Ik vind Noor/Nora echt zo'n ontzettend leuke naam Misschien vind je dit nog leuk: Lizzy Liv Indy Chloë Zoë Evy Neva Saar
Noortje vind ik inderdaad ook leuk en dat zullen we ook veel gebruiken, maar officieel zal het dan Noor worden, iets volwassener voor later. De andere namen vind ik niet zo.
Nora vinden wij dan weer helemaal niet leuk. Er zit verder ook niet echt wat tussen. Ik vind het zo moeilijk, heb tot nog toe nergens een JES gevoel bij.
Hailey is een mooie naam, zo heet onze dochter De naam betekent held. Dus ook nog een mooie betekenis.We hebben juist gekozen voor deze naam omdat het niet tokkie is. Het klinkt lief, maar ook mooi voor een volwassene. Ook kregen we veel positieve reacties van onze omgeving.
Uit jouw rijtje vind ik Audrey het leukst, ook al is dat het net niet voor jullie, misschien heb je wat aan deze namen: Julie Marlie Alice Lucy Layla Noor trouwens niks mis mee. Je kunt eventueel een langere naam geven zoals Eleanor, roepnaam Noor.
Hailey is echt niet mijn smaak. Ik heb er ook ietsje een tokkie gevoel bij. Sorry...! Al heeft het ook wel iets liefs. Maar de naam zou echt andere betekenis kunnen krijgen als geen tokkie mensen het aan hun kindje geeft...! Noor of Nova vind ik wel leuk! Megan en Demi vind ik ook nog wel leuk.
Hailey vind ik heel mooi, stond ook altijd op ons lijstje maar die naam is hier sinds een klein jaartje ineens heel populair aan het worden onder de "tokkies"
Ik vind Hailey juist heel lief en netjes.. Maar is denk ik maar net wie je kent met die naam. Noor is ook leuk, maar vind ik wat stoerder.
De eerste persoon waar ik aan dacht was Eminem. Zijn dochtertje Hailey Jade. Ik zie het trailerpark alweer voor me waarbij hij continu ruzie had met zijn ex-vrouw Kim. Maar desalniettemin blijft Eminem één van mijn favorieten; ook al komt hij uit een heel ander milieu, is het niet per definitie slecht/minderwaardig of tokkie. Het blijft nog steeds Eminem - en hij is awesome Hier is Hailey: https://www.youtube.com/watch?v=8-ndPr0fwJQ Echt een prachtmeid geworden overigens, wow.
Hailey en Noor, serieus, deze twee namen als twee opties!?! Zo verschillend! De eerste klinkt mij heel ordinair, de tweede klinkt ontwikkeld. Ik zou voor Noor gaan, ik denk dat jullie dochter daar dankbaar voor zal zijn later. Het ziet er toch anders uit of er een Hailey solliciteert of een Noor
Ik vind Noor erg zeurderig en het is voor mij vooral een inwoner van Noorwegen Hailey vind ik wel ok: ken hem hier niet echt als tokkie-naam (Kaylee/Jaylee dan weer wel of varianten daarop), maar hij wordt juist bij wat internationalere gezinnen gegeven.
Mijn dochter heet ook Hailey en krijg er eigenlijk ook alleen maar positieve reacties op. Ook van hoger opgeleiden (lees artsen, chirurgen) krijg ik alleen maar positieve reacties. Heb het idee dat men nogal gauw iets een tokkie naam noemt als het niet in het straatje Beau, Sophie, Bente e.d. valt en dat vind ik wel jammer, zeker hier op het forum valt dat dat me erg op dat iets al gauw word afgescheept als tokkie naam als het geen Nederlandse naam is of geen kakgehalte heeft. Ik zou kiezen voor de naam die JULLIE mooi vinden en niet wat menig mens vind. Als het voor jullie een wauw gehalte heeft is het goed toch
Waar slaat dat nou weer op?? Je leest het in de verkeerde context. Ik heb artsen en chirurgen in mijn omgeving dus nee niet in de trant van ik ga op spreekuur met mijn dochter. Maar aangezien hier iedereen zo bezig is met wat vinden hogeropgeleiden ervan heb ik het er maar bij gezet. Al interesseert het mij niks wat een ander van mijn dochters naam vind maar TS vroeg om een mening. Weer erg kort door de bocht Hilly zoals k al vaker van je gewend ben.