Prikaccident op 't werk met insulinenaald

Discussie in 'De lounge' gestart door Rainbow88, 30 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hoi!

Ik heb mij zonet perongeluk met insuline in te spuiten en de naald eruit te halen, lichtjes geprikt met de naald
    Ik bloed niet en er is niks meer van te zien of te voelen
    Heb mijn handen meteen gewassen en goed ontsmet met alcohol
    Ik ga dit aangeven maar moet ik nu die hele procedure ook volgen (Bloed laten trekken)? Aangezien de naald enkel met het onderhuids weefsel in contact is gekomen en niet met bloed?

Bedankt!

2. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Huh? Is daar geen protocol voor op je werk? Anders zou ik dat gewoon volgen. Het is er niet voor niets

3. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Je hebt je geprikt hoe klein het ook was... zeker procedure in gang zetten je weet nooit...

4. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    ik zou prikpunt even bellen die leggen je dan uit hoe verder te handelen.

Er moet ok een protocol zijn op jou wrk trouwens!

5. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Waarom zou je risico nemen en niet de gehele precedure volgen?
    Werk ook in de zorg en heb ook een prik incident gehad en heb alles gedaan wat nodig was.. gaat toch om je eigen gezondheid... ik wilde absoluut geen risico nemen.

6. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Had je de patiënt voor wie de insuline bedoeld was al geprikt? Als het echt een mini prikje was die alleen oppervlakkig was dan MOET je de procedure niet doorlopen, het mag wel als je je er niet goed bij voelt

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Jawel, maar aangezien er momenteel niemand aanwezig is aan wie ik het kan melden.. Ik dacht ik vraag het even!

8. Volg jullie prikincindent protocol.
    Schakel de ggd in.
    Zoek de medische geschiedenis op van de cliënt.
    Niet laks zijn hiermee!

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Volg je prikaccident protocol. ..die hoor je te hebben

10. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Volg het prikincident protocol!! Ik doe dat ook als zoiets gebeurd. Alles voor je eigen veiligheid!!

11. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb het ooit gehad, wist alles over patiënt, geen rare ziektes, heb het meldingsformulier ingevuld en verder niets mee gedaan. Mocht uiteraard wel, maar vond het zelf niet nodig, maat daar kan en mag iedereen anders over denken.
    Had 3 maanden ervoor een bijtincident, toen wel contact gehad met de arts en tetanus gekregen.

12. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Jaja had het protocol al meteen overlopen hoor, moeten het hier melden maar er is geen enkele verantwoordelijk hier momenteel, daarmee! :)

13. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Er is toch wel een avondhoofd of iets in die richting die je kan bellen?

14. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Precies ja!!

15. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb dit ook gehad, ik was toen wel 26 weken zwanger. Ik had eerst de patiënt geprikt en stak daarna heel stom de naald diep in mijn duim. IK moest bloed laten prikken, wel raar want ik had de dokterspost gebeld en die zei dat ik mijn bloedsuiker moest controleren, verder niets. De andere dag bij mijn huisarts kreeg ik dus een lab formulier mee.
    De GGD is ingeschakeld en van hun hoorde ik dat mijn werkgever het niet zo nauw / serieus nam met dit. Ik ging een week na het prikaccident op vakantie en heb helemaal niets gehoord van mijn werkgever, leuk hé!! Ik was dan ook erg blij met de GGD.
    Vul een MIM en MIC formulier in!

Dus: bloed laten checken, en kijk of degene waarvoor je de naald gebuikt heb geen lever ziektes of andere besmettelijke ziektes heeft.

16. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Idd protocol volgen, sticker vd patiënt bijtje houden, bloedvanjezelf laten afnemen, bloed vd patiënt, patiënt mede delen wat er gebeurd is en papieren laten tekenen. ...succes

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Als de patiënt een zogenaamde risico patiënt is dan moet je zelfs preventieve medicatie tegen hiv zsm slikken. Dus als ik jou was zou ik zsm contact opnemen met de Hap, zij hebben daar ook protocollen.

18. leotje

leotje Actief lid

28 jul 2010
    134
    0
    0
    Ik heb me ook wel eens geprikt aan insuline naadje vlgs ons protocol in het ZH hoef je dan geen actie te ondernemen, omdat het een kleinnaaldje is en je prikt subcutaan, dus als het goed is niet met bloed in contact geweest.

Of het moet een risico patiënt zijn

19. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Zeker gewoon het protocol volgen hoor. Ook in het subcutane weefsel lopen haarvaatjes! Een prik accident is een prik accident.

Deel Deze Pagina