Had je 10 miljoen ...

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaboutermeis, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Misschien wel naar het buitenland vertrekken... Al heb ik nog geen idee naar welk land..

Uiteraard een deel wegzetten voor de kids.
    Heerlijk gaan shoppen in Barcelona. Even heerlijk onbezorgd gaan genieten.

2. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Mijn man laten stoppen met werken, hij loopt al heel lang op zijn tenen daar. Verder veel reizen, we hebben nog een ellenlange wensenlijst. En een flinke spaarpot voor zoonlief.

Maar mooie herinneringen opbouwen met ons gezin vind ik het belangrijkst, iig belangrijker dan spullen kopen. :)

Dit zou de eerste bestemming zijn. :D
    North Island - Seychelles : Your Private Island Sanctuary

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Mijn man zou dan lekker thuis mogen blijven. We zouden mijn broer en zijn vriendin hun studie betalen en een huisje voor ze kopen. Mijn ouders zouden een flink bedrag krijgen.

En we zouden evt. extra vruchtbaarheidsbehandelingen kunnen ondergaan als deze niet aanslaan, toch proberen te adopteren of voor een draagmoeder gaan.

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Op de eerste plaats staat toch wel adoptie. (Ja klinkt wat raar zo, alsof adoptie alleen om geld draait, maar omdat we dat bedrag bij lange na niet hebben zou het een grote stap in de goede richting zijn)

Een huis kopen en hem inrichten precies zoals we ons dat al een hele tijd voorstellen. Nog een poes (of kater) erbij.
    In Nederland een vakantiehuis, geld om vaker heen en weer te reizen is er dan immers genoeg.
    Als ik toch bezig ben, zou ik ook graaaaag een eigen boot hebben.

Geld wegzetten voor een of meerdere kinderen (ligt er net aan hoe het loopt natuurlijk). Geld aan familie geven, allereerst zodat niemand meer schulden heeft en verder zodat zij ook los kunnen gaan op dingen die ze altijd al wilden hebben/doen.

Een deel doneren aan goede doelen, ook doneren aan de NICU-afdeling.

De rest op de spaar. :p Jeetje, wat ben ik door de jaren heen hebberig geworden..

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Iedereen in de (schoon)familie wat geven, die kunnen het goed gebruiken.
    Zusje geld geven voor haar studie dat ze geen lening hoeft te nemen.
    Flinke spaarcent voor onze zoon
    Nieuwe auto kopen

Spaarrekening aanvullen.
    Keuken verbouwen, hoef geen ander huis.

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Meteen stoppen met werken, dat sowieso:D
    We hebben net een huis gekocht, dus denk niet dt we zouden verhuizen.
    Maar mijn vriend wil wel de nieuwste golf gti dus die komt dan wel voor de deur.:D
    Zou ook op vakantie gaan om te shoppen, bepaalde fam/vrienden geld oid schenken en geld op de spaar zetten voor dochter.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

10 miljoen

- stoppen met werken
    - misschien een ander huis zoeken, inrichten etc
    - een andere auto (ik moet tenslotte mijn lease inleveren)
    - op reis gaan
    - trusts opzetten voor de kinderen
    - het nieuwe huis van mijn zus kopen zodat zij gratis kan wonen
    - een personal trainer/dietist inhuren die me helpt met afvallen en daarna flink shoppen

en ik zou een mooi liefdadigheidsproject uitzoeken, bijvoorkeur één voor kinderen waarbij ik zelf aan de slag kan en financieel fors kan bijdragen.

En dan?

Dan is het op! :)

8. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou het huis van moeders en zus kopen ,
    mijn eigen huis verhuren ,
    mooi huis voor mezelf kopen bij familie in de buurt (loopafstand)
    paar huizen/appartementen kopen, op laten knappen en verhuren,
    uiteraard uitgebreid shoppen en dagje sauna,
    luxe vakantie boeken,
    heel veel op de spaarrekening wegzetten.

9. penseel

penseel Niet meer actief

Ik zal al te vrede zijn met een procent van dit bedrag. 10.000 euro mijn laatste schulden afbetalen. Een jaar huur en daarna even genieten. Beide kinderen iets geven wat hun hart begeerd.

Mijn moeder vader zusje avondje wokken en ik ben al te vrede. Ik droom lekker met je mee.

10. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Een huis kopen in het centrum van London, enkele flats kopen net buiten het centrum om te verhuren zodat we niet meer hoeven te werken, een vakantie huis in Florida en dat is het wel zo'n beetje.

