minimaal aantal kinderen op 1 leerkracht

Discussie in 'De lounge' gestart door TriCo77, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    even een vraagje, wellicht dat iemand (leerkracht) van hier ht weet.

mijn kinderen zitten op een hele kleine school.
    nu is er al het verhaal over, dat scholen kleiner dan 100 leerlingen de deuren moeten sluiten. of dat doorgaat is nog afwachten, maar toch.
    onze school heeft na de zomervakantie nog maar 69 leerlingen over.
    groep 1,2,3 en 4 telt dan samen 23 leerlingen.
    de kleuters (groep 1 EN 2) heeft dan nog maar 5 kinderen in de klas.
    kan dat wel? dat kan toch niet uit dat ze daar een leerkracht voor de klas zetten en zoals de vooruitzichten zijn, is het nog maar de vraag of er uberhaubt wat bij komt.
    ik ben bang dat ze groep 1 tm 4 in 1 lokaal gaan zetten met 2 leerkrachten.
    we hebben nu sowieso alleen maar combi klassen. 1/2, 3/4, 5/6 en7/8.

ben een beetje heel erg bang aant worden voor de toekomst voor mijn kinderen op die school

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Bij ons op school is het zo dat om het plaatje financieel goed te krijgen er minimaal 25 kinderen in een klas moeten zitten.
    Nou zijn er bij ons op school klassen van rond de 20 leerlingen(waar mijn zoon in zit) maar ook klassen van 36 leerlingen. Dat trekt het dan weer recht.
    Onze school bestaat trouwens uit 3 kleuter, 4 middenbouw en 4 bovenbouw groepen. En zijn allemaal combi klassen (1/2, 3/4/5, en 6/7/8)

3. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    waren er bij ons maar wat meer kinderen, maar er zijn gewoon teveel scholen in deze wijk.

4. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    mijn kinderen zitten nu in een klas van 34 en 36.
    vorig jaar nog 20 maar veel klassen zijn samengevoegd.
    ze moesten wel wennen, maar het is niet anders.

5. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    De gemiddelde klas bestaat wel uit een leerling of 25. Jullie situatie is dan ook niet 'normaal' daarom kan ik er niets over zeggen. Hoe dat opgelost wordt ligt aan veel dingen. Er is wel een zeer grote kans dat de groepen 1 tm 4 bij elkaar gezet worden. 5 leerlingen lijkt me iets wat te weinig voor 1 leerkracht. Alhoewel het me best eens heerlijk zou lijken zo'n klein groepje haha..nee hoor gekheid, ik denk dat je daar snel klaar mee bent. Meer een gezin dan een klas. Succes, kan me voorstellen dat je je er druk over maakt. Enige oplossing is om je zorg bij de directeur neer te leggen...

6. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wij maken ons ook zorgen, wij hebben 53 kinderen op school.
    Gelukkig is groep 1 en 2 nog wel groot, 15 kinderen.
    Ik hoop niet dat we op een gegeven moment naar een ander dorp moeten rijden voor de basisschool :(

7. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    jazeker, de zorgen zijn ook groot
    niet alleen voor de kids, ik doe zoveel op school. als we naar een andere school moeten, ben ik dan ook (voorlopig) kwijt.
    maar ook hebben mijn kinderen weinig vriendjes, ze zitten allebei maar met (incl hunzelf) met 3 jongens in hun groep, en de jongens uit de andere groep waar ze bij in zitten, vinden ze geen aansluiting. en dan hebben ze ook nog eens totaal geen klik met die andere 2 jongens uit de groep. dus vriendjs op school hebben ze eigenlijk niet. de oudste heeft pdd-nos en legt sowieso slecht contact met andere kinderen.
    dus wat is wijsheid, afwachten tot de school stuk loopt, of toch maar vast op zoek gaan naar wat anders. ...

Deel Deze Pagina