Ja was echt sneu voor de hond. We hadden haar net 4 maanden en was al zo bang aangelegd. Toevallig hadden we net dat weekend de klossen geplaatst omdat ik mijn tijd thuis mocht uizitten ipz ziekenhuis. Dus thuismonitoring. De klossen moesten eronder omdat iedere dag een klinisch verloskundige een CTG kwam maken etc... Toen dit gebeurd was zei zij ook al dat de klossen voor haar niet hoefde. Ze vond het net zo gezellig om gewoon op de rand van het bed te zitten. Temperaturen heb ik nooit toegelaten dat doe ik altijd zelf, mn onderkant hoefde niet gecontroleerd te worden op hechtingen. Echter wel eenmaal op aambeien en zij kwam ook gewoon op bed zitten. Verschonen deed mijn man zelf en anders mijn schoonmoeder. Borstvoeding uitleggen was toch al een ramp bij mn eerste kraam dat ze zich daar de volgende keren niet meer mee moest bemoeien. Ook niet bij de tweede. Ik durfde ook niet goed om te draaien op dat bed want het stond op laminaat (met klossen dan he) en iedere beweging leek dat ding te schuiven. Wij hebben een boxspring en voor je comfort zijn klossen dan ook niet fijn omdat als het waren het bed meer doorzakt. Kraamzorg is bij ons dus al gewaarschuwd dat wij geen klossen hebben en er ook geen kratjes bier onder zetten. Ik denk dat het voor een thuisbevalling wel ECHT nodig is, maar voor een ziekenhuisbevalling niet. Ik ben alleen een beetje bang dat ik het ziekenhuis niet red deze keer, de vorige was er in 3 uur. eerste 2,5 uur lichte weeën, laatste half uur zo'n heftige weeën dat ik van 3 cm naar 10 cm ben gegaan. En ja ik zie mezelf dan niet de auto in kruipen. Hoop dat ik op zo'n moment wel de VK kan bellen zodat ik iig niet alleen hoeft te bevallen!
Hoi, Ik werk zelf als kraamverzorgende. Het is in principe een landelijke richtlijn dat de bedden minimaal 70 cm hoog moeten zijn. Dat moet vanaf 37 weken zwangerschap omdat je dan thuis mag bevallen. Ook als je kiest om in het ziekenhuis te bevallen moet het bed omhoog (met klossen, kratten, stenen maakt niet uit) Dit is omdat je soms zo snel bevalt dat je het ziekenhuis om wat voor reden dan ook niet kan halen en dus toch thuis bevalt. Daarnaast is het voor de controles die je krijgt tijdens het kraambed van zowel de kraamverzorgende als de verloskundige. Het is dus niet zo dat hjet het alleen is om het bed te verschonen maar ook voor de controles en bevalling. Het bed moet zo hoog staan ivm ergonomie voor de ruggen van de kraamverzorgende en verloskundige. Kijk een keer maakt het niet uit als het bed niet omhoog staat maar als dat vaker gebeurd meer bedden achter elkaar dan voel je je rug echt wel. En dat is toch niet de bedoeling.
