Hailey ordinair?

Discussie in 'Babynamen' gestart door j0708, 3 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Ik vind het een hele leuke naam, vlot en spontaan. Ik heb er absoluut geen andere associatie mee :)
     
    Janiz vindt dit leuk.
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.152
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vind het gewoon een engelse naam :) . Die een tijdje ook behoorlijk populair was. En ik heb nog steeds de associatie met Hayley Okines - bij die naam. Het meisje met progeria. Zéker niet tokkie of ordinair. Heel engels.
     
  3. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.509
    3.197
    113
    Vrouw
    Hele leuke naam!
    Behoorlijk onaardig dat ze je zo aan het twijfelen heeft gebracht.
     
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Hij valt bij mij onder guilty pleasure namen. Ik vind hem leuk, maar ik zou hem zelf nooit kiezen. Maar de namen van onze kinderen zijn ook niet bepaald top 10 namen, dus daar vinden genoeg mensen iets van. Als het voor jullie de naam is, doen. Als het je aan het denken heeft gezet, omdat je stiekem twijfels had, even verder kijken.

    Overigens is dit een van de redenen dat ik nooit de naam voor de geboorte zou delen.
     
  5. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.680
    3.465
    113
    Ik vind het heel flauw van je moeder dat ze dat tegen je heeft gezegd en je aan het twijfelen heeft gebracht. Ik vind de naam zelf ook wel wat aan de volksere kant, maar dat heb ik met Engelse namen al heel snel, dus dat heeft meer met mijn persoonlijke smaak te maken dan iets anders. Ik vind het zeker geen naam die echt niet kan of zo. Niet mijn keuze, maar niets mis mee, dus als jullie ‘m prachtig vinden dan zou ik er gewoon lekker voor kiezen.
     
  6. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik vind het wel meevallen. Vind hem niet geweldig maar dat komt meer omdat ik helemaal niet van Engelse namen houdt. Maar vindt hem niet per se ordinair.
    Echt vervelend dat je hier nu mee in je hoofd zit. Als ik je 1 tip mag geven; namen nooit delen voor het kind geboren is. Dan kan er toch niks meer veranderd en zullen mensen vast minder snel commentaar geven.
    Als jij het gewoon de allerleukste naam vindt, zou ik me zeker niet laten tegenhouden hierdoor!
     
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik zat toevallig net op de site van het SVB en toen zag ik dat Hailey op plek 39 staat van meest gegeven namen in 2020.
    In 2020 zijn er maar liefst 297 Haileys geboren, wat dus betekent dat minimaal net zoveel mensen (maar waarschijnlijk bijna 2 keer zoveel, aangezien de meeste kinderen twéé ouders hebben) Hailey NIET ordinair vinden :)

    Ben benieuwd of je er inmiddels al uit bent of het Hailey wordt of toch iets anders.
     
  8. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.984
    5.816
    113
    Totaal niet mijn persoonlijke smaak (ik val hier op zp onder de categorie boerse, suffe namen ;) en ik heb echt witte blonde koppies) maar het is imo zeker geen ordinaire naam. Ik vind het een vrolijke naam.
    En zeker wel passend voor jouw kindje denk ik.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  9. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Tenzij je expliciet je moeder om haar mening hebt gevraagd over de naam, vind ik het niet netjes dat ze dit zo aan teruggeeft en jij daardoor gaat twijfelen.

    ik vind het een prachtige naam, nog los van je achtergrond verhaal, maar wat belangrijker is; toen jij en je partner op die naam kwamen, was het toen voor jullie de naam en hebben jullie ergens gedacht “Goh deze naam is ordinair?” Zo nee, dan lekker bij die naam houden (tenzij jullie zelf op iets anders komen) en aan je moeder teruggeven hoe dit op jou overgekomen is.

    het is jullie meisje, jullie keuze. De omgeving moet dat maar accepteren.
     
  10. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Ik vind hem ook wel een tikkeltje tokkie.
    Dit is dus precies waarom ik onze namen niet heb gedeeld met mijn ouders, mijn moeder is zeer eerlijk en kort door de bocht en ik wist dat ik het mij dan dusdanig zou aantrekken dat we de naam hadden veranderd, als zij er wat bots over had gezegd.
     
  11. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ik ken 1 Hailey en die plaats ik wel in de categorie.. euh, ordinair. Dus ik heb er niet zo'n goede associatie bij.
    Maar de naam komt ook vaak voorbij in films etc en als internationale naam vind ik m dan wel weer ok. Dus met een niet-nederlandse achternaam kan ik er wel weer een heel ander beeld bij hebben!

    Ik vind het wel een rot opmerking van je moeder hoor.
     
  12. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Ik vind Hailey niet ordinair, wel een beetje hip Amerikaans maar niet perse verkeerd.

    Daarom nooit aan iemand van tevoren vertellen welke naam je in gedachten hebt ;) Zolang het kindje nog niet geboren is geeft iedereen z'n ongezouten mening. Als het kindje er is durft niemand dat meer en dat hoeft ook niet. Jullie kiezen de naam!
     
    Tootsie vindt dit leuk.
  13. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ik vind Hailey niet ordinair, maar het is inderdaad niet zo klassiek als Charlotte of Sophia ofzo. Maar tja, om je daar nou wat van aan te trekken ;)
     

Deel Deze Pagina