Flesvoeding op verzoek

Discussie in 'Voeding' gestart door MissPuma, 16 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik zit met een vraag. Ik heb de eerste week de kleine borstvoeding gegeven, maar ik voelde mezelf er niet meer lekker bij en de kleine ook niet, die was na de voeding niet stil te krijgen. Nu ben ik sinds zaterdagnacht (24.00) begonnen met flesvoeding, maar moet je flesvoeding nou ook op verzoek geven? Mijn mannetje komt niet altijd netjes iedere 3 uur...dus mag je flesvoeding ook op verzoek geven?

liefs,misspuma

2. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Jahoor, als jouw kindje eerder komt kan je hem gewoon eerder geven.

Dus op verzoek en nu zeker omdat hij nog geen 2 weken is!

Ik zou naar het kindje zijn behoefte geven hoor, dat is wel belangrijk.

Hij nog zo klein om op vaste tijden te voeden :)

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb dat bij Tim niet gedaan .. voeden op verzoek (FV)... maar het cb raadde me het wel aan.
    Ze krijgen dan vanzelf een ritme te pakken zodat ze ook bv om de 3 a 4 uur komen voor een voeding.

Dus als jij je er ook prettig bij voelt..gewoon op verzoek voeden!

4. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb Kaylee altijd op verzoek gevoed met kv. Na een tijdje komen ze vanzelf in een ritme. En als ze dat ritme dan goed te pakken hebben... dan verandert het weer :D ;)

O ja, nu met de bijvoeding krijgt ze ook op verzoek, behalve het avondeten, dat krijgt ze op vaste tijden. Ze heeft nu ook weer een ritme, dus onze dagen zien er bijna altijd hetzelfde uit qua eten.

5. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Dus het is niet erg als ik mijn kindje flesvoeding op verzoek geef?
    Maar dan kan er soms wel 5 uur tussen zitten overdag, dit is dan toch wel teveel uren? Zal ik hem dan zeker iedere 4 uur niet wakker moeten maken?
    Want als hij eenmaal slaapt dan slaapt hij al snel 5 uur achter elkaar...maar als meneer net gegeten heeft is het heel moeilijk om het weer in slaap te krijgen... pfff moeilijk hoor zo een kleintje.

liefs, misspuma

6. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb Kaylee nooit wakker gemaakt voor een voeding nee, ook niet als er meer uur tussen zat. En zij was erg klein hoor, 2 kg toen ze naar huis mocht.

7. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Oké, dus jij hebt Kaylee gewoon laten slapen ook al was het overdag en zat er bijvoorbeeld al 5 uur tussen de voedingen?
    Ik vind het zo moeilijk, ik denk dat telkens dat hij te weinig voeding zal krijgen. Er zit ook nog echt geen ritme in, maar zoals ik hier lees hoeft dat ook niet persé, en kan dat nog lang duren voordat ons mannetje een ritme gevonden heeft.

liefs, misspuma

8. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ja ik liet haar altijd slapen ook als t langer was... Nu moet ik zeggen dat ze na 5 uur max. altijd wel zelf wakker werd van de honger. En dan kon t maar zo zijn dat ze een uur later weer kwam.

9. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hier nog iemand die FV op verzoek geeft! Iman had na een paar weken zelf een ritme te pakken... Gewoon opletten dat je niet meer dan een liter FV per 24 uur geeft, de verdeling maakt ze zelf ;)

10. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ow , ik mocht dus wel voeden op verzoek, maar er mocht niet meer dan 4 uur tussen zitten..
    Maargoed.. ik heb het zoiezo niet gedaan!

11. sweetangel100

Geen idee haha bij Iman zit er -behalve 'snacht- nooit langer dan 4 uur tussen,misschien n enkele keer 5 uur.

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb bij beide meiden fv gegeven op verzoek en ze nooit wakker gemaakt voor voeding. Ze zorgden zelf wel dat er niet teveel tijd tussen 2 voedingen zat ;)

13. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Klinkt aantrekkelijk dat voeden op verzoek met de fles. Wij doen nu echt volgens schema. Tijn komt nu ook wel ongeveer om de 3.5 a 4 uur... Maar vorige week was het nog vreselijk, leek wel of hij veel honger had en kwam om de drie uur..en soms wel eens eerder... dit hebben we dan gerekt naar 3.5.. maar vond het toch erg zielig... en is dus helemaal niet nodig lees ik hier!
    Maar hoe doen jullie het dan?
    Ik geef hem elke keer dezelfde hoeveelheid. Dat is 4x 150cc en dan nog twee keer borstvoeding (ochtend en avond) met 60cc flesvoeding na. Dat is het schema eigenlijk.
    Na de BV komt hij eerder en geven we hem ook eerder een flesje... Maar als Tijn nu ineens om de drie uur komt... kan ik hem dan ook elke keer 150cc geven, ook als hij boven de max. hoeveelheid uitkomt qua gewicht (die 150cc per kg lichaamsgewicht). Of mag ik gewoon schipperen. Een keer 180cc geven bijvoorbeeld voor de nacht... en dan als hij overdag vaak komt bijvoorbeeld een keer 120cc?