Ik ben alleen een beetje bang dat ik het ziekenhuis niet red deze keer, de vorige was er in 3 uur. eerste 2,5 uur lichte weeën, laatste half uur zo'n heftige weeën dat ik van 3 cm naar 10 cm ben gegaan. En ja ik zie mezelf dan niet de auto in kruipen. Hoop dat ik op zo'n moment wel de VK kan bellen zodat ik iig niet alleen hoeft te bevallen! dat heb ik dus gehad bij de laatste ging het ook te snel vlk kon het niet halen maar wees gerust je moeder insinkt helpt je meteen op je buik leggen en lekker een dikke handoek en deken er op en dan is de vlk er in notime wat de klossen betreft voor de bevalling snap ik ook heel goed dat het nodig is maar ik vind ook maar niks met de kinderen niet eens aan gedacht maar las het net hier. en na de bevalling wil ik ze er heel graag snel onderuit want ik ben niet zo heel groot en als alles beurs is van onder dan vind ik het echt niet lekker want dan moet ik uit mijn bed huppen en dan doet dat steeds zeer maar ik heb nooit problemen gehad er mee en mijn kraam hulp zei altijd meid jou kraamtijd er onderuit dan wat bij de ene werkt het wel en bij de andere niet dus hoop dat dat nu weer zo is
ik lees even mee hoor.wil namelijk ook thuis bevallen.nog even afwachten of ik dat ook echt mag zijn die klossen wel veilig onder je bed?? en als het te hoog is moet me vriend me maar opbed helpen. kan hij nog naar het fitnis nog een gewicht in bed helpen.haha want we hebben geen logeerbed. maar kraambed kan dus ook? xxx
gimena: die klossen zijn echt wel veilig voor onder je bed. aNders hadden ze allang iets anders bedacht haha die klossen zijn al tientallen jaren zo
haha dat zou wat zijn. Nee hoor die zijn echt heel stevig en je merkt er verder weinig van alleen dat je wat hoger ligt. Ik lig nu zelf al ruim 5 weken op bed met klossen eronder ivm BI en merk er niets van
die klossen zijnn hartstikke stevig gelukkig. je kunt ze wel na de bevalling eronder zetten, maar hier was de vlos tijdens de weeen toch wel blij dat ze met toucheren niet hoefde te bukken...
ik begrijp dat ook heel goed hoor, het is absoluut niet dat ik kraamzorg wil belasten dat ze zo veel moet bukken. Maar ja heb dus net thuiszorg gebeld en ze hebben geen andere maat klossen. Dus mijn vriend is nu aan het kijken of hij houten blokken kan regelen, en anders weet ik het ook niet. Kratten zullen in dit geval ook te hoog zijn. Ons bed is gewoon al 60 cm, en dat is dus het grootste probleem, daardoor wordt het veels te hoog! Oja, ik heb med. indicatie, dus het is voor mij wel erg belangrijk dat de bevalling in z'huis gebeurd...daarom mag ik ook al eerder naar het z'huis komen, ik hoef niet te wachten tot ik zoveel ontsluiting of wat dan ook heb, als ik regelmatige weeën krijg dan mag ik al komen.
lynn77: je kunt het ook oplosen door een extra matras op je bed te leggen dan haal je de 10 cm ook. En dat is voldoende.
Mijn bed is al 65cm van zichzelf.. mn moeder is mn kraamverzorgster en die heeft gezegt dat t niet hoeft.. zoiezo omdat ik in het zh ga bevallen.. maar is ook hoog genoeg..Ik zou ze er lekker onder vandaan laten!ken ook verhalen over stukke tenen van die klossen! Misschien een matras erbovenop?Dat advies kreeg ik nog.. succes
Ik moest ook met een trapje mn bed in.... de kraamhulp vond het belachelijk en mocht de klossen er meteen onderuit halen, had een ks gehad dus dat ging gewoon echt niet. Dit keer doen we er geen klossen onder, bed is al hoog van zichzelf, dan verschoont mn man het bed wel hoor...
ja de tip van matras erbij heb ik al gehad, maar dan moeten we er twee hebben omdat we nu een tweepersoons dekmatras bovenop het gewone matras hebben liggen, en anders ligt mijn vriend dus niet goed. En ik ook niet, vanwege het dekmatras.
wij hebben dus een belachelijk laag bed haha... krijg zoieso al last van mn rug bij het opmaken van het bed, dus dat wil ik de kraamhulp niet aandoen.. klossen passen er niet onder, omdat wij hele rare poten hebben onder het bed,, klossen zijn te smal,,, Wij doen er bierkratten onder.. heeft de buurvrouw ook gedaan en was zelfs de tip van de Kraamhulp bij de intake...