Uit m'n eerste lijstje is toch echt Nore favoriet. Maar nu kwam ik op een oud lijstje (van voor m'n eerste zwangerschap) Veere tegen. Blijft ook wel meteen hangen. Heb al twee dochters die namen hebben in de trant van niene, Flore, mette.
Uit deze vind ik Nore erg mooi. Als je al een dochter Flore hebt zou ik het niet gauw doen. Lijkt erg op elkaar.
Dochter heet geen Flore, iets in die stijl! Geen rijm of dezelfde beginletters of zo bij Nore en ve(e)re.
Op Vere gestemd, maar kon eigenlijk niet kiezen want Nore is ook prima. Ik houd persoonlijk van afkorten en dan is Veer(tje) wel erg lief vind ik. Noor als afkorting al iets gewoner maar zeker niet verkeerd. Je wist trouwens waarschijnlijk al wel dat Veere een (streng) protestants dorp is in Zeeland? Vere klinkt natuurlijk precies hetzelfde alleen is de schrijfwijze anders.
Vere is voor mij een dorp of zoals hier door sommige mensen veren van een vogel worden genoemd. Zou dan eerder voor Veerle gaan: erg mooi! Nore.. Mwah.. Niet zo.
Gestemd op Vere. Het doet mij eerder denken aan Eline Vere dan aan het dorp Veere. (Niet dat Eline Vere nu zo'n gelukkige figuur is, maar goed.) Ik vind het een mooie naam, Vere. Licht en vrolijk.
Vere vind ik niet echt een naam. Vera of Veerle wel. Nore mwah lijkt te op Nora maar als ik moet kiezen dan dat maar
V(e)ere bekt niet lekker. Veerle of Vera wel. Ook mooie namen vind ik. Nore. Zijn dat niet van die schaatsen?
Ik vind het allebei heel erg mooi! Zou Vere wel schrijven als Veere, omdat ik het dan meer een naam vind. Bij de spelling 'Vere' denk ik aan veren.
Ik vind V. era dan toch veel mooier...! En Veerle vind ik ook mooi. Veere vind ik wat onaf. Nore, spreek je dat uit als Noor of zoals het er staat? En ook dan vind ik Norah nog mooier....!
Maar Veere is een dorp en ondanks dat het een lief dorpje is, zou ik mijn kind niet graag naar een woonplaats vernoemen. Vere doet me denken aan Eline Vere, maar ik vind de naam te zacht. Nore (of Noor) vind ik wel leuk.
Leuk al die reacties. Heb zelf ook wel beetje knutselgevoel bij ve(e)re maar het heeft wel een hele lieve klank die me bevalt! Nore blijft steeds hangen en de -o- vind ik goed klinken in combinatie met de andere twee namen! Blijf wel benieuwd naar jullie mening dus als je nog iets toe te voegen hebt qua stemmen of aandachtspunten, graag...