Ik vond het bij mijn eerste bevalling vooral vervelend dat het persen zo lang duurde. Uiteindelijk een flinke knip gekregen om wat ruimte te maken en toen was ze er zo uit. Bij elkaar duurde persfase 1,5 uur. Wat is jullie ervaring bij een tweede bevalling?
Bij de eerste heb ik 5 kwartier geperst en uiteindelijk een flinke knip en vacuumverlossing gehad. Bij de tweede bevalling in totaal 7 minuten geperst en toen was hij er! Ook maar 3 kleine hechtinkjes omdat ik ietsje was uitgescheurd. Heel verschil dus
Bij de eerste heb ik ook anderhalf uur geperst. Geen knip nodig gehad, nauwelijks gescheurd (twee schaafwondjes), maar wel lang over gedaan en echt hard moeten werken. Bij de tweede heb ik op papier 10 minuten geperst, maar ik heb dat als nóg korter ervaren. Ik voelde een perswee, ging op mijn rug liggen, de vliezen braken en ik voelde het hoofdje gelijk al staan. Nog 3 persweeën later (ik perste niet eens voluit mee, ik moest nog omschakelen van het opvangen van de weeën) was m'n dochter er al uit. Navelstreng lag naast haar gezichtje, het ging nogal plots en de vk kon 'm niet meer naar achteren brengen, ben daardoor ietsje verder gescheurd dan de eerste keer, maar nog steeds niet ernstig. Héél anders dus dan de eerste keer.
Dus over het algemeen pers je minder lang dan bij een eerste? Dan ben ik benieuwd hoelang ik nu pers haha, bij de eerste namelijk maar 18 minuten.. dus als dit nog sneller gaat, ik teken er voor
In het algemeen gaat de uitdrijving van een volgende baby sneller dan van de eerste. Persoonlijk vond ik dat overigens helemaal niet fijner, ik had er nu voor mijn gevoel helemaal niets over te zeggen, terwijl ik het de eerste keer echt 'zelf gedaan' had. Maar in 18 min je eerste baby eruit, wow, jij hebt wel echte baarheupen dan Veel sneller kan het niet, lijkt me. Maar bereid je erop voor dat je kind er in een of twee persweeën ineens 'vanzelf' uitkomt!
Bri, Ben jij bij de tweede wel ingeknipt? Ik had bij de eerste geen hechtingen en hoop dat dat bij de tweede zo blijft
ik hoop niet dat ooit de 2e bevalling nog sneller gaat nu heb ik er in totaal nog geen 4.5 uur over gedaan en maar 4 persweeen gehad dus met 15 min persen was ze er. het heeft echt een paar uur geduurdt voor ik t besefte dat ze geboren was t ging echt voor mn hersens ff te snel hihi niet gescheurd en niet geknipt trouwens
Nee hoor. Was echt niet nodig en er zou ook geen tijd voor zijn geweest - mevrouwtje had echt haast en schoot er zowat uit. Zat zoveel kracht achter, zonder dat ik er bewust hard aan meedeed.
Ok dat is een goed vooruitzicht! Ik was namelijk al zo blij dat mijn "downunder" intact gebleven was .
hmmm mijn eerste heb ik in 15 min eruit geperst ik was een beetje uitgescheurd niet gehecht ik ben benieuwd wat ik binnenkort ga presteren ben nu 34+6 weken
1e 5 kwartier + knipje (totaal bevalling 19 uur) 2e: vliezen doorgeprikt terwijl ik persweeen had - 4 minuten later was ze geboren... (totaal bevalling na inbrengen gel: 3,5 uur) érg mooi en bijzonder om mee te maken, die oerkracht van het persen etc.
De eerste was er hier in 15 minuten uit en de 2de in 5 minuten. Heerlijk zo snel al leek de tweede veel langer te duren. Bij de eerste had ik het idee dat ik helemaal niks gedaan had.
Bij de eerste heb ik 1,5 uur geperst, uiteindelijk een flinke knip en met de vacuum. Bij de 2e heb ik 15 min geperst, kon eerder maar moest ff wachten van de vk, de huid moest wat oprekken .
Bij de eerste anderhalf uur vruchteloos geperst, flinke knip en vacuumverlossing. Uiteindelijk een uur en drie kwartier persen voordat onze dochter er was. Bij de tweede heb ik misschien 20 minuten geperst, had misschien sneller gekund, maar ik "mocht" niet van de VK. Die liet het hoofdje "uit zichzelf" komen (nadat het stond uiteraard) vervolgens echt met heel veel behoedzaamheid de schoudertjes geboren laten worden.... en toen schoof de rest er eigenlijk vanzelf achteraan Mijn lichaam wilde veel meer doen, vanuit die oerkracht, maar de VK heeft me daarin goed begeleid.