Moe van wat wel en niet mag...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ann80, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ik krijg echt langzamerhand een punthoofd van wat je wel en niet mag als zwangere...

Neem net een lekker slokje van mn aloe vera drankje wat ik al jaren doe en er met mn misselijkheid als een van de weinige dingen ingaat.
    Staat weer ergens op internet dat ook dat niet mag ;)

Ik raak langzamerhand echt gefrustreerd.

Alles wat lekker is mag niet...

Lees ik nou teveel internet of worden jullie ook soms paranoia wat nou wel en niet meer mag...?

2. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Ja ik word er ook af en toe wel gek van hoor.. Maar ik zou gewoon vooral af gaan op wat je verloskundige zegt, en niet wat je op internet leest. Want de helft daarvan is gewoon overdreven!

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hou op schei uit, je mag niks meer lijkt het wel en volgend jaar mag je het ene weer wel maar het ander niet...
    Ik heb mezelf aan 1 regel gehouden, als het rauw is en bij twijfel, niet doen. Voor de rest ;) tja...ik las een tijdje geleden een hele goeie zin 'je hebt meer kans besmet met iets te raken via je vaatdoekje dan van iets wat je eet of drinkt'.

4. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Ik word er ook soms gek van. Probeer gezond te eten en me niets meer aan te trekken van "leken" die van alles zeggen. Iedereen bedoelt het goed, maar ik heb besloten alleen nog naar de gyn te luisteren. (en die is best streng..)
    Kan me wel ontzettend verheugen op na de zwangerschap om juist die dingen te eten en te drinken die nu niet mogen!!

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik word er ook echt gek van!... je kan niets meer eten of drinken of iemand weet er wel weer een reden voor waarom dat niet goed zou zijn.
    In de meeste folders die je krijgt van je gyn, vk of ha staat in beschreven waar je op moet letten en wat je dus beter niet kan doen.
    Tegenwoordig word alles zo opgeblazen en ik lees het al niet eens meer.
    Als het echt niet goed voor je zou zijn di bepaalde dingen had de gyn, vk of ha dit echt wel gezegt of had het echt wel in de folders gestaan.
    Ik hoor nu echt de gekste dingen, die ik 4 jaar geleden toch echt noooooit heb gehoord ;)

6. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    #6 Sunlight, 17 sep 2009
    Laatst bewerkt: 17 sep 2009
    ik heb me vanaf dag 1 al niks aangetrokken van wat wel en niet mag. en wij verwachten een gezonde baby van dikke 8 pond dus ja ik weet het niet op de 20 weken echo leek ook alles goed. nou ik krijg echt alles gewoon nog wat ik daarvoor ook kreeg behalve drank en rokerij.
    filet american luste ik al niet. dus ja de rest krijg ik lekker allemaal hahaha

liefs

7. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik mis min sigaretjes.... nog even volhouden.....

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ga je weer roken luna? Ik ben ook weer begonnen maar nu wel ik weer stoppen. Ik vind het zo zonde dat ik weer begonnen ben!

9. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    in begin hield overal aan geen fastfood geen snoep nu heb zoiets het is goed ;) en volgens VK mag ook wel beetje zondigen maar ja moet niet echt gevaarlijk zijn want dat is wat anders.
    Zou kijken waarom niet mag wat fout is in aloe vera ik gebruik op huid was mijn handen erna ook omdat ook had gelezen is gevaarlijk ach ja die 9 maanden ;) maar in begin van zwangerschap zou wel oppassen als echt baby is en meer kan hebben ok maar in begin is baby wel erg kwetst baar

10. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Ik hou me er over het algemeen wel aan! Maar heb er ook geen moeite mee!
    Ben ook gestopt met roken en hoop niet meer te beginnen, mis het totaal niet!
    Wat ik wel mis is een lekker biertje of glaasje wijn! Nu las ik dat ik dat straks nog niet mag omdat ik borstvoeding wil geven, daar baal ik wel een beetje van!
    Niet dat ik dagelijks dronk hoor, totaal niet. Maar vind het zo af en toe wel gezellig! :D

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik kijk goed naar wat de bron is en hoe vaak ik het tegen kom.
    Dingen die je echt overal leest (zoals filet americain en ander rauw vlees, rauwmelkse producten, alcohol, sigaretten, drugs en voorverpakte vis pak ik gewoon niet. Bij een hoop andere dingen vraag ik het na bij de vk.

