Had je 10 miljoen ...

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaboutermeis, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Studieschuld aflossen, een huis kopen voor mezelf en mijn gezin om dat vervolgens zorgeloos in te richten hoe ik dat zelf wil (momenteel is alles bij elkaar geraapt en een mengelmoes en niet 1 specifieke stijl; dat vind ik onwijs jammer - maar niet jammer genoeg om er wat aan te veranderen), klein vakantiehuisje in een goedkoop maar zonnig land en dan denk ik dat ik er al doorheen ben. Anders zet ik de rest maar op de bank en ga ik hopelijk rente trekken of 'verstandig' beleggen (voor zover dat mogelijk is).

Verder zou ik niet specifiek iets anders dan anders doen. Ja, toch wel - shoppen en op vakantie gaan :D

2. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    o heerlijk dat dromen.
    Ik zou voor beide kinderen 2 miljoen weg zetten voor later.
    Flink uit en verbouwen aan ons huis ( wonen hier heel erg naar ons zin )een nieuwe auto, investeren in mijn bedrijfje.
    Flink shoppen voor het gezin.
    beide ouders krijgen wat leuks. broers bekijken het allebei maar die hebben al vaak genoeg hun hand opgehouden :)
    De rest op de bank zitten en lekker leven.

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Zelf zou ik het overigens niet opdoen aan 1 reis, maar het opsparen en elk jaar een aantal "kleinere" reizen maken.

Daarnaast koop ik een oude hoeve met ruimte rondom en laat die eventueel verbouwen.

Voorlopig geen kinderen, maar ofwel voor de kinderen sparen, ofwel voor mijn aankomend nichtje.

Blijven werken zou ik wel doen. Maar met wat geld achter de hand kan ik wel een maand onbetaald verlof per jaar nemen om te reizen ;).

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik zou onze laatste schulden af betalen,
    een huisje kopen met tuin,
    Voor de kids een gedeelte weg zetten, en een gedeelte aan een paar voedsel banken doneren, ook zou er een bedrag gaat naar Verening spierziekten Nederland..

Verder een auto.. :)

5. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik zou naar Zweden verhuizen, daar een groot stuk grond kopen, een zweeds "landhuis" of farmhouse laten bouwen en dan nog extra gebouwen erbij om te verhuren.
    Ik zou er een familie vriendelijk bed&breakfast van maken, of gewoon puur t verhuren van.
    Dan een leuke speeltuin er bij en een kinderboerderijtje
    En dan wil ik ook wel graag wat paarden ;)

Offff ik koop een waanzinnig huis met stuk grond in zweden en open in stockholm een snackbar "friet van piet" ofzo ;)

Offff ik koop hier ergens een leuke woonboerderij :) en zal me dan gaan richten op mn hobby ;)

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Als wij 10 miljoen winnen dan gaan we eerst die verre reis maken waar we al zo lang van dromen. En ondertussen bedenken wat we met de rest gaan doen. Een groter huis, andere auto, kleding, familie helpen, kids geld op de spaarrekening...

Verder natuurlijk zo normaal mogelijk blijven en gewoon lekker genieten...

7. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou heel veel sparen... haha...
    Verder een nieuwe grote auto kopen, mijn ouders en mijn zusje een deel geven en verder ook nog wat in de winkel investeren.
    Maar zoiets zal ik nooit mee maken want speel nooit mee met de loterij of iets dergelijks.
    En natuurlijk mijn kids een flinke buffer meegeven :D

8. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik zou allereerst mn schulden afbetalen.
    Daarna even zware intspanning op vakantie met mn meisje
    Zou een deel wegsparen, zowel voor dochter als voor mezelf.
    Zou mn ouders een x bedrag geven
    Zou heel graag dit huis willen overkopen (nu huur) en dan verbouwen.
    Mijn slaapkamermeubels zijn aan vervanging toe en mn garderobe ook dus dat zou ik ook nog kopen.

9. lamee

lamee Actief lid

14 feb 2012
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwen met alle toeters en bellen. Een groter huis kopen met een stukje land. En heerlijk genieten van een geldzorgen vrij leven

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Als allereerste zou ik willen trouwen, echt mijn droombruiloft houden!! Dat willen we al heel lang maar helaas gewoon het geld niet voor.
    Daarnaast het huis afbetalen, dakkapel en aanbouw.
    Trustfund voor mn zoontje, nieuwe auto, piano en sowieso stoppen met mijn baan. Ik zou rustig op zoek kunnen naar iets wat ik wél leuk vind.
    Verder denk ik investeren, niet op de bank laten, daar wordt het alleen maar minder waard.
    Misschien ergens een vakantie huis kopen en verder natuurlijk een heerlijke vakantie, Hawaii of de Malediven ofzo:D

11. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Een mooi huis kopen.
    Mustang op de oprit :D
    Spaarrekening vullen van onze meiden.

Een deel schenken aan familie en vrienden.

En heeeerlijk kunnen leven zonder al die geldzorgen!!

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hahah, ook die droom heb ik vaker gehad :D Eerst schulden aflossen, en inderdaad blij zijn dat die last van mn schouders is.
    Ons huidige huis kopen en opknappen naar onze eigen wensen (nieuwe keuken, meer slaapkamers)
    Nieuwe auto's hoeft niet persé hebben goede auto's rijden... maar daarna geen zorgen over vervanging...
    Kinderen een deel op spaarrekening/trustfund voor opleiding en startkapitaaltje voor huis later oid.
    Familie ondersteunen, evt in overleg met een financieel adviseur, kijken hoe de familie het beste kan worden geholpen (deel met schulden, anderen "dure" studerende kinderen, hypotheken, etc)

En uiteraard ook voor ons zelf een deel investeren zodat het geld meer geld "maakt"

Deel Deze Pagina