Had ik moeten handelen?.....

Discussie in 'De lounge' gestart door sidmick, 1 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Ik hoop maar dat dit een goede les is geweest voor de moeder. Kinderen zijn erg kwetsbaar in water. Een klein bodempje is genoeg om een ongeluk te krijgen met kinderen. Het is altijd moeilijk om mensen op hun verantwoordelijkheid aan te spreken. Denk dat merendeel op zp dit ook zo zou doen zoals jij hebt gedaan. Als je dit achteraf had geweten dan had je natuurlijk anders gereageerd, maar dit hoop/verwacht je gewoon niet. Gelukkig dat de omstanders zo snel hebben gereageerd. En hopelijk knapt dat kindje snel weer op.
    Jij heel veel sterkte met het verwerken hiervan. Helaas weet ik uit ervaring dat dit een hele heftige ervaring is, wat je misschien nog wel een paar keer gaat herbeleven. Met iemand erover praten zal je misschien ook wel goed doen.
     
  2. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Je had helaas niets kunnen doen. Vaak zijn dit soort domme trutten ook nog van dat volk wat erna in een slachtoffer rol kruipt over wat zij hebben mee moeten maken nu maar er totaal niet bij stilstaan dat ze het volledig hadden kunnen voorkomen.
     
    Vergeten en Neuzeke vinden dit leuk.
  3. Biebsje

    Biebsje Actief lid

    27 aug 2015
    252
    86
    28
    Kinderen op kinderen laten letten, en dan vooral bij water.... Pfff....

    ik sluit me aan wat eerder gezegd is, waarschijnlijk had je een grote mond gekregen... Neemt niet weg dat ik snap dat dit je bezig houdt. Idd evt slachtofferhulpen benaderen en misschien politie oid bellen om er achter te komen hoe het is afgelopen? (Mocht dit je bezig houden..)
     
  4. Lazuli

    Lazuli Actief lid

    19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Ik denk dat iedereen wel kan inschatten dat kinderen niet uit het oog mogen raken bij het water. Zeker niet als ze zo jong zijn en nog een luier dragen. Als ze dat zelf al niet kunnen bedenken en niemand uit hun kring aanwezig wijst hun vriendinnen erop, had het denk ik niks uitgemaakt als jij het had gezegd. Dat kan je jezelf niet verwijten hoor, het was niet jouw schuld.
    De volgende keer zal je het wel zeggen vermoed ik. Omdat het je nu zo vreselijk raakt en je het nooit meer zal vergeten.

    Ik snap dat je je rot voelt. Praat erover en desnoods met slachtofferhulp.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  5. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Ik zou de politie bellen om te vragen hoe t is afgelopen en jou verhaal vertellen.
     
    Gewooniemand, PenK en citroenrasp vinden dit leuk.
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    precies wat ik dacht.
     
  7. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Ik vind het vooral ook erg als nu een pakweg achtjarige (die nog helemaal niet klaar is voor dat soort verantwoordelijkheid) moet leven met de wetenschap dat hij/zij een kindje (bijna) heeft laten verdrinken...
     
    femkes en Whoopy vinden dit leuk.
  8. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
  9. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Als blijkt dat dit het was, dan vind ik wel dat je de politie moet bellen en je verhaal moet doen.

    Wat betreft je vraag.. ik denk als je wat ervan had gezegd, je een grote mond had gekregen of ze hadden hun schouders opgehaald. Dus jij hoeft je zelf echt niets te verwijten hoor.
     
  10. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Helemaal mee eens.
    Mijn 8 jarige is super zorgzaam en vraagt of hij mag wandelen met zijn broer alleen.
    Nee en niet omdat hij het niet zou kunnen maar puur omdat ik hem niet de verantwoordelijkheid wil geven die een volwassen persoon hoort te hebben.
    Het hoeft zijn schuld te zijn maar er kan wel door een ander een nare situatie ontstaan.
     
    Gewooniemand en Rosa Canina vinden dit leuk.
  11. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.029
    961
    113
    Vrouw
    Oh wat heftig zeg.
    Ik snap dat je een rotgevoel hebt, dat lijkt me alleen niet terecht. Sterkte, ga echt naar slacht offerhulp als je denkt dat je dat kunt gebruiken!
     
  12. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oh wat heftig zeg en jij moet je echt nooit schuldig voelen.
    Die moeders die met hun luie kont op dat bankje zitten die moeten zich schuldig voelen.
    Als je er toch iets van had gezegd hadden ze je bijna op zeker een grote mond gegeven en er werkelijk niets mee gedaan.
    Ik heb ook zo vaak met argusogen sommige taferelen zitten aanschouwen maar de type ouders die er doorgaans bij horen is nu niet het soort waar ik graag mee in discussie ga.
    Ik hoop dat jij en je gezin het een beetje kunnen loslaten.
    Sterkte.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  13. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.453
    113
    Ik snap je gevoel, maar jij kunt hier niets aan doen. Ik zou zelf ook niks gezegd hebben, omdat je dan waarschijnlijk toch wel een grote mond krijgt.

