Hailey, Noor of iets anders

Discussie in 'Babynamen' gestart door Jessiebel, 14 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ik vind Noor/Nora echt zo'n ontzettend leuke naam :)
    Misschien vind je dit nog leuk:
    Lizzy
    Liv
    Indy
    Chloë
    Zoë
    Evy
    Neva
    Saar

2. Jessiebel

Jessiebel Lid

8 dec 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noortje vind ik inderdaad ook leuk en dat zullen we ook veel gebruiken, maar officieel zal het dan Noor worden, iets volwassener voor later.

De andere namen vind ik niet zo.

3. Jessiebel

Jessiebel Lid

8 dec 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nora vinden wij dan weer helemaal niet leuk.
    Er zit verder ook niet echt wat tussen. Ik vind het zo moeilijk, heb tot nog toe nergens een JES gevoel bij.

4. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Hailey is een mooie naam, zo heet onze dochter :) De naam betekent held. Dus ook nog een mooie betekenis.We hebben juist gekozen voor deze naam omdat het niet tokkie is. Het klinkt lief, maar ook mooi voor een volwassene. Ook kregen we veel positieve reacties van onze omgeving.

5. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Uit jouw rijtje vind ik Audrey het leukst, ook al is dat het net niet voor jullie, misschien heb je wat aan deze namen:

Julie
    Marlie
    Alice
    Lucy
    Layla

Noor trouwens niks mis mee. Je kunt eventueel een langere naam geven zoals Eleanor, roepnaam Noor.

6. misa

misa Niet meer actief

Hailey is echt niet mijn smaak. Ik heb er ook ietsje een tokkie gevoel bij. Sorry...! Al heeft het ook wel iets liefs. Maar de naam zou echt andere betekenis kunnen krijgen als geen tokkie mensen het aan hun kindje geeft...! ;)

Noor of Nova vind ik wel leuk!
    Megan en Demi vind ik ook nog wel leuk.

7. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Hailey vind ik heel mooi, stond ook altijd op ons lijstje maar die naam is hier sinds een klein jaartje ineens heel populair aan het worden onder de "tokkies"

8. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Ik vind Hailey juist heel lief en netjes.. Maar is denk ik maar net wie je kent met die naam. Noor is ook leuk, maar vind ik wat stoerder.

9. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL

Zelfde hier.. Noor is leuk. Nora ook

10. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Hailey een 'tokkie'naam, wat een onzin.
    Juist mooi en lief. En mooie betekenis ook.

11. Jessiebel

Jessiebel Lid

8 dec 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie reacties, wij gaan nog even nadenken!

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

De eerste persoon waar ik aan dacht was Eminem. Zijn dochtertje Hailey Jade. Ik zie het trailerpark alweer voor me waarbij hij continu ruzie had met zijn ex-vrouw Kim.

Maar desalniettemin blijft Eminem één van mijn favorieten; ook al komt hij uit een heel ander milieu, is het niet per definitie slecht/minderwaardig of tokkie. Het blijft nog steeds Eminem - en hij is awesome :D

Hier is Hailey: https://www.youtube.com/watch?v=8-ndPr0fwJQ

Echt een prachtmeid geworden overigens, wow.

13. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Hailey en Noor, serieus, deze twee namen als twee opties!?! Zo verschillend! De eerste klinkt mij heel ordinair, de tweede klinkt ontwikkeld. Ik zou voor Noor gaan, ik denk dat jullie dochter daar dankbaar voor zal zijn later. Het ziet er toch anders uit of er een Hailey solliciteert of een Noor ;)

14. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Noor vind ik leuk, en als ze klein is Noortje, heel erg mooi

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik vind Noor erg zeurderig en het is voor mij vooral een inwoner van Noorwegen :p Hailey vind ik wel ok: ken hem hier niet echt als tokkie-naam (Kaylee/Jaylee dan weer wel of varianten daarop), maar hij wordt juist bij wat internationalere gezinnen gegeven.

16. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Noor! Hailey vind ik echt 3x niks, inderdaad ordinair. Echt hele verschillende namen.

17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hailey vind ik ook leuk!
    De namen van m'n dochter staan in je lijstje ^^

18. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Mijn dochter heet ook Hailey en krijg er eigenlijk ook alleen maar positieve reacties op.
    Ook van hoger opgeleiden (lees artsen, chirurgen) krijg ik alleen maar positieve reacties.
    Heb het idee dat men nogal gauw iets een tokkie naam noemt als het niet in het straatje Beau, Sophie, Bente e.d. valt en dat vind ik wel jammer, zeker hier op het forum valt dat dat me erg op dat iets al gauw word afgescheept als tokkie naam als het geen Nederlandse naam is of geen kakgehalte heeft.

Ik zou kiezen voor de naam die JULLIE mooi vinden en niet wat menig mens vind. Als het voor jullie een wauw gehalte heeft is het goed toch;)

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat denk je dan? Dat een arts gaat zeggen dat hij/zij het een tokkienaam vindt?

20. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Waar slaat dat nou weer op??
    Je leest het in de verkeerde context. Ik heb artsen en chirurgen in mijn omgeving dus nee niet in de trant van ik ga op spreekuur met mijn dochter.
    Maar aangezien hier iedereen zo bezig is met wat vinden hogeropgeleiden ervan heb ik het er maar bij gezet.
    Al interesseert het mij niks wat een ander van mijn dochters naam vind maar TS vroeg om een mening.

Weer erg kort door de bocht Hilly zoals k al vaker van je gewend ben. ;)

Deel Deze Pagina