hai ik ben priscilla en ben 39 weken en 3dagen zwanger van mijn eerste kindje . was vanochtend bij de verloskundige op controle ze vond dat mijnkindje best hard groeide en schat haar op bijna 8 pond een 3 weken geleden hadden ze er ook al geschat op 7 a 7'5 pond (heb verschillende vk) ze was ook nog niet ingedaald en vandaag zei de vk dat ze een afspraak ging maken voor me bij de gyn. omdat ze zich zorgen maakt ik ben zelf best klein namelijk 1.54 . ik heb nu voor vrijdag een afspraak staan bij de gyn. maar nou is mijn vraag hadden ze dat niet eerder moeten doen en als ze echt zo groot is wat zijn dan meestal de acties die er worden ondernomen en krijg ik dan een keizersnede ?of laten ze me maar lekker ronddwarrelen . en is het normaal dat de baby nog niet is ingedaald en kan ik zo ook gewoon bevallen en dat ze dan pas in gaat dalen of moet ze echt ingedaald zijn want mijn vk zei dat het niet persee hoeft. ik ben het helemaal zat echt waar ...ik ben nu echt in zo'n staat dat ik gewoon ondanks de verhalen wonderolie wil gaan halen zo zat ben ik het ik slaap ook niet meer en ik ben heel erg emotioneel is dat ook normaal? al vast bedankt priscilla
hoi Prizzy, op zich is 8 pond een mooi gewicht hoor, voor als je ruim 39 weken bent. Als het hoofdje niet is ingedaald zegt dat eigenlijk niet veel. In 98% van de gevallen is er niets aan de hand en kun je gewoon bevallen. Heel af en toe wordt er een reden gevonden voor het niet indalen. Maar dan nog proberen ze je vaak gewoon te laten bevallen. Als ze verwachten dat het kind echt heel groot is en dat dat bij jou problemen op zal leveren, wordt er niet meteen een keizersnede gedaan hoor. Wel proberen ze de bevalling dan in te leiden, zodat je kindje de komende weken niet nog groter wordt. Het inleiden gebeurt vrijwel nooit op de dag van controle, daar wordt een nieuwe afspraak voor gemaakt. Je krijgt dan ook meestal niet meteen een infuus, maar eerst een soort gel om de baarmoedermond rijp te maken, het kan zijn dat dat niet aanslaat en dat je de dag erna weer terug moet komen. Hoe het precies zal gaan weet ik niet, maar nu weet je wat mogelijkheden die je eventueel kunt verwachten. Dat je emotioneel bent rond de bevalling is heel normaal, vaak spelen de hormonen dan juist op en kun je om alles huilen. Dat heeft ook te maken met slaaptekort waar bijna elke vrouw op het laatst last van heeft. Maak je niet teveel zorgen, dat is echt niet nodig. Of je wonderolie wilt gebruiken moet je zelf weten, ik raad het af. Probeer dan bitter lemon, tonic en verse ananas, vooral het hart ervan. En nog een keertje vrijen, in sperma zitten ook stoffen die de baarmoedermond rijp kunnen maken. Sterkte! Mirjam