Beste Verloskundige, Morgen ben ik 7 weken zwanger. Ik had echter twee dagen geleden ietsje bruine afscheiding. Sindsdien ook het idee dat mijn maagklachten (die ik had sinds de zwangerschap) weg zijn. Sinds gisteren heel minimaal ietsje lichtrode afscheiding. En helaas ook het gevoel van bepaalde krampen die niet prettig aanvoelen (had eerste weken van de zwngrschap ook lichte krampen, maar zocht daar niks achter want die had ik ook bij mijn eerste zwangerschap). Uiteraard vrees ik dat het een miskraam gaat worden. De verloskundige kon ik niet bereiken. Ik heb wel een afspraak kunnen maken voor een echo, maar pas op vrijdag de dertiende (oei...). Mijn vraag: kan het nog een innestelingsbloeding zijn, en zo nee, hoe lang kan het duren voordat de miskraam echt doorzet en er meer duidelijkheid is. En is het gebruikelijk om in dit geval eerder een echo te kunnen krijgen, evt. in het ziekenhuis? Of zegt men dan dat je maar moet afwachten? Ik dacht: ik stel mijn vraag hier maar omdat ik de vk en de huisarts niet kon bereiken en toch nog iets van informatie wil hebben om het weekend in te gaan... Alvast heel erg bedankt voor een reactie! Vriendelijke groet, Suus
Hoi suus, jammer dat we je vraag niet hebben kunnen beantwoorden voor het weekeinde. Het bloedverlies hoeft absoluut niet te wijzen op een miskraam. Doordat je baarmoeder heel goed word doorbloed nu is jebaarmoedermond kwetsbaarder waardoor er soms een haarvatje knapt. Dit kan ook getriggerd worden door ontlasting hebben,gemeenschap,sporten,zwaar tillen. Er is nog geen reden tot bezorgdheid,je kan gerust afwachten tot vrijdag! Imke
Beste Imke, Bedankt voor de reactie! Omdat ik steeds ergere krampen kreeg had ik zondag de vk gebeld en heb ik gisteren een echo gekregen. Vreemd genoeg bleek daaruit dat ik "nog maar" 5 weken zwanger ben, ipv 7 weken. Kennelijk had ik een latere eisprong dan ik dacht. Datum laatste menstruatie was 20/12. Toch raar, want ik had 4 weken geleden al een positieve test.... Gelukkig klopte er wel heel vaag al een hartje. Op zich ben ik dus wel gerustgesteld omdat ik echt ervan overtuigd was dat ik een miskraam zou krijgen. Heb me ook laten testen vanmorgen op blaasontsteking (op advies van de vk) maar dat heb ik niet. Ik begrijp niet hoe het kan dat ik nog maar 5 weken ben. Ik mag over twee weken weer voor een echo komen om te kijken hoe of wat. Vreemd verhaal niet? Bedankt, Suus