o en wij eten hier trouwens 1 of 2 keer per week uit een potje, ook weleens diepvries maar ook vaak vers. Denk niet dat het kwaad kan om Simone af en toe uit een potje mee te laten eten.
He stop nou, je verklapt het geheime recept van meneer Hak...helemaal suf koken en HEEL VEEL suiker en zout erbij! Persoonlijk vind ik dat het enige dat potjeswortel gemeen heeft met echte peentjes de kleur is (ongeveer). Het smaakt in elk geval niet naar lekkere verse peentjes meer. Wat mij betreft: niets lekkerder dan een rauw peentje uit een bos peen. En als je het dan stoomt, gewoon zonder zout of suiker, dan blijft het heerlijk. Hooguit klontje boter erop en wat verse groene kruiden. O, als het om gemak gaat: zakken losgevroren boontjes! Iets zachter dan vers, maar nog wel de boontjessmaak en niet dat weke zoute dat potjesboontjes hebben. Zo gaar en je hoeft niets schoon te maken. Maar je proeft WEL de groente!
Hier koop ik sperziebonen ook vaak uit de diepvries. Iets minder lekker dan vers maar vaak goedkoper en erg makkelijk. Spinazie en boerenkool ook altijd diepvries. Voor Danique heb ik altijd de biologische mix van AH in huis (diepvries) met bloemkool, broccoli en wortel. Als ik even snel wat groente voor haar moet hebben, dan pak ik dat nog wel 's. Vooral toen ze kleiner was. Momenteel komt dat nog weinig voor. Doperwten en wortels uit pot vind ik ook erg lekker en Danique ook. Dat krijgt ze hier bij de patat, 1x per week. Af en toe eten we verse wortels. Moet zeggen dat ik het met m'n dieet wat lastiger vindt om verse groentes te eten. Zo vind ik bloemkool of broccoli met kaassaus erg lekker. Of kaas en groentesaus door de prei heen. Maar dan heb ik het over groentes bij de aardappelen. we hebben hier altijd standaard paprika's, courgette, ui, komkommer (nu even niet) e.d. in huis wat hier ook veel wordt gegeten. Hier denk ik 1x per week pot, 1x per week diepvries en verder vers.
ik wel altijd een zak wokgroente voor nood in de vriezer...als ik net te weinig groente heb, of een mee-eter... verse bospeentjes ook errrug lekker met verse peterselie, verse koriander, knoflook, olijfolie, zout en peper en wat komijnpoeder jummmieeee
Ik ben groot fan van diepvries, ook lekker, goedkoop, scheelt werk maar potjes juk! Ik zou het mn kids niet geven, ik zou echt mn man heropvoeden. Voor mn gevoel is groente uit pot en blik ook veel minder gezond. Mais vindt ik wel lekker maar dat is het enige en eten we maar een paar keer per jaar.
ik was het alweer vergeten dit topic maar wat een commotie ineens over ieder zijne igen smaken en gewoontes??? laat elkaar toch lekker koken en eten hoe ze zelf willen denk ik dan?? als wij nou de potgroente van hak lekkerder vinden dan de verse sperzieboon wiens probleem is dat dan?? de mijne toch??
Het is idd een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik veel potgroente niet te eten (m.n. worteltjes, doperwten, sperziebonen), hoewel ik rode kool en bruine bonen heerlijk vind van meneer Hak. Gezondheidsnadeel zit vooral in het zout. Dat is in mijn ogen gewoon te veel, zeker voor een klein kind. Wist je dat de gemiddelde Nederlander 10 gram zout per dag naar binnenwerkt, terwijl de norm voor gezond zoutgebruik ligt op niet meer dan 6 gram? En dat te veel zout niet alleen slecht is voor de nieren, maar ook voor bloeddruk, hart en bloedvaten, en een heleboel andere organen? Op zich zou het wel goed zijn als alle potjes-eters over zouden gaan op de 'minder zout' variant, dat is echt voor iedereen beter. Nou ja, genoeg les over zout. Als je uit andere bronnen weinig zout eet, is er echt helemaal niks mis met potjes. Dat er minder vitamines in zouden zitten is gewoon niet waar. Dat je de pure smaak niet leert waarderen door uit potjes te eten vind ik erg jammer, maar dat is een eigen keuze die ieder voor zich maar moet maken.