Hadden jullie last van gerommel de dagen vooraf aan de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dubbelfris, 14 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisa199

Elisa199 Actief lid

15 aug 2020
    237
    153
    43
    Bij mij had ik op een zondag het gevoel dat ik niet meer half Nederland moest doorrijden. Ik wilde het liefst thuis zijn. Af en toe had ik een pijnlijke harde buik. Ik dacht echt, het gaat beginnen.

Maar pas dinsdag nacht begonnen de weeën echt. Dit durfde ik overigens bijna niet te geloven omdat ik al die dagen af en toe een wee had. Toen ik ging timen bedacht ik me dat een verloskundige toch wel handig zou zijn. Die nacht is mijn dochter geboren.

Dubbelfris vindt dit leuk.
  2. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Nee helemaal niet. s’ Avonds braken mijn vliezen en 3 u later menstruatie pijn wat daarna erger werd en toen om de 5 minuten weeën.
    Daarvoor nog nooit eerder weeën, gerommel of harde buiken gehad.

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.876
    18.666
    113
    Vrouw
    Ik had een paar dagen voor het begon, iedere avond last van harde buiken die om de zoveel minuten kwamen.. dan begon ik ze te timen, maar zakte het ook weer af... de dag van de bevalling werd ik om 4 uur 's ochtends wakker van krampen in m'n onderbuik en wist toen dat het begonnen was, waren duidelijk geen harde buiken meer.

4. Dubbelfris

Dubbelfris Actief lid

19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Het is hier allemaal nog rustig! We hebben de 38 weken inmiddels aangetikt en de krampen zijn afgenomen.. af en toe opeens een verkramping in mn dijbeen, lies en onderrug maar verder eigenlijk niets. Ze maakt dus lekker nog geen aanstalten! :roflmao:

Muisje2016 en Spectre vinden dit leuk.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.876
    18.666
    113
    Vrouw
    Succes nog even met de laatste loodjes :)

6. Dubbelfris

Dubbelfris Actief lid

19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Thank you! :)
    Oei oei, het was een zwaaaare nacht! Krampen, misselijk en ben vanacht mn slijmprop verloren. Dus we zullen zien haha

JupitR en Spectre vinden dit leuk.
  7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.876
    18.666
    113
    Vrouw
    Spannend!! Hopelijk komt het nu snel op gang

8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.753
    7.286
    113
    Vrouw
    Spannend @Dubbelfris!

Hier was er licht gerommel vanaf vorig weekend; met name meer en wat pijnlijkere harde buiken in de avonden. Wat rommelende darmen. Woensdagnacht zette het door en afgelopen donderdag is onze mini geboren ♡

Spectre, Muisje2016 en Dubbelfris vinden dit leuk.
  9. Dubbelfris

Dubbelfris Actief lid

19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    oh dat is dan lekker vlot gegaan! Super gefeliciteerd!! Hopelijk een voorspoedige bevalling gehad :)

JupitR vindt dit leuk.
  10. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Bij de eerste kan ik me geen gerommel herinneren. Met 38,4 braken 's avonds ineens mijn vliezen en 6 uur later was onze zoon er.

Bij de tweede had ik wel echt al weken voor de bevalling menstruatiepijn. Dat kwam en ging. Op de dag voor de bevalling, met 41 weken, had ik een kramperig gevoel in mijn onderrug. 's Avonds braken toen weer mijn vliezen en binnen 1,5 uur was onze tweede zoon geboren.

Nu zwanger van een meisje, inmiddels zitten we op 38.6. Het rommelt al een tijdje af en aan. Zo nu en dan harde buiken om het kwartier of gewoon menstruatiepijn.

Onze twee zoons zijn helemaal enthousiast en vragen regelmatig of ik al weeen heb haha! De dag dat ze geboren wordt komt natuurlijk dichterbij, maar ik heb werkelijk geen idee of het nu nog lang of kort gaat duren.

11. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Spannend @Dubbelfris, succes alvast!

En @JupitR gefeliciteerd!!

Ik had bij de eerste helemaal niks, wel harde buiken maar dat had ik de hele zwangerschap al. Voelde me superfit, hele dag geshopt en met 37+1 uit het niets gebroken vliezen. (En toen pas na 24u weeën gekregen, wel zonder ingeleid).

Bij de tweede af en aan veel gerommeld. Met 35 weken een keer gedacht dat t echt begonnen was, maar gelukkig toch weer afgezakt. En een dag voordat de bevalling echt begon (38+5) wist ik zeker dat het gerommel nu anders was en ie in aantocht was. Ik was toen trouwens nog op kraamvisite bij een vriendin die ook verloskundige is en die zag mijn buik samentrekken en zei ook: joh, jij gaat bevallen. En inderdaad, de volgende dag is ie geboren.

Dubbelfris en JupitR vinden dit leuk.
  12. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Hier was het 3 keer nee.
    Bij de tweede en derde wel een 'onrustige' periode gehad rond 34-37 wkn, maar dat had ook te maken met ligging (dwars/stuit) en het uiteindelijke spontaan goed gaan liggen. Maar vanaf 37 wkn... noppes.

Bij eerste bevallen na strippen, bij tweede op een ochtend wakker geworden met een wee (en diezelfde dag bevallen) en bij derde braken uit het niets de vliezen.

Sterkte voor iedereen met laatste loodjes!

13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Bij de eerste niet, die kwam met 38+2.
    Bij de tweede wel, want had al dagenlang een paar cm ontsluiting en was de dag ervoor ook de slijmprop verloren!

14. Dogpaw

Dogpaw Actief lid

4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Bij de eerste werd ik ingeleid en geen gerommel van te voren.

bij de tweede was ik mijn standaard rondje met de hond aan het lopen met een beetje kramp maar zeker niet regelmatig. Eenmaal op het verste punt van huis braken mijn vliezen :roflmao:

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ugh ik heb weken gerommel gehad bij onze zoon, was echt niet tof.
    Bij onze dochter begon het gerommel smorgens. Liep nog in de winkel en belde met mn vader en die vroeg nog waarom ik toch zo zachtjes kreunde af en toe haha.

snachts is zij toen geboren.

Deel Deze Pagina