Dat Tijn namelijk te weinig zal drinken zal niet snel voorkomen ;) Hij drinkt altijd en alles vol overgave en gulzigheid op... :confused:

Ik zit dus de hele tijd te stuntelen met die flesvoeding en mij te strak overal aan te houden. Zodat ik er eigenlijk gek van word.. Moet dus wat losser worden hierin denk ik... is lastig...

14. sweetangel100

Ja dat is ook lastig... Je mag gerust wat schipperen hoor... Probeer het strakke een beetje los te laten en er wat ontspannen mee om te gaan... En als Tijn een regeldag heeft kan hij natuurlijk ook vaker komen... Soms wil Iman na 2,5 uur alweer drinken, tsja dan krijgt ze na 2,5 uur...
    Ik denk dat het ook fijn voor jezelf is als je er iets losser mee om kan gaan!

15. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    voeden op verzoek wil ook zeggen de hoeveelheid op verzoek
    Ik gaf Kaylee een fles met iets meer dan wat ze "mocht hebben"
    Als die opging dronk ze vanzelf de volgende keer wel wat minder
    Je zou schrikken van hoe goed die kleintjes alles zelf kunnen regelen ;)

16. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Ja we zijn het nu gelijk aan het proberen. Tijn kwam na drie uur weer ipv na vier uur... dus lekker een flesje. Dat gaat er in als koek.. maar ja.. dat is altijd zo, het is een vreetzakje... dus dat hij de volgende keer misschien iets minder zal drinken zal denk ik niet voorkomen... maar ja misschien schrik ik inderdaad wel als ik dan zie dat Tijn het zelf wel regelt :) Wie weet! We gaan het gewoon proberen..

en sweetangel, als Iman ineens om de 2.5 uur komt, geef je haar dan wat minder of gewoon de zelfde hoeveelheid? Hoe doe je dat dan als ze vaker komt en je gaat boven haar max hoeveelheid zitten? Dat zal denk ik bij Iman niet echt voorkomen, maar wat zou je doen als? Als Tijn dus vaker komt en op een gegeven moment zijn 750cc per dag al heeft gehaald (zn max).. gewoon dan de flesvoeding aanpassen? Ja zekers.. dat is dus er wat flexibeler mee omgaan.... Dus daar gá ik weer... :(
    Soms ben ik zo´n zeikerd.... :oops:

17. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Ik geef ook flesvoeding en eerst probeerde ik het ook volgens schema te doen. Maar dat werkte bij m'n dochtertje totaal niet! Had ze bijvoorbeeld om 14 uur al honger, maar ze 'mocht' de fles pas weer om 16 uur! Daar zat ik dan tijd te rekken....pink in haar mondje, speentje, etc.
    Ik ben nu dus ook zoveel mogelijk op verzoek aan het voeden.
    Maar ik merk dat ik steeds vaker toch weer tijd ga rekken, omdat ze vaak zo snel wéér wil drinken. Meer in het flesje doen, zodat ze wat anger verzadigd is, werkt ook niet echt, want echt meer wil ze niet drinken.
    Ik heb dus een beetje dezelfde vraag als mir1976; wat moet je nou doen als je baby vaak wil drinken en je boven de max. heveelheid uitkomt? Hbe jij zelf al ene oplossing gevinden Mir?

18. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik voed Vince ook op verzoek maar zorg er wel voor dat er niet meer dan 4 uur overdag tussen zit.Dit omdat meneer anders de hele nacht wakker ligt en dan om de 2 uur honger heeft :)
    En hij krijgt al forte!
    Ik doe het nu al een week zo,laatste fles om 23:15 dan 4:15 en dan weer om 7:15 dit gaat perfect,overdags ga ik gewoon door om de 4 uurtjes.

Groetjes Claudia

19. Miguel

Miguel Lid

30 okt 2006
    87
    0
    0
    Emmen
    Ons zoontje is 7 weken en 5 dagen oud. Ik voed hem al een paar weken op verzoek en het gaat super. Als hij een keer na 3 uur al een flesje wilt, dan krijgt hij die gewoon. Ik bied hem altijd een flesje aan van 160 ml en zie wel hoeveel hij opdrinkt. Meestal gaat die wel helemaal op. Over het algemeen kom ik gewoon op 5 flesjes per dag uit. Soms een keer op 6. Ik geef hem nooit een flesje met minder voeding. Ik hou me dus ook niet aan die 150 ml per kilo ofzo. En hij slaapt al 2 weken lekker door. Rond 22.30 uur 's avonds zijn laatste flesje en dan komt hij tussen 7 en 8 uur pas weer. Heerlijk toch?

Liefs Maria

20. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    heb rene gisteravond om ongeveer 21.00 een flesje gegeven die dronk ie achter elkaar leeg en vanmorgen on hal 5 kwam ie pas weer en hij had een honger toen on 8 uur was ie weer wakker en heeft weer achter elkaar zijn flesje leeg gedronken hij geeft het zelf goed aan wanneer die honger heeft.

Deel Deze Pagina