hoi, Ik ben Esmeralda Valentijn en moeder van 2 prachtige dochters. mijn oudste dochter heet myron en is 10 jaar en op 22 januarie is onze dochter rianne geboren bij een zwangerschap van 29+4 weken. het was voor ons een heftige tijd. Met 28 weken moest ik acuut naar het ziekenhuis omdat ik hevige bloeding kreeg en de artsen dachten dat me placenta los ging laten. Dus met spoed naar het MMC in veldhoven. Daar moest ik rusten en gelukkig ging de bloeding over. Ze wisten niet waar dat de bloeding precies vandaag kwam, het enige wat ze konden zien was een stolsel naast de placenta. maar zolang het met mij en rianne goed ging was er geen reden tot zorgen. En ze zeiden dat ik de zwangerschap nog gewoon normaal kon uitlopen. Ik was al aan het werken naar me herstel naar huis. Maar een dag voor dat ik naar huis mocht kreeg ik savonds weeen. Ik ben gaan slapen met een kruik en de volgende dag was het weer over maar hoeverder de dag vorderde kwamen ze weer en werden de heel hevig. Rond 3 uur kon ik het nioet meer uithouden en vroeg iets tegen de pijn. De verpleegkundige en de gynocoloog kwamen kijken en had al volledige ontsluiting. Dus met spoed naar de verloskamer. Het ging allemaal zo snel. en ineens stonden er 4 man om mijn heen en achter het gordijn ook nog een 4 om rianne op te vangen. Het was best een zware bevalling omdat rianne met haar hoofdje naar boven lag (sterrenkijker noemen ze dat). Het pijnlijkste was toen de gynocoloog haar hoofdje moest gaan draaien. Maar uiteindelijk is onze dochter om 16.45 gezond tewereld gekomen. Haar hoofdje was wel blauw en gezwollen. Gelukkig na 2 dagen bijna niks meer van te zien. Ze heeft 4 dagen aan de peep gelegen. en bijna 2 weken onder de blauwe lamp. Na 6 dagen in het MMC gelegen te hebben was ze sterk genoeg om naar het ziekenhuis in den bosch over geplaats te worden. Lekker dichtbij huis. Daar heeft ze nog 5 weken moeten blijven. En op 6 maart mocht ze eindelijk met ons mee naar huis. We waren overal op voor bereid, maar gelukkig heeft ze helemaal geen tegenslagen gehad. Echt een vechtertje is het. Nu is ze al lekker 4 weken bij ons. En zijn we dolblij met onze dochter en haar zus is appetrots. Zo dat was een beetje mijn verhaal. Mochten jullie mee willen weten over mij dan mag je dat altijd vragen. Ik hoop hier veel informatie en advieste vinden en wil ook graag weten hoe andere moeders met prematuur omgaan. liefs Esmeralda Zo
Welkom! Dat moet inderdaad een heftige periode zijn geweest voor jou en je gezin! Gelukkig gaat het nu allemaal goed met je kindje Gefeliciteerd met de geboorte nog! Leef je uit op het forum!