Hoeveel ml toetje?

Discussie in 'Voeding' gestart door kimv, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    #1 kimv, 17 jun 2011
    Laatst bewerkt: 17 jun 2011
    Ik heb een kleine man van bijna 10 maanden en die is onverzadigbaar. Hij eet op een dag.

Fles 200 ( 5 schepjes met extra water)
    Fruit 200
    2 bruine boterhammen en fles 200 ( 5 schepjes met extra water)
    Fles 200 ( 3 schepjes de rest water)
    Potje 200 en toetje meestal griekse yogert bakjes van 150 geef nu 100
    Fles 200 ( 5 schepjes)

Dus hij krijgt 1 schepje melk teveel. Als ik de middag fles van 4 uur vervang door water/diksap met koekje komt hij om half vijf

Als ik 's-avonds geen toetje geef komt ie ook om half vijf

Als ie echt alles krijgt zoals omschreven komt hij om half 7 7uur

Maar het lijk zoveel allemaal.

Hoeveel yogert mag hij na de maaltijd want als ik naar danoontjes kijk is dat maar 50 tot 75 gram.

Groetjes kim

ps hij wil nog wel meer maar dat geef ik niet

2. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    wij geven zowel 's morgens als 's avonds bambix pap (4 grote eetlepels aan de flessen toegevoegd) en komen dan in totaal op 3 flessen uit..

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jee die van mij kan eten maar die van jou eet echt heel veel! Ik zou door de flessen wat pap doen dan komt hij mss minder vaak. HAd begrepen dat teveel melk ook niet goed is.
    Hier krijgt Sacha 100 ml toetje na het eten, maar geen danoontje (vind ik nog te zoet) maar volle yoghurt.

4. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter krijgt na de warme maaltijd een bakje volle yoghurt met wat diksap, ik denk zo'n 200 ml. Qua flessen drinkt ze dan weer minder, in totaal ongeveer 350/400 ml.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Lijkt wel een beetje op het eetgedrag van mijn dochter (ook op die leeftijd).
    Van mij mocht ze wel wat meer avondeten. Dan gaf ik niet meer van een potje, maar nog een paar happen groente (evt met aardappel of pasta) van ons eten. Leren ze gelijk beter stukken eten en het geeft wat meer verzadiging. Alleen stukken eten werkte niet; daar deed ze erg lang over en alles bij elkaar kreeg ze dan minder binnen, waardoor ze nog sneller weer kwam voor meer eten. By the way: met 10 mnd werd ze 's nachts ook nog 1 of 2 keer wakker en dan gaf ik haar meestal de borst.

Over het aantal schepjes kan ik je niks zeggen, gaf toen nog deels BV.
    's Middags lustte ze trouwens ook wel een cracotte of iets dergelijks.
    En het ontbijt zou je ook kunnen vervangen door een bordje pap, of misschien er een (halve) boterham bij kunnen geven ipv alleen maar melk.
    Mijn dochter kreeg echt behoefte aan meer vast eten ipv drinken.

Hoeveelheid yoghurt vind ik een lastige. Je zoontje krijgt al aardig wat melkproduct naar binnen en dan ook nog eens zo'n bak yoghurt.... op zich vind ik 100 ml niet heel veel, maar het telt wel op bij de flessen melk. Ik zou persoonlijk eerder wat meer groente geven, dan meer yoghurt.

Deel Deze Pagina