Had je 10 miljoen ...

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaboutermeis, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    huis afbetalen
    ibg afbetalen.
    huizen kopen voor mijn ouders en broers. (schoonfamilie is al vrij van hypotheek dus die hoeven we geen huis te kopen.)
    schandalig shoppen
    een eigen auto
    uiteraard een deel wegzetten
    aan goede doelen schenken, want aan 10 miljoen heb ik toch teveel :D

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    1 miljoen per kind wegzetten.
    Direct een 3e kindje willen
    Huis kopen
    Dikke auto kopen
    Vakantiehuisje kopen, of 2, :p
    Mijn broer een miljoen geven
    Bruiloft van vriendinnen betalen
    2 miljoen verdelen onder goede doelen.

Verder beide nooit meer werken, en alleen maar genieten van de tijd met de kinderen

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
  4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Direct een ander huis kopen en er allemaal bouwmannetjes in zetten om het nog voor de bevalling af te krijgen

Een hele dikke auto bestellen (vind er heel veel mooi dus weet nog niet welke).

M'n zussen een groot bedrag geven.

M'n schoonfamilie een groot bedrag geven.

Ik zou direct gaan winkelen. Kleding en schoenen.

Vakantie boeken over 2 weken weg. In een of ander dik resort.

Al m'n babyspul van m'n dochter aan een goed doel schenken en alles opnieuw kopen.

Kan nog wel even doorgaan.. *ik ga slapen, dromen over 10 miljoen hahahah*

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Oh en ik zou gaan investeren to make more moneyyyyyyy!!!

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Eerst onze dochter naar de beste kinder arts ter wereld brengen, zodat we snel weten wat ze heeft.

Zorgen dat er voor beide Kids een goed bedrag gereserveerd is voor later.
    Een wereldreis maken.
    Misschien verhuizen.
    een andere auto kopen.
    wat aan mijn familie / schoonfamilie geven

7. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Ondanks dat we pas 2 jaar terug ons huis gekocht hebben, zou ik toch kijken voor ander huis. Vrijstaand met stukje grond voor pony of paard en wat andere beestjes. Ons huidige huis verkopen of hypotheek aflossen en verhuren.

Nieuwe auto voor mijn man.
    Baan opzeggen en rustig op zoek naar iets in de buurt.
    Man parttime werken
    Schoonmaakster aannemen
    Wat geld schenken aan familie en vrienden. Bijv. aantal jaar de maximale schenkingsvrijstelling.
    Lekker op vakantie gaan

8. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    De zolder gelijk laten opbouwen en een uitbouw erbij.
    Een iets pittigere auto voor mezelf kopen.
    Een maand vakantie houden door U K. en Ierland.
    Wat geven aan familie.
    Wat doneren aan goede doelen.
    De rest op spaar.

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Kids beide een leuk bedrag op de spaar zetten
    Huis kopen net buitenaf en huidige huis in de verhuur doen (liefst verkopen maar je weet het niet in tijden als deze).
    Nieuwe auto kopen (echt een nieuwe)
    Op vakantie gaan met mijn gezin, voor een week of 3 naar verschillende locaties, elk een week.
    Feest geven, en daarna de rest lekker op de bank zetten en heerlijk van leven.

10. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ik zou schulden en de hypotheek afbetalen
    Geld apart zetten voor beide kinderen
    Alles in huis veranderen/verbouwen wat niet bevalt
    Een wereldcruise maken :)
    Geld doneren aan goede doelen
    En de rest op mijn eigen spaarrekening

11. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Eerst een lange vakantie:) en de hypotheek afbetalen. Verder aan familie geven en de spaarrekening voor zl goed aanvullen. Lekker shoppen, uit eten, pretparken. Daarna weer "normaal" gaan leven met wat vaker luxe, leuke dingen.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

1 miljoen doe ik mee wat ik wil, Een huisje kopen met een grote tuin. Huis hoeft niet zo heel groot te zijn want ik ben bang in het donker als ik eens alleen ben :) en lekker op vakantie, goed profiteren tot die miljoen op is :p

4 miljoen aan de kant zetten voor mijn zoontje en een eventuele 2e

4 miljoen op de bank zetten en ik laat me dan elke maand een bedrag naar mijn gewone rekening zetten tot mijn 120ste levensjaar :D ik reken dat dan wel uit hoeveel dat per maand is. Stel ik mocht eerder dood gaan dan gaat het overige naar mijn zoontje :p

En met die andere 1 miljoen zelf een goed doel opstarten. Weet niet zo goed wat maar wel iets voor de kleintjes die op de neonatologie gelegen hebben. Iets grotere ruimtes creeeren rond het bedje voor de ouders? Of knuffels laten maken ter herinnering aan hun vechterstijd voor die kleintjes wat ze mee naar huis kunnen nemen.

13. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Een mooi ruim dierenasiel beginnen.

14. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

10 miljoen?? Ben ik zo doorheen ;);)

- Geld apart zetten voor ons kind (en toekomstige kinderen)
    - Nooit meer druk maken om geld
    - Dus waarschijnlijk meer kinderen maken hahaha

- Nieuw huis laten bouwen aan het water met aanlegsteiger (willen we al jaren, maar echt ver buiten ons bereik)
    - De mooie nieuwe boot kopen voor aan die aanlegsteiger :D Sparen nu ook voor een nieuwe boot, maar zal wel een iets ander modelletje worden dan!
    - Eerst eens flink samen op vakantie, wil graag op safari in Afrika (nu even niet ivm ebola, maar ooit is dat over). Dus dan maar een bounty-eiland ofzo. Als het even kan, nemen we dan onze naaste familie/vrienden mee!
    - Broers en zussen een bedrag schenken zodat ze zich niet meer druk hoeven te maken over woningen enzo (huizen afbetalen + wat extra's?). Dan kunnen ze hun zuurverdiende centjes voortaan lekker aan zichzelf besteden.
    - Allebei minder gaan werken! Zou nooit 100% willen stoppen met werken, maar bijvoorbeeld een eigen bedrijfje beginnen ofzo ....

15. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Ik zou een riant bedrag voor mijn kleine meid apart zetten.
    Verder een wat groter huis kopen met wat meer tuin dan we nu hebben en een nieuwe auto.
    Verder wat geld naar mijn ouders en schoonouders en de rest op de spaar en zonder geld zorgen genieten van het leven!

Ook zijn er een aantal goede doelen die ik wel een donatie dan zou willen geven.

16. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Voor 10 miljoen?

- Een huis+studioruimte met grote tuin en garage kopen
    - Onze oldtimer laten restaureren
    - (schoon)ouders een bepaald belastingvrij bedrag schenken
    - 1 mega luxe vakantie

En misschien een nieuwe (2e hands) gezinsauto en de rest op de spaarrekening zetten voor later en verder gewoon lekker door blijven werken.

17. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Wat ik zou doen met 10 miljoen:
    - geld apart zetten voor mn zoontje
    - een mooi bedrag aan mn ouders geven en zelf revalidatie en aanpassingen inkopen voor mn moeder.
    - ons huis verkopen en een leuk vrijstaande woning terug kopen.
    - investeren in onze bedrijven
    - mooie vakantie
    - huisje in de Ardennen
    - wat overblijft op de bank

18. sjak

sjak Niet meer actief

De buren uitkopen en dan de twee huizen een laten maken. Een huis of 6 kopen voor de verhuur, zodat er altijd inkomsten zijn.
    Vakantiehuisje op Lanzarote.

En stoppen met werken. Dus ja, tennissen, golfen, winkelen, efteling, plaswijckpark, duinrell en reizen, heel veel reizen. Dus ik denk dat een kampertje ook wel van pas gaat komen.

Iedereen geeft geld aan zijn familie... (Sowieso kan dat niet zomaar) maar waar leg je de grens? Ik uit een gezin van 6, man uit 4, moeder uit 11... Contact met heel veel van hen.

19. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Dan zou ik:
    - gedeelte op de spaarrekeningen van de kinderen zetten
    - gedeelte op onze spaarrekening voor pensioen enz.
    - mijn droomhuis laten bouwen (geen groot huis maar wel vrijstaand en in het dorp waar wij nu wonen)
    - met eigen groente/fruittuin
    - nieuwe auto en meubels kopen
    - in een land waar christenen in armoede leven of onderdrukt worden een school bouwen
    - een transport opzetten van voedsel/water/kleding/verzorging naar landen waar armoede is zonder een stichting waar de dir. bakken geld krijgt
    - familie een bedrag geven zodat zij een huis kunnen kopen wat bij hun past
    - en wel blijven werken zoals wij nu doen.

Eigenlijk zou ik geen eens 10 miljoen willen winnen, als ik maar genoeg geld zou hebben voor een eigen huis met nieuwe meubelen en auto, opleiding en toekomst voor de kinderen dan vind ik het prima.
    En dan zou ik een bedrag naar de bouwstichting van onze kerk voor die in Oekraïne bouwen, daar zit geen dir. en ik weet precies waar het heen gaat.

20. Memorylane

Memorylane Actief lid

27 sep 2013
    328
    0
    16
    Ik zou een huis kopen en mijn rijbewijs halen. Een mooie auto kopen en mijn studieschuld aflossen. Daarnaast zou ik veel geld op zij zetten voor mijn dochter en mooie reizen gaan maken :) Ik zou ook een hoop aan goede doelen geven

Deel Deze Pagina