Wij gaan voor een 3e kindje

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Liefebeesje, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefebeesje

Liefebeesje Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik zal mij kort even toelichten, ik ben al wat jaartjes bekend hier op het forum maar voor nu even onherkenbaar.
    Op korte termijn gaan wij voor een 3e kindje.
    Ik vind het erg leuk en spannend en daarom zit ik met een aantal vragen.

Groetjes Liefebeesje

2. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Welkom! Leuk hoor, een derde. Ik ben vorige week bevallen van onze derde. Best druk, maar superleuk!!

Hopelijk voor jullie ook snel een derde kindje!

3. Liefebeesje

Wat leuk dat je pas geleden bevallen bent.
    Hoe vinden de grote broers hun zusje?
    Ik heb namelijk ook 2 zoontjes.

4. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    De jongste snapt het nog niet helemaal en vindt het niet raar. De oudste is ruim 4,5 en moet toch echt even wennen! Hij vindt het wel leuk, maar dat zijn zusje nu ook aandacht krijgt is soms wel eens moeilijk voor hem.

Hoe oud zijn jou jongens?

5. Liefebeesje

Het moeten delen van de aandacht is in het begin altijd even moeilijk, ik kon dat destijds ook goed merken toen mijn oudste een broertje kreeg. Hij was toen 14 maand.
    Inmiddels is de oudste bijna 3,5 jaar en is de jongste net 2 geworden in februari.

6. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ze moeten soms even de tijd hebben om te wennen, maar dat is logisch! Zij krijgen ook opeens een broertje of zusje erbij!

Leuk hoor, ik hoop voor jullie dat het snel lukt! Ik vond deze zwangerschap wel wat pittiger. Vooral ook omdat de oudste naar school gaat. 's Ochtends vond ik lastig, omdat je op tijd staat. Beide kindjes moeten aangekleed en lopen werd ook moeilijk op het laatst. Gelukkig heb ik veel hulp gehad van familie en vrienden. Dat scheelde echt een hoop!

7. Liefebeesje

Het zal inderdaad nog wel een leuke puzzel worden, maar waarom zou het ons niet lukken denk ik dan maar.
    We vinden het spannend maar ook erg leuk!

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Wij willen ook graag een 3e kindje :) Wanneer we echt ervoor gaan weet ik nog niet maar we zouden het wel erg leuk vinden. Toevallig heb ik ook 2 zoontjes, de oudste is bijna 3,5 en de jongste ruim 1,5. Ik wilde zelf graag dat de oudste schoolgaand is en de jongste naar de psz kan als er nog eentje bij komt en die tijd is nu wel daar. Met wat voor vragen zit jij?

9. Liefebeesje

Hoi Sterre82!
    Voor mij zijn het vooral de vragen en onwetendheden die je hebt als je voor een 3e gaat.
    Hoe zullen de broers het ondervinden?
    Planning technisch, school icm kdv/GO of psz.
    Mijn probleem n.a.v. de 1e bevalling die ik graag opgelost wil hebben :)
    En vast nog veel meer..

10. NeNi

NeNi Lid

23 apr 2013
    12
    0
    0
    Drenthe
    Hee,
    hier een de planning voor een 3e :) wij hebben 2 meiden..de oudste is 4,5 jaar en de jongste 10 maand...we wachten nog even tot het najaar en dan gaan we beginnen..
    zal idd erg druk worden met school, kdv/GO , sporten, zwemles etc maar het zal; vast ook super gezellig zijn hihi

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier ook drie kinderen zie banner voor hun leeftijd in iedergeval ook 2 jongens en nu een geweldige meid erbij!!!!

voor de zwangerschap zei ik vaak=> ach de kleine rolt wel mee, nu weet ik beter en roep ik vaak poeh ik mis een hand!!!
    het is lekker druk!!!!! ik geniet vollop en hoef me niet te vervelen.
    de jongens vinden hun zusje helemaal geweldig!!! h moest eerst wel even wennen maar j was direct verliefd en dol op haar. n is een heel gemakkelijk meisje dit waren de jongens ook in hun babytijd ze sliep direct door (moesten de wekker zetten ivm lage bloedsuikerspiegel éénmaal overgeb. gewicht lekker laten slapen) zo ook huilen ze weinig en altijd tevreden dus das wel een heel voordeel, en tja ze moet overal mee heen.

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Liefebeesje: ik zit thuis (ben bijna 2,5 jaar geleden ontslagen v.w. stoppen bedrijf en sindsdien niet meer aan het werk gekomen) dus misschien is het qua planning voor mij makkelijker. Ik hoef ze niet echt weg te brengen en op te halen maar wie weet hoe ik er straks over denk als de oudste naar school gaat hihi.
    Welk probleem heb je na je eerste bevalling? En hoe ging dat bij de 2e dan?
    Ik heb enorm last van ischias sinds de eerste en nu nog. Daarom zie ik er lichamelijk wel tegenop.. Bij de eerste kon het natuurlijk lekker rustig aan, bij de 2e sliep de eerste nog plus dat de oudste gewoon heel zelfstandig was. Hij liep al met 10 maanden, kon al snel de trap op en af en wilde zelfs niet eens getild worden. De tweede loopt natuurlijk wel maar is echt een mama's-kindje en plakt nog graag haha. Ik denk wel dat ze een nieuw kindje zullen accepteren, ze zijn nu allebei al dol op baby's...maar ja, wil misschien niks zeggen als ze door hebben dat de baby niet meer weggaat hihi.
    En zo zijn er nog meer dingen .. Ik twijfel op zich niet maar ik zie nu wel meer beren op de weg dan toen we voor de 2e gingen.

Fokje: ik ben dus ook bang dat ik er te makkelijk over denk. Dat die 3e wel mee draait maar ik lees toch vaak dat het af en toe flink aanpoten is. Nu hebben wij ook redelijk makkelijke jongens, slapen goed enzo dus ik ben voor mezelf wel bang dat ik er te makkelijk over denk ja :)

13. Sinaasappel

Sinaasappel Bekend lid

24 apr 2013
    715
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde verhaal! Ander account, gaan ook voor derde :D
    Heel veel succes!

14. Liefebeesje

@fokje; Helemaal geweldig nu een meid erbij te hebben!
    Eerlijk is eerlijk hoop ik dat de 3e ook een meid wordt, maar een 3e jongen past ook goed in het rijtje ;)
    Ik hoor dus ook vaker dat de 3e makkelijk mee gaat in het gezin, daar ben ik hier ook niet echt bang voor.

@sterre82; Het mag dan misschien voor jou qua planning makkelijker zijn maar toch is het zo dat jij ook zo je verplichtingen hebt en vast en zeker rekening moet houden met bepaalde zaken.
    Vervelend dat je ontslagen bent, ben je wel op zoek gegaan naar vervangend werk of de keuze gemaakt thuis te blijven.
    Ik heb een topic geopend in 'na de bevalling', dit heeft te maken met mijn incontinentie van ontlasting na de 1e bevalling. Onze 2e zoon is middels een geplande KS geboren.

@Sinaasappel; Jij ook veel succes!
    Ik ben benieuwd wie jij bent :D

Deel Deze Pagina