Lange benen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleintje88, 24 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Onze dochter heeft vrij lange benen, bij de laatste groeiecho zat ze met haar benen al ver boven het gemiddelde en toen ze eenmaal geboren was zagen wij dus ook wel dat haar benen vrij lang zijn!
    Voor mijn gevoel is het ook niet helemaal in verhouding, ik vind dat ze een vrij kort bovenlijfje heeft en eruugg lange benen! (al ziet ze er verder wel gewoon goed uit hoor en het is een heerlijk kind :D ) Maar goed het CB heeft er nooit wat over gezegd (behalve dat haar hoofdje wel wat te groot is ) dus het zal wel goed zijn!

Maar wat ik me afvraag: Kan dat eigenlijk geen "kwaad" dat ze zulke lange benen heeft? TJa misschien een stomme vraag, maar heb ook het idee dat haar benen nu nog steeds erg snel groeien (sneller dan de rest) en ik vraag me dan toch wel een beetje af of dat geen gevolgen heeft op latere termijn? (denk b.v aan gewrichtsklachten of weet ik veel )

Ik maak me overigens verder geen zorgen hoor, ze doet het enorm goed en die lange benen heeft ze van papa (die heeft ook erg lange benen) maar ik ben vooral benieuwd na of het op latere termijn misschien gevolgen kan hebben?
    Dus mensen met ervaringen?

En tja misschien is het wel een beetje een stomme vraag.... Oh en ik kan de groei natuurlijk niet stoppen haha :p Maar misschien dat als het gevolgen kan hebben we dit extra in de gaten moeten houden ofzo?

2. tulip

tulip Niet meer actief

hoelang zijn d'r beentjes dan precies??

en misschien een stomme vraag, maar je hebt toch niet net een documentaire zitten kijken op t.v. he, want dan zit je je zelf gek te maken denk.;)

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hoe lang zijn haar beentjes? Heb je een foto?

Ik had zelf ook lange benen vroeger en nu nog best wel, maar tegenwoordig wel gewoon in verhouding. Ik had vroeger wel veel last van groeipijn en slappe banden, heb nu nog snel last van mijn knieen. Maar geen idee of het door mijn lange benen komt :).

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

hier moest ik ook meteen aan denken

heb het ook net gekeken

5. Maia

Maia Niet meer actief

Fleur liep op de echo's met haar benen ook voor op groei en nu zijn d'r benen nog steeds lang. Maar dat zit hier in de familie dus ik vind het niet zo heel gek :)

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier ook lange benen en liepen ook altijd voor op alle echo's
    papa is hier enorm lang en het ze heeft het echt van hem
    ik maak me er ook totaal niet druk over

ik ben degene met korte beentjes en heb wel knie klachten papa met zn lange benen nietssssss

dus ;) het zegt niets
    lekker van genieten als ze het goed doet

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou ik heb wel iets van de documentaire gezien maar het is niet zo dat ik denk dat ze daar misschien ook wel last van heeft ofzo... Ik was er gewoon benieuwd na!
    Hoelang haar beentjes precies zijn weet ik niet ze wordt altijd in zijn geheel gemeten op het CB en niet haar beentjes apart, wel wordt er altijd gezegd dat ze vrij lange benen heeft!
    Nou ja die heeft ze natuurlijk van papa want die heeft ook enorm lange benen maar ik vraag me dan toch af of dat geen problemen op latere termijn geeft ?
    Ik heb overigens geen foto op het moment waar haar benen duidelijk op te zien zijn (zal eens kijken of ik het binnenkort kan maken) Maar ze zit in ieder geval met broekjes al op 68 en sommige broekjes van 68 zijn zelfs qua lengte al iets te klein!! (hoogwater) Terwijl ze eigenlijk maar 65,5 cm is, of het moet aan de kleding liggen dat die te klein uitvalt?
    Oh en 68 is voor haar middel dan weer te los.... Maar 62 broekjes zijn echt kniebroekjes (lange broeken dna)

