Hoi! Ik heb mij zonet perongeluk met insuline in te spuiten en de naald eruit te halen, lichtjes geprikt met de naald Ik bloed niet en er is niks meer van te zien of te voelen Heb mijn handen meteen gewassen en goed ontsmet met alcohol Ik ga dit aangeven maar moet ik nu die hele procedure ook volgen (Bloed laten trekken)? Aangezien de naald enkel met het onderhuids weefsel in contact is gekomen en niet met bloed? Bedankt!
Huh? Is daar geen protocol voor op je werk? Anders zou ik dat gewoon volgen. Het is er niet voor niets
ik zou prikpunt even bellen die leggen je dan uit hoe verder te handelen. Er moet ok een protocol zijn op jou wrk trouwens!
Waarom zou je risico nemen en niet de gehele precedure volgen? Werk ook in de zorg en heb ook een prik incident gehad en heb alles gedaan wat nodig was.. gaat toch om je eigen gezondheid... ik wilde absoluut geen risico nemen.
Had je de patiënt voor wie de insuline bedoeld was al geprikt? Als het echt een mini prikje was die alleen oppervlakkig was dan MOET je de procedure niet doorlopen, het mag wel als je je er niet goed bij voelt
Jawel, maar aangezien er momenteel niemand aanwezig is aan wie ik het kan melden.. Ik dacht ik vraag het even!
Volg jullie prikincindent protocol. Schakel de ggd in. Zoek de medische geschiedenis op van de cliënt. Niet laks zijn hiermee!
Ik heb het ooit gehad, wist alles over patiënt, geen rare ziektes, heb het meldingsformulier ingevuld en verder niets mee gedaan. Mocht uiteraard wel, maar vond het zelf niet nodig, maat daar kan en mag iedereen anders over denken. Had 3 maanden ervoor een bijtincident, toen wel contact gehad met de arts en tetanus gekregen.
Jaja had het protocol al meteen overlopen hoor, moeten het hier melden maar er is geen enkele verantwoordelijk hier momenteel, daarmee!
Ik heb dit ook gehad, ik was toen wel 26 weken zwanger. Ik had eerst de patiënt geprikt en stak daarna heel stom de naald diep in mijn duim. IK moest bloed laten prikken, wel raar want ik had de dokterspost gebeld en die zei dat ik mijn bloedsuiker moest controleren, verder niets. De andere dag bij mijn huisarts kreeg ik dus een lab formulier mee. De GGD is ingeschakeld en van hun hoorde ik dat mijn werkgever het niet zo nauw / serieus nam met dit. Ik ging een week na het prikaccident op vakantie en heb helemaal niets gehoord van mijn werkgever, leuk hé!! Ik was dan ook erg blij met de GGD. Vul een MIM en MIC formulier in! Dus: bloed laten checken, en kijk of degene waarvoor je de naald gebuikt heb geen lever ziektes of andere besmettelijke ziektes heeft.
Idd protocol volgen, sticker vd patiënt bijtje houden, bloedvanjezelf laten afnemen, bloed vd patiënt, patiënt mede delen wat er gebeurd is en papieren laten tekenen. ...succes
Als de patiënt een zogenaamde risico patiënt is dan moet je zelfs preventieve medicatie tegen hiv zsm slikken. Dus als ik jou was zou ik zsm contact opnemen met de Hap, zij hebben daar ook protocollen.
Ik heb me ook wel eens geprikt aan insuline naadje vlgs ons protocol in het ZH hoef je dan geen actie te ondernemen, omdat het een kleinnaaldje is en je prikt subcutaan, dus als het goed is niet met bloed in contact geweest. Of het moet een risico patiënt zijn
Zeker gewoon het protocol volgen hoor. Ook in het subcutane weefsel lopen haarvaatjes! Een prik accident is een prik accident.