Ik overweeg om over te stappen, maar hoor wisselende geluiden. Heb jij de overstap gemaakt en kon je wennen aan Apple?
Dat was idd een dingetje! Ik heb vaak met mijn iPad naast mijn MacBook gezeten om alle functies op te zoeken. Ik heb ook wel een aantal keer lelijke dingen gezegd tegen mij MacBook. Maar nu is het een liefdevolle relatie! Ik zou niet meer anders willen. Helaas heb ik op mijn werk een tweede laptop erbij gekregen, omdat er een zwaar programma is wat slecht werkt op Apple waar ik regelmatig mee werk, Dat gebeurt soms nog wel eens, maar volgens mijn vrij weinig. Maar ik werkte wel ook al met een IPad en ik heb al jaren IPhone, dus misschien was de overstap voor mij wel makkelijker.
Ik heb niks van Apple. Wel de macbook van broertje laatst geprobeerd. Dat vond ik nog meevallen qua anders werken. Alleen die trackpad maar die ga ik niet gebruiken. Ik wil een Imac met muis. Waar moest jij vooral aan wennen?
Alle functies zijn anders. Je went er snel aan hoor, en als je het door hebt gaat het ook veel sneller en makkelijker.
Ik heb een MacBook, maar eerlijk hoe duur Apple tegenwoordig wordt als je er geen grafische dingen mee wil zou ik eerder gewoon voor een Windows pc gaan. Stuk goedkoper en behoudens de grafische dingen kan je er net zoveel mee. je antwoord op de vraag het went gauw genoeg! Sommige dingen zijn wel echt even zoeken hoe ze moeten omdat het minder verstopt zit dan bij Windows.
Ik heb deze overstap zo'n twintig jaar geleden gemaakt ivm mijn studie en werk. Ik kan mij van toen nog wel herinneren dat ik altijd een beetje bang was voor een mac omdat het zo anders werkte maar heel snel daarna was ik om en nu twintig jaar later wil ik echt nog steeds niets anders dan mac. Maar goed, het is voor mijn werk. Persoonlijk vind ik alles op mijn imac kinderlijk eenvoudig. De interface is heel gebruiksvriendelijk en overzichtelijk.
Ik ook Maar voor mij is die switch die ik gemaakt heb dus al zo lang geleden. Ik durf niet te zeggen of het nu nog heel moeilijk is maar ik denk het haast niet. De shortcuts moet je even aan wennen en jezelf aanleren. De muis is ook een beetje anders maar dat went ook echt snel. Waar twijfel je over?
Ik gebruik een muis. En gebruik eigenlijk nooit shortcuts. Mijn broer wel, die kent ze allemaal. Die gebruikt ook een trackpad. Sommige bewegingen met 1 vinger, sommige met 2, 3, 4 of 5.... maar dat ga ik toch niet gebruiken
Ik had mijn reactie aangepast, je schreef in je op al dat je een muis wilde gaan gebruiken, sorry had niet goed gelezen. Wat betreft de shortcuts, hoef je natuurlijk niet te gebruiken maar maakt het werken wel makkelijker en sneller. Maar als je dat nu ook niet doet dan zal het geen grote verandering zijn.
Geeft niks!! Ik ben vooral "bang" dat ik het systeem niet snap. Maar moet altijd wennen aan iets nieuws. Nieuwe camera word ik in het begin ook nooit blij van
Omdat mijn baas de Apple esthetisch gezien mooier vindt dan andere computers, heeft hij in 2018 zonder overleg nieuwe MacBooks aangeschaft en voor mij een IMac. Hartstikke leuk en mooi allemaal, maar toen moest ik noodgedwongen de overstap maken . Jeetje, wat een verschil als je al 20 jaar Windows gewend bent! Maar ik moet zeggen..... je leert het snel. En ik ben er nu zo blij mee!!
Dankjewel voor je reactie! Waar moest je vooral aan wennen? Ik werk zowel op mijn werk als thuis nu met Windows.
Dat het kruisje nu links zit ivp rechts . Nee zonder gekheid, gewoon de instellingen, uiterlijk, bepaalde functies. Maar juist fijn dat er veel sneltoetsen zijn. Of screenshots maken, super gemakkelijk. Ik heb sinds een paar maanden ook een IPhone (altijd Samsung gehad) en de wisselwerking tussen apple's is ook heel prettig. En fijn dat je eigenlijk alles wat je (nog) niet weet, gewoon kunt googelen. Het was zeker wennen, maar ik zie nu alleen maar de voordelen!
Maar nogmaals, omdat ik MOEST. Ik had geen keus . Anders had het voor mij niet gehoeven hoor....vond Windows prima!
Maar waarom wil je overstappen? Ik fotografeer ook, maar meer hobbymatig. Ik zit wel bij een fotoclub en volg redelijk wat online. Het moeten hebben van een Mac komt nog van vroeger, toen een mac veel beter met grotere programma's aan kon. Tegenwoordig is er op dit vlak geen verschil meer.
Ik heb een broer die er heel veel vanaf weet en die ik dus sowieso altijd om hulp kan vragen. Ik heb nu een Dell uit 2015. Hij staat in de woonkamer, dus het oog wil ook wat (die lelijke kast op de grond ben ik dan ook kwijt) De korte tijd die ik op zijn macbook heb geprobeerd vond ik prima te doen. Er zijn denk ik héél veel mogelijkheden waar je gaandeweg achter komt. Bijvoorbeeld 2 schermen naast elkaar.
Vooral omdat ik het veeeeel mooier vind staan in mijn woonkamer haha! En mijn pc is echt veel trager als de (eveneens) oude macbook van mijn broer. Dan ben ik een half uur bezig om een babyhuidje mooi te krijgen in photoshop. Dat ben ik beu