Spoed, stoofvlees gaat te hard?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Chilleke, 27 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hoi

Ik heb geen sudderplaatje, maar nu staat hij op kleinste pit laagste stand...maar nog gaat het te hard naar mijn idee...

Maar is er een alternatief? Wat kam ok doen om het op te lossen?

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hoe bedoel je dat het te hard gaat? Als hij op de kleinste pit staat dan kan het toch nooit meer heel hard koken?

3. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    hier staat het ook op de kleinste pit en dan de laagste stand hoor als we stoofvlees eten.. hier is dat altijd prima:)

4. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ja toch wel, kookt zachtjes als ware, maar zat redelijk wat jus in en die id nu ver ingekookt

(Eerste keer dat ik het doe haha)

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    gewoon een beetje extra water toevoegen als het verdampt is. Evt als het klaar is de jus nog ff opnieuw op smaak maken met boullionblokje oid

6. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja zo doe ik het ook.

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Zo doe ik het ook hoor, elke keer als het te droog lijkt te worden gaat er een nieuwe scheut water bij.

Vind het heerlijk om te maken, lekker 's morgens al opzetten en terwijl het staat te pruttelen het huishouden doen.

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hier gaat de kleinste pit ook te hard. Ik draai de knop dan heeeeeeel langzaam richting "uit". Op die manier knijp je het vlammetje en kun je hem zo zacht zetten als je wilt. Het is even zoeken naar de hoogte van het vlammetje, maar op deze manier lukt het geheid;) Stoofvlees mag niet koken, maar moet heel langzaam blub.....blub........blub......blub doen.. Elke keer water toevoegen gaat ten koste van de smaak en het is juist zo lekker om het zonder boullionblokje te maken..

9. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Ik heb ook zo'n irritant 'klein' gaspitje die zich gedraagt als een stoere vent, waardoor alles als een wilde staat aan te bakken i.p.v. te sudderen - zelfs met een sudderplaatje ertussen.

Ik heb uiteindelijk een inductieplaat genomen (kreeg ik gratis ergens bij) - die werkt prima, maar daar heb jij nu niets aan.

Misschien kun je de pan in een grotere pan met een laag kokend water erin hangen? En dan 'au bain Marie' sudderen?

10. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.445
    372
    83
    in een huis
    Heb ik ook last van! Denk dat het komt om dat ik geen goede pan er voor heb met een dikke bodem. Ik heb een beetje een goedkope pan zeg maar. Moet idd ook ff een plaatje kopen!

11. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Idd regelmatig wat water erbij doen, kan volgens mij niet mislukken!

12. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    ik doe er altijd een verdeler tussen.
    Kan je kopen bij de blokker kost 2 euro ofzo

13. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Met regelmatig een scheut water en bouillonblokje is het heerlijk geworden!

Deel Deze Pagina