Hpv en nu?

Discussion in 'De lounge' started by RimiLeno15, Nov 16, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RimiLeno15

RimiLeno15 Actief lid

Jan 10, 2021
    112
    65
    28
    Female
    Utrecht
    Ik ben onlangs 30 geworden, en nu heb ik ervoor gekozen om met een zelf-afname set mee te doen aan het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker.
    Ze testen dan alleen op het HPV virus.
    Ik dacht, nou even dat stokje erin, opsturen, uitslag en door met mijn leven.
    Nu kreeg ik vandaag de uitslag, er is HPV gevonden.
    Ik ben me helemaal rot geschrokken en moet waarschijnlijk morgen naar de huisarts voor een uitstrijkje zodat ze naar mijn cellen kunnen kijken.
    Ik weet wel dat 90% van de vrouwen en volgens cijfers mee te maken krijgt, maar toch ben ik bang.

2. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,995
    3,321
    113
    Kan me voorstellen dat je schrikt maar inderdaad krijgen heel veel vrouwen HPV en meestal ruimt het lichaam dit vanzelf weer op. Je krijgt nu het uitstrijkje wat je eigenlijk zelf wilde voorkomen door te kiezen voor de zelf afname set. Komt vast goed! Succes en sterkte morgen! :)

RimiLeno15 likes this.
  3. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,564
    9,094
    113
    Female
    Snap dat je schrikt. Ik schrok ook. Ik had toen ik 30 was het uitstrijkje bij de huisarts laten doen dus toen is meteen naar de cellen gekeken. Dus ik kreeg de uitslag hpv zonder afwijkende cellen. Na een half jaar een controle uitstrijkje (dan kijken ze alleen naar de cellen) en toen ook geen afwijkende cellen. Dus nu gewoon weer op mijn 35e een uitstrijkje. Hopelijk zijn de cellen gewoon goed!

RimiLeno15 likes this.
  4. Indiana

Indiana Fanatiek lid

May 3, 2015
    1,220
    1,420
    113
    Female
    Flevoland
    Idd zoals hier al gezegd, alleen HPV zegt niet zoveel, virus wat je lichaam doorgaans gewoon weer opruimt, maar wel verstandig om dan verder te checken omdat er een kleine groep vrouwen is die er uiteindelijk meer ellende mee ontwikkelen.
    Voor nu dus eigenlijk nog helemaal niks om je zorgen over te maken, gewoon even je uitstrijkje afwachten :)

RimiLeno15 likes this.
  5. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,587
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Schrikken he? Gelukkig nu geen reden tot zorgen. Uitstrijkje bij de huisarts eerst afwachten en vooral niet googelen want dan maak je jezelf alleen maar gek.
    En je zegt het al zelf: 80-90% van de mensen raakt in zijn leven besmet met HPV. Meestal ruimt het lichaam het zelf op, soms niet.
    Ik weet er wel het een en ander over dus mocht je vragen hebben dan mag je me pb’en.

RimiLeno15 likes this.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ik sluit me aan bij bovenstaande. Ik kreeg een slechte uitslag. HPV virus en pap3b (cin 3). Heb toen een lis-excisie gehad en toen werd ik zwanger. 3 maanden later controle uitstrijkje (dus een jaar na de behandeling) en toen had ik pap1 en geen HPV meer. Conclusie: je lichaam is heel goed in staat dit zelf op te ruimen!

RimiLeno15 likes this.
  7. RimiLeno15

RimiLeno15 Actief lid

Jan 10, 2021
    112
    65
    28
    Female
    Utrecht
    Dankjullie wel, het heeft me wel iets gerust gesteld!

Share This Page