    Zo hoorde ik vandaag van mijn moeder dat de kleindochter (nou ja, stiefkleindochter) van mijn zus bijna verdronken was in het zwembad achter het huis van de ouders (2 jaar). Die ouders lieten hun zoon op dat kindje letten en dat ging dus mis. Uiteindelijk kreeg het kind de wind van voren.

    De vriend van mijn zus heeft hun toen heel duidelijk gemaakt dat ze die verantwoordelijkheid niet bij een kind kunnen leggen, maar dat ze zelf op moeten letten.
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Jij hebt geen enkele verantwoordelijkheid in dit verhaal, vind ik. Je had ze kunnen aanspreken, maar het feit dat je dat niet deed maakt je niet schuldig of wat dan ook - jij nam jouw verantwoordelijkheid door op jouw kinderen te letten en weg te gaan om ze te beschermen.
    En als je ze wél had aangesproken, weet je ook niet wat er was gebeurd; grote mond terug? schouders ophalen? Als ouders bij voorbaat al niet doorhebben dat dit gewoon níet goed is, dan denk ik eigenlijk dat een opmerking van jou niks had veranderd. Als een kindje bv plots weg rent en ouders dat in een seconde even missen, is dat een ander verhaal - maar dit was gewoon moedwillig kleine kinderen in water laten spelen. De enige die blaam treft zijn die moeders in kwestie.
     
    Rosa Canina en nizzie86 vinden dit leuk.
  15. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Als ik daar had gezeten zonder kinderen, dan had ik waarschijnlijk op die kinderen gelet.
    Maar met je eigen kinderen is dat niet te doen. Je kijkt een tel op je telefoon en hop je bent ze ff kwijt. (Wij gaan altijd naar het strand, en die is nog gevaarlijker. Ik durf zelfs niet alleen met 2 kinderen te gaan)

    Je kan evt de politie bellen en je verhaal doen.
    De ouders zijn nalatig geweest. Dus ongetwijfeld krijgt dit een staartje.
     
  16. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen. De moeder was 100% verantwoordelijk. En waarschijnlijk had je een grote bek terug gekregen als je er iets over gezegd had. Wel heel naar om mee te maken..
    En ik kan me er echt kwaad om maken dat iemand zo met zijn kinderen omgaat:mad::(
     
  17. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Ik woon in een dorp in de bijbelbelt en schrik hier soms ook van de vrijheden die bepaalde jonge kinderen krijgen. Een grote zus van 10 jaar die met drie kleintjes naar de speeltuin gestuurd wordt (inclusief een dreumes van 1,5), kinderen van drie jaar die alleen op straat fietsen/lopen, etc. Men vindt hier dat dat wel kan omdat er veel grote gezinnen zijn en kinderen gewent zijn op elkaar te letten. Dat zo'n kleintje van een schommel of klimrek kan vallen en zo'n oudere zus daar dan voor altijd last van heeft, komt niet in ze op. Maar soms houd ik m'n hart vast...
     
    citroenrasp en Rosa Canina vinden dit leuk.
  18. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Aaaah wat verschrikkelijk :(:(:(
    Ik ben blij dat we eigenlijk zo weinig water hier hebben, vind het zo ontzettend eng!
    Maar tuurlijk heb je juist gehandeld!

    Ik zie er wel een les voor mezelf in, wat zou je kunnen zeggen om te zorgen dat die waardeloze ouders in de actie schieten en toch bij de kids blijven? Dus bijv: dag ik zag net twee kleine kinderen lang onder water verdwijnen, horen ze soms bij jullie? Misschien dat zulke ‘trucs’ wel helpen om ouders alert te krijgen? Ipv ze aan te vallen op hun gedrag? Wat denken jullie?
     
  19. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Ik zeg tegenwoordig niks meer als ik zie dat iemand achteloos of achterlijk met zijn/haar kind omgaat. De reden? Ik heb geen zin in een grote bek of erger nog klappen. Mijn kinderen hoeven er geen getuige van te worden dat hun moeder het aan de stok heeft met een (stel) tokkie(s) daarnaast ben ik bang dat in zo'n moment juist een van MIJN kinderen degene is die de beentjes neemt.
     
    puzzelstukje en Vero0504 vinden dit leuk.
  20. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ben benieuwd waar je woont nu. Ik woon ook in hartje Biblebelt en herken dit heel erg. Ben zelf ook 1 van de refo’s:o: maar ik begrijp er helemaal niks van. Misschien omdat ik geen broers en zussen had en zelf ‘maar’ 2 kinderen heb ofzo.
    Echt, jongetje van amper 3 die hier door de binnenbocht over de weg fietst (met aan 2 kanten stoep ernaast). Als er een auto van de andere kant komt, zit hij eronder. Moeder aangesproken door mij en andere buurtmoeders, maar het blijft gebeuren. Ik hou m’n hart vast.. En dat is maar 1 van de vele voorbeelden.
    Ik vind het echt zeer beschamend dat ‘wij’ als mensen die zo heel erg pro-life zijn, vaak dus niet zo heel erg zuinig met onze kinderen omgaan blijkbaar:confused:
     

Deel Deze Pagina