hoe lossen jullie dit op?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lynx, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze oudste dochter is erg koppig, het moet altijd zoals zij dat wil. Laatst was er een vriendinnetje spelen. In het begin ging dat goed, maar al gauw wilde mijn dochter buiten spelen en dat meisje niet, dus geopperd om iets te bedenken wat ze allebei leuk vinden om te doen. Maar niks dus, mijn dochter hield vast aan haar idee om naar buiten te gaan en dat meisje wilde persee niet.
    Uiteindelijk zijn ze allebei wat anders gaan doen. Ik was alleen niet echt blij met deze situatie en heb (onterecht) geïrriteerd gereageerd door te zeggen, dat ze wanneer ze zo koppig deed, het meisje de volgende keer niet meer wil komen spelen. Dat meisje deed natuurlijk precies hetzelfde, maar ja, zij is niet mijn kind.
    Wat zouden jullie gedaan hebben en hoe lossen jullie dit soort dilemma's op?

2. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou het spelen voorlopig beperken tot 1 of 2 uurtjes maximum. En dus niet gelijk een hele middag. Voor sommige kinderen is dat echt te veel.

En als het echt niet gaat - als ze echt zelfs dat 1 uurtje niet een beetje samen wil spelen - dan komt er voorlopig maar niemand.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Het was ook maar 2 uurtjes...........

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier mag de gast dan bepalen. Dochterlief heeft zich dan maar te schikken.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    zo werkt het hier ook

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Hier ook, speeldate bepaald. Was laatst ook nog, dochter wou kleuren en vriendin playmobile. Dat werd playmobile.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Dat vind ik een hele goede om de "gast" te laten bepalen

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Dat had ik idd ook geprobeerd, maar ze weigerde gewoon. Zou je dan de speeldate op laten halen? (Dat vind ik namelijk behoorlijk vervelend, ook voor de speeldate).
    Ik zat echt in dubio, ik wilde ze niet te hard aanpakken, maar dit was ook niks.

9. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf nu misschien wel regels afspreken voordat er iemand komt spelen. Hier moest in het in begin ook wel eens ingrijpen en had dan ook wel de regel dat de gast bepaald. Maar soms gebeurde het ook wel eens dat de een met dit speelde en de ander met iets anders.
    En soms ging ik met ze samen een spelletje doen, gewoon even heel iets anders.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier gewoon in overleg... En als de ene boven wil en de ander beneden.. Dan vind ik dat niet heel erg.
    Zeker in de kleuterklas.. Het zijn toch echt kleuters en die spelen niet altijd samen.

Nu in groep 3 komen er minder verschillende kindjes mee maar wordt er wel veel meer samen gespeeld.

11. Tamio

Tamio Niet meer actief

Nou ik deed dat eerst ook, de gast bepaalt. Ook zo als ze bijvoorbeeld allebei de roze beker wilden. Die kreeg de gast dan. Maar toen bleef ik een keer koffie drinken bij het meisje waar ze het meeste mee speelde en daar ging het thuis precies andersom. Willen jullie allebei de roze beker, tja het is allemaal van A dus jij krijgt een andere kleur. Willen jullie allebei iets anders spelen?, tja nu ben je bij A thuis dus A mag bepalen.
    Dat ben ik toen dus anders gaan doen met dat meisje. Een beetje om en om met dat soort dingen want anders is mijn dochter altijd degene die in moet leveren en dat lijkt me ook niet goed voor haar zelfvertrouwen. (Ze spelen trouwens sowieso bijna nooit daar, mijn dochter speelt daar niet graag ;))

Maar het spelen laat ik ze over het algemeen een beetje zelf uitzoeken, allebei iets anders is ook niet erg. Daar heb ik nooit een probleem in gezien. Ze zoeken elkaar dan altijd snel wel weer op.

Deel Deze Pagina