)weeën kunnen zijn?

Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen!

MM

18. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Jeetje wat heftig en wat een onzekerheid!!
    Heel veel sterkte, en ik hoop voor je dat het een vroege zwangerschap is, en dat het bloeden een innestelling is geweest!

19. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Lief dat jullie zo met me meedenken! Bedankt! Zal even proberen op de vragen/reacties te antwoorden.

Juul75, wat fijn dat je de MA + MK toch goed zwanger bent geworden, buiten dat het heel naar is om mee te maken.. Dankje dat je je ervaring wilde delen. Wel een klein verschil, want mijn testjes worden donkerder, in plaats van hetzelfde of lichter. Maar goed, een trage daling is dus ook mogelijk gezien jouw verhaal.. gelukkig geen BBZ of mola!

Snoopy1983, ik had op 12dpo al een licht positieve test. Je theorie vind ik opzich niet vreemd, als je naar mijn temperatuurkaartje kijkt, wanneer zou ik dan een eisprong gehad kunnen hebben en wanneer een innesteling n.a.v. deze theorie denk je ? Een innestelingsbloeding komt volgens mij alleen bruin of soms roodverlies bij voor..zonder krampen wellicht.. stolsels en enorme krampen lijkt me geen innesteling. Maar je hoort natuurlijk weleens van vrouwen die menstrueren tijdens zwangerschap, maar dat gebeurt dan volgens mij op het moment dat je zou moeten menstrueren.. ik was 4 dagen overtijd toen ik begon met de bloeding. Jij hebt ook het nodige meegemaakt dus zo te horen, wat naar.. :( hoop dat het voor jou ook snel raak is!

@Nanette77 dat vind ik ook raar.. het is toch even afwachten wat er verder gebeurt denk ik. Een bbz is nu nog niet te zien zeiden ze vanmiddag in het ziekenhuis. Ik hou de pijn zeker in de gaten, en ook de hcg wordt overmorgen weer geprikt!

Eliseb, MM1981 & Navje, bedankt voor jullie medeleven en berichten.

Navje
    , ik heb echt geen idee wat de pijn is, de rug kan misschien iets anders zijn, maar de buikpijn geen idee, misschien inderdaad toch van de heftige krampen dat ik het nog na voel.

20. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik heb geen verstand verder van temperaturen maar het zou kunnen zijn dat je gewoon een late innesteling hebt gehad of idd een tweeling.Maar het feit dat je testen donkerder worden (als een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is uitgesloten) vind ik gewoon heel positief. Heb hier al zoveel verhalen gelezen over meiden met een vmk en de testen werden zo snel weer licht. Bij mijn miskraam duurde het ook een tijd maar ik was dan ook al wat verder en het streepje werd iig steeds lichter en niet donkderder. Helaas moet je afwachten, heb je nu nog bloedverlies?
    Ik heb idd nadat het eindelijk raak was na 11 maanden een miskraam gehad bij 7,5 week:( We lopen al in het ziekenhuis maar hoop dat een 2e wondertje toch nog spontaan komt. Dank je wel!

Deel Deze Pagina