Maar ik vond hier op het forum ook een link naar een website waar allerlei kruiden op stonden, waaronder kaneel. Nou, als dat echt zo gevaarlijk zou zijn, zou het ook wel op al die lijstjes uit de blaadjes en de lijst van de vk staan!

Verder natuurlijk alles wel met mate. Ik eet dus nog wel dingen met kaneel, maar geen kilo's per dag ;)
    Dito met koffie en zwarte thee. Geen liters per dag, maar een kopje of 4.

Ik word er trouwens niet gek van hoor. Ik heb niets echt gemist. En nu hoef ik nog maar 5 weken :D

12. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Het enigste waar ik rekening hield was met rauw vlees en luxe kazen. Dit deed ik ook bij de eerste twee zwangerschappen. Voor de rest niet eens bij stil gestaan.

Later las ik op dit forum over ijs, koffie etc. Ik was per twee weken altijd in het ziekenhuis voor een echo en daar hadden ze ook heerlijke softijs, ik heb mij er suf aan gegeten. :D

13. Kussentje

Kussentje Actief lid

4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk, vind het jammer dat je sommige dingen niet meer mag, maar ach, je weet waar je het voor doet... Het meest mis ik m'n wijntje en sashimi... Straks weer!

Waar ik eigenlijk nog moeier van wordt, is van mensen die zeggen: Je mag dit of dat heus wel! (Ehm... denk je dat ik me er niet in verdiept heb? Denk je niet dat de gynaecoloog het beter weet dan jij? Denk je niet dat ik alle redenen heb om misschien extra voorzichtig te zijn?)

Ik kan gewoon wel zonder bepaalde dingen, misschien in de ogen van anderen overdreven, maar ik voel me er beter bij als ik het niet neem. Waarom zou ik het dan doen?

Hebben jullie dat niet?

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nou, dan vind ik het veel irritanter als mensen gaan roepen dat dat vroeger niet zo was (met onderliggende betekenis dat ik het dan ook gewoon kan eten/drinken).

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh en dan zijn het nu nog dingen die jij leest. Zodra je zichtbaar zwanger bent, gaan veel mensen je goedbedoeld advies geven. 'Oh, ga jij maar zitten hoor' of 'Weet je zeker dat je de lift niet wilt nemen?' en 'niet teveel inspannen hoor'. Pffff. Alsof ik doodziek ben :D En ik ben nog niet eens op de helft ...

Ik ben de eerste maanden ook wel voorzichtig geweest, maar omdat ik niks echt NIKS lustte heb ik niet geweldig gegeten. Ben zelfs een paar kilo afgevallen (is normaal). Ik luister gewoon zo goed mogelijk naar mijn lijf. Ik hou drink geen koffie (lust het niet), wel zwarte thee (geen liters), slaap regelmatig, probeer niet te veel te werken (is moeilijk, heb werk dat nooit af is zeg maar). Dat is het dan.

Alcohol drink ik uberhaupt niet en roken doe ik ook niet, maar dat zijn wel ECHT dingen die je niet kunt doen tijdens de zwangerschap. Voor de rest vind ik vooral de voedingsadviezen (geen kaneel? geen zoethout? geen drop? sla extra goed schoonschrobben met groene zeep? geen brie?) vaak tegenstrijdig en ook een beetje hysterisch. In Nederland koop je echt nergens rauwmelkse kaas tenzij bij de boer zelf. Dus je hoeft het niet bij de Appie te vragen ;)

16. Kussentje

Kussentje Actief lid

4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    LadyXochi, ja! dat is inderdaad ook onderdeel van hetgeen ik bedoel :D

17. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    kaneel staat wel in alle boeken bij mij zei VK wel is nog niet helemaal bewezen maar zou met hersenontwikkeling van baby.goed ik eet wel gewoon kaneel snoepjes soms dag en dan weken niet meer en eerlijk als echt kwaad kunt ga je vaak ook van spugen.Gaat denk ook om grote hoeveelheden en dan iedere dag en niet als je 1 keer zondigt.

18. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    hmm heb gewoon kaneelsnoepjes gegeten en ook een keer kaneel op appel gegeten! Nooit geweten!

19. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Debby82, nou ik probeer het vol te houden om niet meer te gaan roken. Heb er tijdens de zwangerschap geen moeite mee gehad dus denk wel dat het gaat lukken. :)

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    en mijn vk vindt dat deze gevaren evt. van toepassing zijn bij enorm grote hoeveelheden. Dat geldt zelfs voor wortels (daar moet ik een kilo per dag van eten wil het teveel zijn ofzo) ivm vit A. Ik leef dus zoals altijd- met MATE.

Deel Deze Pagina