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ons mannetje is ook aan de lange kant, toevallig heeft hij dan weer naar verhouding een lang lijf. Op zich is er niet zo veel om je zorgen over te maken. Ik hoorde wel dat ze soms meer moeite hebben met leren kruipen, staan of lopen. Gewoon omdat er meer in de weg zit en je meer omhoog moet krijgen. Er is echter al een ander topic over geweest "grote baby, laat lopen" of zoiets en daar leek het mee te vallen. Verschillende verhalen zeg maar.
    Ik merk vooral dat hij ouder wordt ingeschat en inderdaad wat gedoe met kleertjes, vooral broekjes die van zijn billetjes afzakken. Hij is bovengemiddeld lang, maar gemiddeld zwaar en dus aan de slanke kant. Dat kun je het beste oplossen door weinig pakjes aan een stuk te kopen (krijg je echt een hoogwater effect) en broekjes met een inhaal stuk elastiek. Zeg maar vergelijkbaar aan wat jij in je zwangerschapsbroeken had. Dan kun je de breedte namelijk instellen op haar buikje en blijven ze beter zitten. De hans textiel heeft dat soort broekjes ook gewoon, dus het is niet zo dat je per se vast zit aan dure merken of zo. Villa happ heeft ze ook vaak en zij hebben als ze uitverkoop hebben alles meteen voor de helft van de prijs, dus dat is misschien ook een idee. Zeker lange broeken kun je in voorraad kopen omdat je die zowel zomers en 's winters kan dragen.
    Last van gewrichten heeft vaak meer met snelle groei te maken dan met lange groei op zich.
    Als ze ouder is, is het waarschijnlijk alleen maar leuk, lange benen worden meestal gezien als schoonheid bij een vrouw. ;)

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Thanx voor de info Femkes :)

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hier heb ik trouwens een foto van toen ze een dag of 5 oud was (niet de charmanste foto :p ) en hier kan je wel een beetje haar beentjes zien, niet erg goed maar toch wel een beetje... Toen werd er al gezegd dat ze vrij lange benen had! Maar nu horen we het steeds vaker... Ook op het CB!

11. tulip

tulip Niet meer actief

het is wel een enorm schattige foto!!! En ze heeft idd lange beentjes. Of het verder problemen oplevert durf ik niet zo te zeggen. Als je je over zulke dingen zorgen maakt, zou ik gewoon een keertje bij de HA een afspraak maken ofzo. Dan hoor je het onafhankelijk van het CB. Misschien stelt dat je gerust.

Van die documentaire schoot mij ineens te binnen, omdat ik hem helemaal heb zitten kijken en toen het klaar was stond jouw berichtje er ineens. Ik hoop maar dat je niet van iets ergs uitgaat.:D

Bij H&M vind ik de pijpen ook vaak lang, ben je daar al eens geweest??? En... als ze 16 is, is ze er wss heel blij mee.

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Haha mijn vriend zei ook al: ja die gaat strax de mannen harten veroveren want mannen houden over het algemeen wel van lange benen haha!

Nou ja het is niet echt dat ik me zorgen maak maar wel iets wat ik me afvraag! Maar idd zoals iemand al zei: het zal waarschijnlijk eerder te maken hebben met TE snel groeien dan met lange benen...

13. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier kochten we broeken ook een maat groter, maar t is nu beetje aan t bijtrekken ze zit nu volledig in mt 86
    het kan alle kanten op

idd een schattige foto :D

papa kan een mijnenveld voor t huis aan leggen een een ijzeren pamper maken (zoals manlief hier altijd zegt)

14. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Hier ook zo eentje met hele lange beentjes ! Zijn ook nog eens heel slank, dus valt extra op. Haar papa is ook heel lang, dus zal bij ons idd ook wel daarvan zijn.
    CB heeft er ook verder niets van gezegd.

Ze is alleen wel hypermobiel en spieren moeten sterk genoeg zijn, voordat ze kan gaan staan. Is dus nog eens extra instabiel omdat ze ook lange benen heeft.

Maar idd, kleintje88... Mannen vinden vrouwen met lange benen meestal prachtig, dus dat is al een voordeel dan :p

Is wel moeilijk met kleertjes ja... Broekjes zijn om haar middeltje meestal veeeeel te groot en de pijpen zijn dan al te kort... Hier een voorbeeld van een spijkerbroekje maat 80... En deze hoort dus gewoon tot haar enkeltjes te komen... is geen driekwart ofzo...

(Met vriendje Milan in zijn Ajax tenue op de foto :)).

15. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Hier ook lange beentjes, was het eerste wat ze zeiden bij de echo haha.. maar ik heb zelf ook best lange benen, en mn vriend heeft echt van die sportbenen haha, van die bonken van bovenbenen..

Yestin is nu een mix van ons beiden, Mijn lange benen heeft ie, maar je ziet nu toch steeds duidelijker dat ie echt vrij forse bovenbenen krijgt ;)

wel lastig dat de pijpjes van broeken altijd te kort zijn;) haha, maar verder is er volgens mij niets mis mee, op het CB hebben ze tegen mij alleen gezegd dat ze het mooi vinden, en als het niet goed zou zijn hadden ze dat er vast bij gezegd ;)

Deel Deze Pagina