Laten jullie je kindje dopen?

Discussion in 'De lounge' started by Carla1980, Apr 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Kindje laten dopen of niet?

1. Ja

2. Nee

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Wij laten Kyra dopen op 6 mei 2007; ze is dan net 2 maanden oud.

Ik vroeg me af of er nog veel mensen zijn die hun kindje laten dopen, en waarom je dat wel of niet laat doen.

Wij zijn allebei ook gedoopt en vinden het er eigenlijk gewoon bij horen, niet dat we iedere week in de kerk zitten ofzo hoor.

Wat vinden jullie?

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Heb dan nog geen kindje maar nee we laten niet dopen.
    Zijn beide zelf niet gedoopt, we gaan niet naar de kerk. Dan vind ik mezelf een hycriet op het wel te laten doen.

3. Ik ben nog niet zwanger ofzo hoor, maar wij zijn allebei niet gelovig en laten onze kindjes (hopelijk... ) ook niet dopen om die reden.

Groetjes Jelske

4. sim

sim Niet meer actief

nee, wij zijn niet gelovig, moet zeggen dat mijn dochter wel naar de christelijke school gaat, maar de basisschool hier zit veel schorrie morrie, en op die school is net even wat meer gezag.

5. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

Jul 6, 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    nee wij hebben tycho ook niet laten dopen, wij zijn ook beide niet gedoopt en gaan eigenlijk ook praktisch niet naar de kerk

6. Butterfly

Butterfly Bekend lid

Mar 13, 2006
    979
    0
    0
    Nee, wij laten ons kindje niet dopen.
    Wij zijn beide niet gelovig en we gaan niet naar de kerk.

7. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Nee, ik vind dat je die beslissing zelf moet kunnen maken.
    Zelf ben ik gedoopt, heb mn communie en vormsel gedaan. Maar op jonge leeftijd weet je gewoon niet wat dit allemaal inhoudt. Dan zijn alleen de cadeau's belangrijk.
    Ik ben dus katholiek, maar zo voel ik me al jaren niet meer. Ben ondertussen gaan zoeken welke religie het beste bij mij past en ben uitgekomen bij Wicca. Mn dochter hoeft me hier niet in te volgen. Die mag van mij gerust 'ongelovig' blijven.
    Maar ik denk dat het ook echt een persoonlijke keus is wat je doet.

Liefs,
    Duveldraakje

8. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Wij zijn allebei wel gedoopt en hebben de communie gedaan (ik het vormsel ook nog)
    maar we hebben allebei de kinderen niet laten dopen omdat we er zelf niets mee doen.
    Als de kinderen straks willen , kunnen ze zich alsnog laten dopen. Maar dan wel om de goede redenen en niet voor de kadootjes!

9. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Mijn zoontjes zijn beiden vorig jaar in april gedoopt, de dag dat de jongste 4 werd. De oudste moest toen 6 worden.
    Deze beeb wordt zo snel mogelijk gedoopt.
    Mij gaat het vooral om mijn grootmoeder die erg gelovig was en echt hoopte dat haar achterkleinkinderen zouden gedoopt worden en ook wel een beetje het gevoel dat ze een soort extra bescherming hebben. Om de cadeautjes ging/gaat het hem helemaal niet.
    Hun communie en vormsel mogen ze later zelf kiezen.
    De oudste heeft al aangegeven dat hij z'n eerste communie wil doen volgend jaar, maar dat zien we dan wel weer ;)

10. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    ja, wij laten ons kindje dopen, ik ben katholiek, mijn man niet trouwens.
    Het is niet zo dat we wekelijks in de kerk zitten, maar wel op belangrijke dagen.De doopmis stellen we zelf samen, het is altijd een heel mooi moment.Onze kinderen zijn ook vernoemd, peetouders worden gevraagd.
    Onze kinderen doen ook heilige communie dus alles erbij.wat ze later ermee doen moeten ze zelf weten, mar we wonen in brabant en hier is de kerk toch wel belangrijk. Verder hebben wij ook een geweldige pastoor die iedereen in de waarde laat, en echt vindt dat iedereen welkom is ongeacht onstandigheden, geaardheid, en dat vind ik ook belangrijk.
    Het gaat om de boodschap.

11. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    helemaal met je eens patries :)
    Hebben hier ook zo'n zalige priester ;)
    Ook mijn kinderen zijn vernoemd en hun peetouders zijn aanwezig op verjaardagen, kerst, de sint, noem maar op.
    Nogmaals: niet voor de cadeautjes, maar uit principe van hun uit.
    Ze nemen hun peter- en meterschap heel ernstig en de kids genieten er mateloos van!

12. stitch

stitch Fanatiek lid

Sep 24, 2006
    1,561
    0
    0
    nee wij laten onze kleine niet dopen
    ik ben katholiek gedoopt en mijn man is niet gelovig.
    verder doe ik niets met mijn geloof.
    we zijn vorig jaar getrouwd en heb er toen ook voor gekozen om dat niet in de kerk te doen, daar ik daar verder ook nooit kom.

13. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    nee, ik geloof in mijn eigen God, en die doet vooralsnog niet aan dopen.. wel veel badderen! Lekker! :D

14. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik heb ja gestemd, wij laten ons kindje dopen omdat we in God geloven.
    Groetjes, Anakin.

15. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Nee, ik vind dat je die beslissing zelf moet kunnen maken.
    Zelf ben ik gedoopt, heb mn communie en vormsel gedaan. Maar op jonge leeftijd weet je gewoon niet wat dit allemaal inhoudt.

@Roerent met je eens Duveldraakje22, als baby(kind) kan je die keuze nog helemaal niet maken :rolleyes:

jessica

16. Amle

Amle Niet meer actief

Nee.
    Ben zelf wel gedoopt, maar mijn man heeft er niets mee. Ik trouwens ook niet meer. Maar als ze het later zelf willen, vind ik het prima!

gr. Elma

17. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Nee wij laten onze meid niet dopen.
    We zijn zelf ook niet gedoopt en wij zijn absoluut niet gelovig.

18. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja wij laten ons kindje wel dopen!

19. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Voor de mensen die het wel doen op welke leeftijd laten jullie het doen?
    En waar en hoe regel je het?

20. babel

babel Actief lid

Aug 25, 2006
    110
    0
    0
    Wij laten ons kindje zeker wel dopen. Wij zijn allebei gelovig dus voor ons is het niet echt een onderwerp van gesprek, het is iets vanzelfsprekends. Ik zou graag willen dat ons kindje zo snel mogelijk gedoopt wordt na de geboorte maar dat zal niet lukken omdat we de doping niet hier in NL doen maar lekker bij onze familie en we kunnen pas gaan in zomer 2008. Dus als alles goed gaat is ons kindje dan ong. 7 maanden.

Share This Page