Hai allemaal, Wij komen uit de MMM en "mogen" straks "zelfstandig" gaan klussen om te kijken of het allemaal wil lukken. Mij is aangeraden om de eerste paar maanden wel ovu testen te gebruiken om te kijken of ik uberhaupt wel een ei krijg. Voor het zwanger worden maakt het niet uit werd er gezegd ( natuurlijk heb je rond je ei de meeste kans ) maar als je zowiezo om de dag vrijt zit je eigenlijk altijd goed. Klopt dat? Wat is jullie ervaring met ovu testen ( dip ) van Zw&k ? ( heb er net 50 besteld voor 1e periode, vond dat het zoveel centjes scheelde met drogisterij-prijzen ) Groetjes Gemma
Ik heb weleens ovulatietesten gebruikt, maar verder geen ervaring met die testen... Het is wel zo dat als je om de dag vrijt je goed moet zitten qua eisprong. De vraag is wel, heb je zin om een cyclus lang om de dag te vrijen en als je denkt zo rond de 17/18e dag dat je 'klaar' bent, kan het zijn dat je ei dan nog moet springen... Dus daarom lijken mij de ovu-testjes ook wel handig...dan weet je zeker dat je goed zit en is het streepje er nog niet of al heel donker geweest en je hebt een keer geen zin, dan wordt het geen moetje... Succes! Liefs
Ik heb hele goeie ervaringen met de ovutesten van Z&K! Begon rond dag 10 met testen (rond 12 uur 's middags, na 2 a 3 uur niks gedronken te hebben en niet te hebben geplast), en iedere dag werd de teststreep wat donkerder. Ze zijn idd niet zo belachelijk duur en makkelijk in gebruik! En idd, als je om de dag vrijt zit je meestal wel goed, maar ik vond het zelf heel prettig om precies te weten wanneer mn eisprong was, rond die dagen deden we het om de 1,5 dag. Veel succes!
Ik gebruik ook de ovutesten van z&k. Ben er zelf tevreden over, alleen moet je ze wel even laten drogen voor je ze echt goed kunt aflezen. Daar kwam ik ook pas na 2 rondes achter... Dacht al die tijd geen ei te hebben, maar ik gooide de testjes direct weg als er niet meteen een streep kwam. Niet zo slim. Nu wel goed mijn ei kunnen vinden. Als je om de dag vrijt dan zou je je ei niet kunnen missen. Maar misschien wel fijn voor jezelf om te weten wanneer je ei is toch?
ik had een zeer onregelmatige cycles en vond hierdoor de ovulatietesten ook wel handig. ik wist zo precies wanneer ik kon testen en wanneer ik dus me menstruatie kon verwachten. dit haalde bij mijn veel onzekerheid weg. ik had een cycles tussen de 28 en 61dg dus wel een erg groot verschil. als je om de dag sex hebt dan kun je je ei niet missen
Ik heb goede ervaringen met de zw&k testen. Je moet ze alleen na 10 min. pas aflezen... Als ik thuiskom van het werk doe ik direct een test en ga meteen de hond uitlaten. Bij terugkomst lees ik het resultaat af.
Zaad blijft wel een paar dagen leven. Dus als je om de dag vrijt, zijn er normaal wel zaadjes in de buurt als je ei springt.. Maar kan me voorstellen dat je ook wel wil weten of je ei springt, en wanneer je een menstruatie kan verwachten..
Ja het is wel makkelijk, voor je gevoel weet je dan..o nu is het bijna zover! dan hoef je daarvoor of daarna niet om de dag "verplicht" en je zwemmers opsparen? Maar idd als je het om de dag doet is dat al redelijk veel...ik vond die ovutesten wel makkelijk want zodra mn ei was gespot ging het wel paar dagen achter elkaar hoor
hey gemma wij zijn een aantal maanden bij de gyn geweest. en wij kregen het advies om in de vruchtbare weken om de dag te klussen dus dat zou de 2e en 3e week zijn. ze zei dat het zaad dan ind het eitje beter kan bereiken en het dan beter van kwaliteit is. dan bv 1x per week. dan is het zaad al oud zeg maar. toe nu toe hebben wij nog geen resulaat maar we hebben dan verder ook geen medische controle gehad. suc6