Ik las net een bericht op het internet dat steeds meer vrouwen last hebben van zwangorexia... Ze willen dus eigenlijk niets aankomen tijdens de zwangerschap... liefst nog afvallen... Ik schrok hier best van.... Waarom? In de eerste plaats is een zwangerschap natuurlijk een tijd om te genieten als dat lukt... Maaar... ik herken het bij mezelf ook eigenlijk wel een beetje... Ik wil ook zo min mogelijk aankomen.. maar eet wel gewoon gelukkig... Herkent iemand van jullie het ook?
ik zou ook wel zo min mogelijk aan willen komen, maar heb gewoon veel honger. Ik eet dus gewoon tot ik vol zit. Probeer er wel op te letten dat ik gezond eet en niet ga snoepen. Maar ben toch al 13 kilo aangekomen
Ja ik herken het... het is heel stom maar ik ben altijd al met mijn gewicht bezig geweest zit tussen mijn oren denk want dik ben ik niet.... dus toen ik wist dat ik zwanger was was het eerste wat ik zei ohh neee nu vliegen de kilo's eraan en daar heb ik best wat moeite mee gehad de eerste paar maandjes, nu gaat het beter en ik eet overdreven veel, laat wel de lekkere dingen staan zoals snoep en chips en dat soort dingen ook al is dat erg moeilijk af en toe en nog komen de kilotje's erbij. dus tja hoe je het ook went of keert aankomen doe je toch wel, en ik moet toch aan me meissie denken, de kilotje's komen later wel weer goed.
Ja. herken het wel maar niet in een zwangorexia vorm.. Ik wil ook geen 30 kilo aankomen,,,wat een gedoe om dat er weer af te krijgen.. Maar ik eet wel gewoon , maar let wel op de gezonde dingetjes..
ìn het begin van deze zwangerschap zei ik tegen mezelf dat ik deze keer heeeel gezond zou gaan eten en ervoor zou zorgen dat ik absoluut geen vette dingen enzo zou eten zodat ik maar minimaal aan zou komen.... nou, toen ik in de eerste weekjes misselijk werd was dat voornemen al gauw weg. Het enige wat ik kon eten waren dingen waar ik op dat moment trek i had, kon absoluut niet zelf koken van de etenslucht werd ik zooo misselijk, maar als we wat haalden ging het er wel in.. dus wij hebben hier weken op chinees/patat en magnetronmaaltijden geleefd. Toen was ik dus ook al heel snel aangekomen.... dat goede voornemen dat ik had was dus al vroeg de deur uit momenteel gaat het wel beter hoor, maar als ik ergens trek in heb eet ik het gewoon, anders wordt ik stikchagereinig en dat is ook niet leuk voor mijn dochter en man.. Ik ben een echte emo eter, altijd al geweest en nu tijdens de zwangerschap is het no moeilijker om me in te houden. Zit nu op de 14 kilo extra... 74 kilo dus.. Had als doel niet boven de 75 te komen, maar heb dat maar versteld naar 80 kilo Ik zie het wel weer als beebje eruit is, dan ga ik weer over mijn gewicht nadenken. voorlopig ff niet!
Nou dat heb ik dus ook... Ik wil niet tonnetje rond zijn aan het eind... Ik let er dus op dat ik gezond eet... voor mijn bekken etc. zorg ik dat ik in beweging blijf.. Ik loop dus nu wat vaker ipv dat ik de auto pak... maar het snoepen probeer ik achterwege te laten... Als ik zin in iets heb pak ik fruit.. maaar ooooooooooh die pizza's hmmm Ben tot nu toe wel afgevallen... maar blijf nu een beetje op hetzelfde gewicht merk ik..
Hoi, Ik vind het zelf erg naar om te lezen dat tijdens een zwangerschap mensen zich nog heel erg druk maken om het aantal kilo's die er aan komen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je wilt voorkomen dat het er teveel worden en dat je zo gezond mogelijk blijft eten, maar toch kun je er niet altijd wat aan doen, want er spelen meerdere factoren mee waardoor het harder kan gaan! Maar ja, je leest het ook hier bij topics...'hoeveel ben je al aangekomen' enz enz...Ik snap ook wel weer dat het misschien leuk is om te lezen en delen met een ander, maar soms slaat het wel een beetje door voor mijn gevoel; maar wat ik al schrijf, dit is mijn gevoel. Ik was bij Thijmen 14 kg aangekomen en nu zijn het er maar 7,5 na ruim 40 weken er op te hebben zitten...en ik heb bij beide hetzelfde gegeten... Het is erg dat we in een cultuur leven waarin uiterlijk, gewicht enz zo'n rol spelen...zwanger kunnen worden en het dan ook zijn is zo'n wonder, want zo makkelijk gaat het lang niet bij iedereen en ik denk dat we met zijn allen daar dubbel zo hard bij stil moeten staan! Nogmaals ik deel mijn verhalen ook met anderen en meldt ook hoeveel kilo's erbij zijn, maar we moeten niet doorslaan... Karin
@KaChris... Ik schrok dus ook van het bericht... Aan de ene kant herken ik het in die zin dat ik er ook wel mee bezig ben natuurlijk... maar op een gezonde manier... Dat het nu zo ver doorslaat bij sommige mensen schrik van... Het is zelfs al zo dat het dus nu ook al een naam heeft...
Ik wil niet onnodig veel aankomen, maar ik ga ook zeker niet lijnen! Ik probeer wel gezond te eten. Af en toe lekker snoepen doe ik wel hoor Maar ik snap niet dat mensen willen lijnen tijdens de zwangerschap, terwijl het heel bekend is dat als je afvalt, je afvalstoffen in je bloed hebt, en dat is super slecht voor de beeb..
In Amerika schijnt dit fenomeen veel extremer te zijn. Vrouwen die hoog zwanger nog flink aan het hardlopen zijn om maar op gewicht te blijven. Heel ongezond. Ik vind het zelf wel moeilijk om die extra kilo's op de weegschaal te zien. Maar het is niet zo dat ik daarvoor eten laat staan. Ik eet veel brood en avondeten maar ik snoep ook nog regelmatig (veel chocola! hmmm). Ik ben nu 5 kilo aangekomen en heb wel regelmatig het gevoel van niet lekker in mijn vel te zitten. Ik vind het moeilijk te verkroppen dat bijv. mijn armen wat dikker zijn geworden en heb dan steeds de neiging om dat vetrandje daar vast te knijpen. Ook roep ik heel regelmatig naar mijn man dat ik dik ben Zodat hij dat natuurlijk kan ontkennen haha. Maar goed, ik laat er dus geen eten voor staan. Mijn baby mag niets tekort komen. Ik zou wel minder kunnen snoepen maar die drang is te groot
Het is niet gezond nee maar tegelijkertijd zeggen artsen tegen vrouwen die extreem veel overgeven dat dat geen kwaad kan voor de baby. En dan val je toch ook vaak wel veel af...
ja wie vindt die extra kilootjes niet vervelend ! maar om er nou minder om te gaan eten voor die kilootjes ...............? nou nee ! eet gewoon waar je zin in hebt en die extra gewicht na de bevalling die kunnen er ook af hoor.. ! is trouwens ook erg slecht voor de kleine als je te weinig eet..
Ik had mezelf voorbereid dat ik tonnetje zou worden en dus dacht ik dat ik wel 20 kg zou aankomen en dat ik dan een klein propje zou zijn.... Ik ben nooit misselijk geweest altijd alles gegeten, niet extra veel honger Bij mij valt het zo reuze mee 5 kg aangekomen en ben 32 weken ! Ik zou best meer trek willen hebben maar zit gewoon helemaal vol na me avendeten ! Maar zou zeker nooit lijnen zou niet goed zijn voor de baby en die gaat nu toch echt voor op alles !
Heb ik me gelukkig nooit druk om gemaakt hoor... Vind het ook echt onzin. Je weet dat je aankomt in de meeste gevallen als je zwanger bent. De ene komt 30 kilo aan de ander 5. Ik zit er echt totaal niet mee...nee ga niet 3 zakken chips leeg eten maar eet wel tot ik voldaan ben....ben nu 12 kilo aangekomen en het doet me echt geen ene bal! Als er nog 10 kilo bij komt boeit het me ook niet....ga na de bevalling weer lekker sportten...tijd zat om het er weer af te krijgen hoor
Ik was juist wat teveel aangekomen,en ik mog gaan afvallen van de vk.wel op een verandwoorlijke manier,
ben nu 32 weken zwanger en de helft daarvan in kilos aangekomen ennnnn eerlijk gegegt ik let er wel op maar ik kom t toch aan. zorg voor na de zwangerschap hoor heb nu wel andere dingen waar ik me druk om kan maken.
Ik maak me ook totaal niet druk over de kilo's die er aan komen. Ik eet wat ik nodig heb en natuurlijk ook wel wat ik lekker vind, hihi. Maar idd heerst de gedachte dat je dun moet zijn en altijd maar moet lijnen of magere dingen eten.. Belachelijk...Als je zwanger bent gaat dit totaal niet op, ik vind trouwens dat het nooit opgaat. Let op ik zeg niet dat je elke dag 10 hamburgers naar binnen moet stouwen , maar gewoon eten wat je lekker vind met mate, tot je vol zit dus en niet met precies 200 gram ofzo. Is nog nooit verkeerd geweest. Je leeft om te leven , niet om dingen te laten.Dood ga je toch wel.
hey dit is de eerste keer dat ik dat hoor ik wist niet dat het bestond .ik woog zelf voor de zwangerschap 46 kilo (ja ben een klein dunneke maar ne flinke eter ) en nu ben ik al 7 kilo bijgekomen maar ik ben er blij om na de bevalling wel een paar kilo er terug af doen hihi . maar ik ben trots op men buik
mijn haren gaan hier van overeind staan! Zoals eerder gezegd:Zwanger kunnen worden,het zwanger zijn of kunnen blijven is zo'n groot wonder, want zo makkelijk gaat het niet bij iedereen ( ik spreek uit ervaring van ons eerste kindje). Tuurlijk let ook ik op mijn voeding, dat ik gezond en gevarieerd eet, maar niet omdat ik bang ben teveel aan te komen. De gezondheid en ontwikkeling van het wondertje in mij staat bovenaan!