Hoi Ik heb geen sudderplaatje, maar nu staat hij op kleinste pit laagste stand...maar nog gaat het te hard naar mijn idee... Maar is er een alternatief? Wat kam ok doen om het op te lossen?
Hoe bedoel je dat het te hard gaat? Als hij op de kleinste pit staat dan kan het toch nooit meer heel hard koken?
hier staat het ook op de kleinste pit en dan de laagste stand hoor als we stoofvlees eten.. hier is dat altijd prima
Ja toch wel, kookt zachtjes als ware, maar zat redelijk wat jus in en die id nu ver ingekookt (Eerste keer dat ik het doe haha)
gewoon een beetje extra water toevoegen als het verdampt is. Evt als het klaar is de jus nog ff opnieuw op smaak maken met boullionblokje oid
Zo doe ik het ook hoor, elke keer als het te droog lijkt te worden gaat er een nieuwe scheut water bij. Vind het heerlijk om te maken, lekker 's morgens al opzetten en terwijl het staat te pruttelen het huishouden doen.
Hier gaat de kleinste pit ook te hard. Ik draai de knop dan heeeeeeel langzaam richting "uit". Op die manier knijp je het vlammetje en kun je hem zo zacht zetten als je wilt. Het is even zoeken naar de hoogte van het vlammetje, maar op deze manier lukt het geheid Stoofvlees mag niet koken, maar moet heel langzaam blub.....blub........blub......blub doen.. Elke keer water toevoegen gaat ten koste van de smaak en het is juist zo lekker om het zonder boullionblokje te maken..
Ik heb ook zo'n irritant 'klein' gaspitje die zich gedraagt als een stoere vent, waardoor alles als een wilde staat aan te bakken i.p.v. te sudderen - zelfs met een sudderplaatje ertussen. Ik heb uiteindelijk een inductieplaat genomen (kreeg ik gratis ergens bij) - die werkt prima, maar daar heb jij nu niets aan. Misschien kun je de pan in een grotere pan met een laag kokend water erin hangen? En dan 'au bain Marie' sudderen?
Heb ik ook last van! Denk dat het komt om dat ik geen goede pan er voor heb met een dikke bodem. Ik heb een beetje een goedkope pan zeg maar. Moet idd ook ff een plaatje kopen!