Had jij het ook gedaan maandje peuterspeelzaal.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door pnirmal, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Ik zou het doen.
    Misschien gaan er ook kinderen vanuit de psz naar de basisschool. Dan kent ze die alvast. Ze kan wennen aan de nieuwe omgeving.
    Ik zou wel vertellen dat ze binnenkort naar de basisschool gaat.
    Dat zou ik (iedere keer) als we langs de school lopen herhalen. Een soort van voorbereiding;)

succes.

Groeten Jane

2. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Het was de bedoeling mijn dochter voor een half jaar naar een psz te sturen, maar door wachttijd was het uiteindelijk maar voor 6 weken.. Achteraf bezien was het niet nodig. Het wennen op school ging erg goed. Ze was de jaren ervoor bij een gastouder geweest. Daarom wilden we haar laten wennen aan het schoolse.
    Nu met mijn zoontje gaat hij veel eerder, een JAAR eerder! Haha.. Lijkt me uiteindelijk wel beter voor hem.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, wij hebben hier ook een korte periode PSZ gedaan voordat ze over ging naar een andere locatie en ze vond het fijn en leuk dus prima!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij doen het niet. Hopelijk kan onze zoon na de voorjaarsvakantie terecht. Dan is het nog 4 maanden. Maar als dat niet meer lukt, laat ik hem van de wachtlijst halen. Ik vind het dan de moeite niet meer. Laat maar stuiteren, denk ik dan.

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Voor 4 à 6 weken weet ik het niet goed of het zin heeft.
    Nu heeft ze nog het voordeel dat het naast de school is en niet zo'n omschakeling.
    Op een andere locatie had ik het geen kans gegeven en haar thuis gehouden voor die paar weken.

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ze zit er.

Ze was even onzeker. Maar is eigenlijk direct gaan spelen.

Zo om 12.30 koffie middag en dan ben ik er gezellig bij.

Geen spijt van tot nu toe. En dochter ook niet bij het weg gaan ze ging meteen lekker spelen en in de kring zitten. ( dat kende ze nog niet van het kdv) geen spijt.In tegen deel zelfs.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als ik jou zou zijn had ik het ook gedaan. Volgens mij is het zo'n lekker pittige meid, die zou daar nog veel plezier uithalen. En ze snapt denk ik prima dat het voor eventjes is en dat ze daarna naar school gaat.

Bij mijn zoontje zou ik het nooit doen, die zou daar niets van snappen. Hangt gewoon echt van het kind zelf af.

8. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Over 6 weken is ze 4 jaar? Ik had denk ik eerder de basisschool gevraagd of ze al 2 dagdelen mag wennen. Als dat geen optie was, dan had ik het wel gedaan.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Na vijf minuten binnen deed ze als of ze er al hoorde heeft heerlijk buiten gespeeld en is twee uur geleden op de bank in slaap gevallen.

met nu een sirene als wakker worden. Even met rust laten haha.

Doe even niks goed.

Deel Deze Pagina