Vrijdag spelen we mee met de Euromillions, ik geloof dat de jackpot op 188 miljoen euro staat.

11. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Een mooi huisje af betalen en inrichten voor mij en mijn kids.
    Voor mijn ouders en zus ook een huisje kopen.
    Een auto.
    Geld opzij zetten voor de kinderen sowieso.
    Mijn ouders en zus een bedrag geven.
    Iets opzetten waar ik andere mee kan helpen, en wat een blijvend goed iets is.
    Mensen die minder hebben helpen.
    Doneren aan gezinnen in het buitenland.
    Een speelgoedwinkel inlopen en maar blijven laden in mijn karretje voor mijn kinderen. En een keer helemaal losgaan voor mezelf.

12. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Een nieuw huis kopen
    Een auto kopen
    Voor de kinderen geld apart zetten

En verder geen idee.

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wow 10 miljoen.... mijn wensenlijst:

- leuk vrijstaand huis (niet te groot, wel mooi)
    - tweede huisje in Zeeland of op Texel
    - Mijn baan opzeggen en een winkeltje beginnen (slijterijtje met ook chocola en koffiebonen enzo :D)
    - mooie reizen maken

En verder... gewoon lekker genieten, lekker leven, voor je het weet is het voorbij!

14. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Familie en onze beste vrienden zullen dan zeker een deel krijgen.

Verder zouden we dan een ander huis willen, een nieuwe auto.
    En veel geld weg zetten voor de ukkies !

15. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Als eerst geld apart zetten voor de kinderen
    Een Nieuw huis kopen, niet te groot daar hou ik niet van
    Maar een mooie boerderij ofZo met een beetje grond erbij

Vakantie met de familie

Nieuwe auto

16. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    De spaarrekening van mn kinderen vullen zodat ze later goed kunnen studeren. Ergens een vrijstaande boerderij kopen en een camping opstarten.. meer niet eik. Misschien 2 nieuwe autos.
    O ik zou mn 2 broers wel genoeg geven zodat hun huisjes zijn afbetaald en ze een keer goed op vakantie zouden kunnen

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Een ander huis kopen en 2 nieuwe auto's. De rest op de spaarrekening.

18. mrien

mrien Actief lid

24 aug 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geld wegzetten voor dochterlief. Vervolgens een hoop naar den haag brengen ivm schenking. Vervolgens ook nog eens vermogensbelasting ieder jaar. schip vrij in het water leggen en huis kopen. Vervolgens wel gewoon blijven werken want dan is het geld alweer op. mocht er nog wat van over zijn lekker op vakantie gaan

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.239
    16.609
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Een vrijstaand huis kopen.
    Nieuwe auto.
    Stoppen met werken.
    Mooie reis maken en dat is het wel zo'n beetje.
    Ik geloof niet dat ik er gelukkiger van zal worden.
    We hebben het al goed en zijn allemaal gezond dus tja...

20. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Ik zou als eerste een héle goede vermogensbeheerder opzoeken die ervoor zorgt dat ik op een legale manier zo weinig mogelijk belasting hoef te betalen. Daar wil ik best wat geld in investeren, omdat ik ervan overtuigd ben dat het me op de langere termijn meer oplevert.

Ten tweede zou ik ontslag nemen voor twee dagen in de week, zodat ik nog maar één dag p/w werk. Ik hoop dat mijn man dan ook ontslag neemt voor 2 a 3 dagen in de week, zodat we allebei wel parttime werken voor de afwisseling, maar meer tijd met elkaar kunnen doorbrengen :)

Ten derde zou ik de hypotheken afbetalen van de huizen van mijn ouders en schoonouders. Ik open voor ze allebei een rekening met daarop een half miljoen voor hun verdere pensioen. Hetzelfde geldt voor mijn broertje en schoonzus.

Ten vierde: het opzetten van een studiefonds voor mijn zoon (en eventuele andere kinderen) die risicovrij beheerd wordt.

Ten slotte zou ik met mijn man en zoon een lekker lange vakantie van 4-6 weken doorbrengen op de Malediven, Seychellen of Hawaii :)

Dus nee: ik hoef niet direct te verhuizen, te stoppen met werken of een andere auto te kopen. Ik "investeer" in mijn vermogen en mijn familie :) En ja, ik droom hier best nog wel eens over :p

Deel Deze Pagina