Had ik moeten handelen?.....

Discussie in 'De lounge' gestart door sidmick, 1 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ik hoop ook niet dat dit gebeurd hoor. Maar komt voort uit een discussie die ik met iemand gehad heb over een hek rond je balkon plaatsen. Volgens deze (reformatorische) persoon onnodig want als je valt was dat al voorzien. Dat kan je niet voorkomen. Zelfde rond vaccinaties niet nodig want als je ziek wordt was dit al voorzien en moest dit zo zijn. Vandaar dat ik een link zag met de eerder genoemde voorbeelden.
     
  2. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Laten we de enkeling vooral niet gaan zien als de standaard voor een hele groep :) in alle lagen van de bevolking heb je mensen die er een bijzondere visie qua opvoeding op nahouden
     
    toch3, Gewooniemand, Theezeefje en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.494
    1.466
    113
    Ik vind niet dat een kind op zijn broertje/zusje moet letten.
    Waarom om mijn eigen trauma.

    Mijn broertje is 3 jaar jonger, ik was een jaar of 9.
    Wij gingen met een dorps genoot mee...
    Wij gingen mee naar zijn kamer en hij wilde wat laten zien aan ons..
    De deur ging op slot ........ ik als 9 jarige kon niets doen voor mijn broertje.
    Ik weet wat hij deed tot op een bepaalde punt daarna niets..
    Dit heb ik mij zelf altijd verweten..
    Het was in een christelijk dorp.


    Dus neeeeeee
     
  4. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.331
    113
    Vrouw
    Dan mag die de bijbel nog wel lezen, dat je juist een hekwerk erom heen moet anders heb je bloedschuld haha!
     
    Gewooniemand en Paardenbloem vinden dit leuk.
  5. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Jeetje wat vreselijk zeg. Snap niet hoe sommige ouders zoiets kunnen doen. Neem je verantwoordelijkheid!
    Wil dus zeggen dat de verantwoordelijkheid bij de ouders/ moeders ligt. Jij had hier niks aan kunnen veranderen
     
  6. breister

    breister Fanatiek lid

    9 aug 2019
    2.793
    629
    113
    Vrouw
    Oh verschrikkelijk.... :cry:Kan er niet goed een reactie op geven, maar wilde dit bericht na het lezen niet zomaar voorbij laten gaan... Hele dikke virtuele knuffel...
     
  7. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.494
    1.466
    113
    Tja t is gebeurd daarom zal ik zelf op haar letten en niet afschuiven.
    Dit is natuurlijk mijn ervaring.

    Ik vind het verschrikkelijk om naar een uitje te gaan en te zien hoe kinderen op kinderen moeten letten.
     
  8. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Gelukkig maar dat je het niet herkent.. Kan ook per plaats verschillen natuurlijk!
     
  9. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ja dat zou ook goed kunnen hoor..
     
  10. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Haha bedankt, heb ik volgende keer een weerwoord. :roflmao:
     
    Loveischocola vindt dit leuk.
  11. breister

    breister Fanatiek lid

    9 aug 2019
    2.793
    629
    113
    Vrouw
    Ik wilde ieder geval even reageren. Ookal nemen gedane zaken geen keer, ik snap wel waarom je het verschrikkelijk vindt om te zien dat kinderen op kinderen moeten letten. Ik vind zelf persoonlijk al dat je als volwassene de verantwoording niet bij kinderen kan leggen. Het blijven kinderen. Laat staan met een dergelijke ervaring.
     
  12. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.737
    734
    113
    @sidmick hoe gaat het nu met je en je kinderen?
    Je hebt toch juist wel iets gedaan, je hebt je eigen kinderen beschermd door op ze te letten en door ze mee te nemen zodat ze niet nog meer van de situatie mee konden krijgen. Meer was toch gewoon geen optie.
     
  13. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Dank allemaal voor de reacties.
    Ik heb deze week even de tijd genomen het te laten bezinken.
    Ik heb woensdag contact gehad met de politie om na te gaan of het kindje het inderdaad heeft overleefd en dat heeft het.
    Mijn jongste is er heel veel mee bezig geweest, had veel vragen, heeft het ook op school verteld begreep ik van de juf. Dat lijkt nu wel over.
    De oudste is geen prater, ik heb van de week aan haar gevraagd of ze geschrokken was maar kreeg een iets te nonchalante nee hoor. Dus dat hou ik in de gaten. Helaas hebben mijn kinderen al veel heftige situaties meegemaakt dus zijn ze bekend met trauma.
    Volgende week gaan we met elkaar nog even terug naar de plas, gewoon om daar even te zijn en over die drempel te komen
     
    momwithcamera vindt dit leuk.
  14. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.757
    113
    Overijssel
    Weet je wat het ergste hiervan is? Waarschijnlijk gebeurt er nooit wat er ergs met kinderen van zulke moeders. Maar als jij zelf altijd heel voorzichtig bent en het gaat 1x mis dat het dan meteen goed mis is.
     
  15. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    Die leest selectief dan ;) je hebt ook nog zelf verantwoordelijkheid over je daden. Of steekt hij ook geblinddoekt de snelweg over? Of laat hij dat zonder iets te doen gebeuren als hij dat ziet?
     
  16. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Nou ik vind het inderdaad bijzonder hoe vaak het allemaal weer net goed gaat ofzo ja..
     
    Theezeefje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina