Ik vraag me af of hier nog meer mama's zijn die weten dat hun baby te klein is voor de zwangerschapsduur ? en Dysmatuur zal zijn? Ons kindje loopt qua groei een week of 5 achter!
Ik heb geen idee hoe het bij mij is? Kan de verloskundige dit al voelen? Is het heel erg dat je kleine zo achterloopt?
ik kreeg met zwangerschap van 37 weken te horen dat ons kindje te klein was het is bij mij toen heel snel gegaan twee dagen later voor echo naar de gyn en het was inderdaad te klein dus nieuwjaarsdag naar het zh voor ctg daar bleek de hartslag ook nog eens achteruit te gaan dus is ze 2 januari gehaald en ze bleek toch nog 50cm te zijn wel was ze te licht 2385 gram bleek dat mijn moederkoek zijn werk niet meer deed..
Bij mij is een groeiachterstand van 2 weken geconstateerd. Ik moet nu weer voor een echo naar het zkh . Ben al bijna 24 weken zwanger en heb nog geen een dag kunnen genieten. Behalve de dag dat ik gestest had. Sindsdien is het elke keer wel wat. Wat hebben ze tegen jou gezegd? Waardoor komt het en wat kunnen ze er aan doen?
Ja het is behoorlijk als je kindje te klein is ,, tenminste wel in de mmate van 5 wkn ..Dit kan te zien zijn op de echo en de gyn kan dit voelen! ze groeit nog wel maar niet zo snel!
Ik heb ook geen dag kunnen genieten het kan bij mij door de pre-eclampsie komen maar verder weten ze het niet! de baby moet groeien anders heeft het geen kansen buiten mijn buik! ik ben 25 weken zwanger nu,, moet iedere week naar de gyn en ze kunnen er verder weinig aan doen!
He wat vervelend voor je! Waardoor ontstaat zwangerschapsvergiftiging?(Tenminste als je dat weet) Bij mij was het bij de 20 weken echo geconstateerd en moest du snaar het zkh en daar hebben ze weer een echo gemaakt en aan het eind van de dag belden ze weer, dat ik voor nog een echo moest komen over 2 weken. NU ga ik de 14de weer...zucht... het is zo slopend, omdat ze jeniks met zekerheid kunnen vertellen. En waar ik helemaal pissig van word, is als ze zeggen: "maar maakt u zich geen zorgen" Dan denk ik bij mezelf? Hoezo geen zorgen? Waarom moet ik dan weer terug? Bij mij zei de VK dat het kan komen door een goed werkende placenta of dat het iets genetisch is. Als het kind niet voldoende groeit, dan moet het eerder gehaald worden als het meer kans heeft om te overleven buiten de baarmoeder . Ik hoop gewoon dat het allemaal bijtrekt. Is tevens mijn 1ste zwangerschap, dus weet helemaal niet wat me allemaal te wachten staat.... Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goedkomt!
Ik zou niet weten waar het door ontstaat! Ja dat is bij mij ook gezegt dat vanaf het moment dat het meer kansen buiten de baarmoeder heeft wordt het gehaald maar momenteel is de overlevingskans 0.0% met een week of 30 moet ze wat meer bijgetrokken zijn en moet het ongeveer een verschil van 4 wkn zijn (dus grote van baby van 26 wkn) als dat zo is worden haar kansen iedere week iets groter maar tot die tijd is het allemaal spanning! Ik wens jou ook heel veel sterkte en ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt!
Zoals je al weet Annemarie was Iman ook dysmatuur. Met 37 weken kwamen ze erachter dat Iman een groeiachterstand had van 3 weken. Een week later ben ik ingeleid. Iman heeft wel nog gegroeid tot de 34e week, dus dat is toch anders, jij bent nog maar op de helft @ Leonietje: natuurlijk is het erg als je baby te klein is, maar dat had de VK bij jou dan allang gevoeld ... HEt kan natuurlijk altijd nog ontstaan. Het is erg als het kindje meer dan 10% kleiner is dan dat het had moeten zijn.
ik heb geen idee, mijn VK doet daar gelukkig geen uitspraken over, want ik zou die echt naast me neerleggen. Pas als mijn kindje is geboren weet ik onder welke categorie ik haar kan plaatsen.
Als het zorgelijk zou zijn dan melde je VK dat heus wel gupsie Het gaat hier niet over baby's die iets te klein zijn, maar baby's die echt dysmatuur zijn. En als dat het geval is dan zal de VK dat heus wel melden hoor, aangezien er dan toch andere maatregelen getroffen moeten worden!
ja inderdaad! Ik moet vrijdag weer naar de gyn en krijg ik mijn 6de echo alweer om te kijken of er daadwerkelijk verschil is in de groei! als dat niet het geval is dan moeten we van het ergste uit gaan
Bij m'n oudste is het pas 4 weken voor de bevalling gezien dat hij te klein zou zijn, hij groeide niet meer. Is dan geboren op 40.1 weken aan 2.310 kg en 44.5 cm. Was héél klein maar enorm sterk. De jongste was prima, zat mooi op schema. Hij is 5.6 weken te vroeg geboren en woog 2.340 kg en was 45.5 cm klein (das 1 cm groter en 30 g zwaarder dan z'n broer). Ook met hem was alles prima, geen couveuse gehad! Deze was vorige controle beetje aan de grote kant, maandag zie ik hem terug op het schermpje. Ben eens benieuwd.
Mijn kleine Anouar die nu 3 is had ook een groei achterstand,mijn placenta werkte niet meer en hij was te klein hij is gehaald met 26 wk en 6 dagen en woog 860 gram,voor deze zwangerschap was ik zwanger van een meisje bij haar was de placenta ook niet goed zij heeft het niet overleefd met 36 wk is zij overleden maar de verloskundige had het niet door dat zij een groei achterstand had iedereen hier met een kindje die een groei achterstand heeft hou het in de gaten en eis extra controles groetjes sofaan