Zwanger en rustgever/slaaptablet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lexxie, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Vandaag ben ik 26 weken zwanger van ons tweede meisje!
    De zwangerschap verloopt niet geheel zoals we gehoopt hadden, heb last van een hoge bloeddruk en slik hiervoor medicatie.
    Vorige week zelfs opgenomen geweest omdat mijn bloeddruk niet echt stabiel is/blijft & er eiwtitten in mijn urine zitten.

Ook blijft ons kindje achter in de groei, waarover ik me weer zorgen maak. Daarnaast is de zorg voor onze 3 jarige dochter voor mijn gevoel niet teveel zeg maar, maar moet dus echt iedere middag naar bed. Onze dochter gaat 3 middagen in de week spelen bij oma zodat ik kan rusten... Voel me daar dan weer schuldig over..
    Mijn huishouden lijkt voor mezelf te doen, maar mag gewoon niks doen van de gyn omdat mijn bloeddruk steeds enorm hoog wordt als ik in beweging kom. Dus nu hulp in de hh en al...

Als met al kom ik een beetje in een cirkel terecht. Nu schreef mijn gynaecoloog vorige week dus een dempertje voor. Krijg naast al die bloeddruktabletten nu ook Lorazepam om wat rust te krijgen.. Nu weet ik eigenlijk vanuit mijn opleiding dat dit niet gebruikt mag/worden tijdens de zwnangerschap (staat ook in de bijsluiter

Nu was mijn vraag... heeft iemand van jullie ervaring met Lorazepam tijdens de zwangerschap?? Voel me gewoon daardoor weer wat rot, slik nooit pillen en juist nu in mijn zwangerschap des te meer! :(

Sorry voor mijn lange verhaal!

2. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Tja ! Ik heb jaren lang temazepam en diazepam geslikt maar no way tijdens zwangerschap !

Hoe moe f paniekerig ik ook ben ik neem het niet. En alles wat op Pam eindigd zijn benzo s en werken allemaal min f meer het zelfde.

Vraag een 2nd opinie aan een arts

3. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je krijgt hier standaard in het ziekenhuis voor de nacht een lorazepan voorgeschreven... Mijn gynaecoloog zegt dat het geen kwaad kan voor de kleine meid, maar toch?! Dacht vraag het ff!

Moet er wel bijleggen dat diazepam een Spiereverslapper is & temazepam een echte slaaptablet is, misschien zit het verschil?

4. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spierverslapper (leuk zo'n ipad die de woorden maakt....)

5. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Zijn de Zelfde soort middelen. Allemaal het zelfde. Een werkt wat langer dan de ander een wat meer op de spieren als de ander.

Ik krijg bijv van oxazepam echt slappe knieën. En een ander merkt er weinig van !

Maar als de Arts zegt dat t geen kwaad kan en je hebt het nodig dan Kan je hem nemen. Ik wil je slaapje niet verstoren ! ;)

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wel 4 tabletten temazepam meegekregen omdat ik zo slecht sliep en er echt onderdoor ging..
    Ik heb het toen 1 nacht gebruikt, geslapen als een roos maar vond de dag erna de kleine wel rustiger...
    De andere tabletten alleen uit nood gebruikt als ik weer eens een week niet sliep en mijn vriend heeft er 1 gebruikt haha!

Daarna nog een x een nachtje in het ziekenhuis gelegen vorige week ook om de kleine in de gaten te houden en toen een spuit gekregen heerlijk geslapen maar daarna de hele dag ontzettend stoned... Maar daarna kon ik er weer tegen aan!

7. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    ik heb toevallig gisteren ook 2 pilletjes gekregen van dit spul
    omdat ik haast niet meer slaap heb ik hem gisteren om 11 uur ingenomen, ik voelde de baby vandaag pas om 12 uur een beetje actief worden! heel eng

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ze zeggen dat het verder geen kwaad kan.. Maar ja hij krijgt er wel wat van mee anders worden ze niet zo rustig toch?
    Maar ja daarna was alles weer goed en was hij weer zichzelf..
    Ik zou het ook echt alleen in nood doen, dus een nacht goed bijgeslapen en dan weer door gaan zonder tot je weer aan de "max" zit..

9. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik heb nog wel eens last van paniekaanvallen.
    Krijg absoluut geen enkele pam.
    Verloskundige staat er ook niet achter.
    Baalde eerst wel, maarja.

10. Marianne78

Marianne78 Actief lid

10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Zelf heb ik alleen ervaring met clonazepam...
    Ik slik het vanwege paniekaanvallen, in combinatie met Seroxat. De antidepressiva kan ik blijven slikken maar met de clonazepam moet ik wel stoppen. Heb een hele lage dosering en zit nu in de laatste week van het afbouwen. Ik heb niet gemerkt dat mijn kindje rustiger is dan normaal maar vind het toch wel een fijn idee om er vanaf te zijn voor de bevalling!

Ook mijn VK en gynaecoloog zijn het erover eens dat het niet heel veel kwaad kan maar dat het beter is om het zonder te doen... Maar ja, ik wil hen wel eens horen nadat ze een week niet geslapen hebben ;).

11. Mynne

Mynne Lid

18 jun 2012
    78
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Ik heb voor een week lorazepam gekregen van de psychiater vanwege een zeer heftige zwangerschap tot dusver en wat ik bijna niet meer trok. Moet og 5 weken.
    Een kundige arts, zeer weloverwogend. Je mag me prive mailen als je wilt.

12. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ik heb zelf toen ik met eclampsie in het zienhuis lag wel temazepam gebruikt omdat ik anders echt niet slapen kon en dat echt moest !

Maar ik zou het geloof ik ook niet meer doen .
    Kunnen melatoninie tabletjes je niet helpen ?

Liefs Edith
    Mama van mees*&juultje

13. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Natuurlijk is geen medicatie altijd beter, maar soms ook niet als het anders echt niet meer gaat.

Na veel problemen en paniekaanvallen in mijn zw kreeg ik ook een lage hoeveelheid lorazepam dat ik heb afgebouwd naar het einde toe. Dochter werd geobserveerd maar alles was ok.

Ik heb mij ook heel schuldig gevoeld, maar nadat ik op 25 weken door de stress en paniekaanvallen op bevallen stond, had ik geen andere keus. De gynea heeft ook uitgelegd dat lorazepam van alle pammekes het minst de placenta passeert (google bevestigt dit :)). Is niet ideaal voor de beeb, en inderdaad ze kunnen er wel minder door bewegen, zijn ook gekalmeerd he, maar als dit echt nodig is, dan moet je dat doen.

als je vragen hebt, laat maar weten !!

Annie31 vindt dit leuk.
  14. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    inderdaad het zal vast geen kwaad kunnen anders geven ze het niet, maar ik ben er wel zeker van dat de baby ook iets mee krijgt, maar gelukkig deed ze daarna wel weer normaal bewegen

ik heb die nacht goed geslapen en vannacht weer echt verschrikkelijk dus ik zat er aan te denken om dan vandaag me laatste in te nemen, dan is het toch op en dan slaap ik wel eer een keertje goed

15. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Wel wisselend allemaal! Kan me niet voorstellen dat een gynaecoog het echt zal voorschrijven als het heel slecht is, maar ga morgen toch nog even een gesprek aan met hem.
    Melatonine schijn je ook niet te mogen in de zwangerschap, staat op de bijsluiter....

Laat het jullie weten morgen!

16. Marianne78

Marianne78 Actief lid

10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Omdat ik ook problemen met slapen heb, heb ik mijn VK even gevraagd hoe het nou zit met melatonine. Volgens haar kan je het gewoon gebruiken, zolang je je maar aan de gebruiksaanwijzing houdt.

Deel Deze Pagina