Haken vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik ben begonnen met haken twee dagen geleden. Nog nooit gedaan, nooit creatief geweest dus het is nogal een uitdaging :D
    Nu kan ik lapjes haken, rondjes, meerderen, minderen, stokjes haken ed, en wordt het tijd voor mijn eerste patroon. Ik heb een klein aragumi konijntje uitzocht.
    Nu staat er in het patroon het volgende:

Hoofd:

1: magische ring, 6 steken
    2: Vermeerderen, 12 steken
    3: Enkele steek, vermeerderen 18 steken
    4: Enkele steek, enkele steek, vermeerderen 24 steken
    En rij 5 begint met 3 enkele steken.

Ik snap dat die enkele steken bedoeld zijn om de hoogte in te gaan, maar is 1 enkele steek aan het begin van een nieuwe toer niet genoeg? Waarom moeten dat er 2, volgende toer 3, enz zijn?

En moet je per se beginnen met een magic ring? Die is best pittig namelijk ;) waarom is met een gewoon rondje beginnen niet goed?

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ze bedoelen in elke oneven steek een dubbele. Dus als je er 6 hebt in elke steek een steek en bij de volgende in elke oneven dus 1,3 enz. Magische ring is veel makkelijker als gewoon een rondje maken. Als je het eenmaal doorhebt is het zo makkelijk.

3. Marieke1983

Hè? Maar dat staat er niet toch? Ik snap er nog weinig van haha!

4. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Je hebt een heel lastig patroon uitgezocht om mee te beginnen. Zal straks eens kijken of ik wat makkelijkers weet voor je

5. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ze bedoelen dat je dus in de 6 steken van de magic ring in elke steek 2 steken doet - dan heb je er dus 12.
    In die 12 doe je in de eerste 1 steek en in de 2e 2 steken, derde weer 1 steek, vierde weer 2 steken, etc. Dan heb je er aan het eind van het rondje dus 18.
    In die 18 doe je er in de 1e 1; in de 2e 1 en in de derde 2. Zo kom je aan het eind van het rondje op 24 steken uit.
    Op deze manier ga je dus idd de 'hoogte' in en vermeerder je langzaamaan zodat je een mooi bolletje krijgt.

Succes!

6. indy2

indy2 Lid

18 jul 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snapte die magische ring ook niet echt, maar op youtube staan veel haakfilmpjes die heel leerzaam zijn! Succes!

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb het idee dat jij denkt dat ze met enkele een losse bedoelen maar ze bedoelen een vaste. Die magic loop staat op YouTube heel goed uitgelegd, gaat je met behulp van een filmpje vast lukken!

8. Marieke1983

Ah Arual dank je, dan snap ik.

Heb idd op inteenet filmpjes van de magic ring gezien, maar ik heb gewoon het gevoel dat ik vingers tekort heb :D

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik raad je aan om een boekje van christel krukkert te kopen en daar mee te beginnen.
    Haar patronen zijn erg makkelijk om te lezen.

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik ben begonnen met het boekje Amigurumi & more van Tessa van Riet-Ernst: daar wordt ook heeeeel goed in uitgelegd hoe alles moet! Ik had nl ook nog nooit gehaakt en had het binnen een half uur door! Echt perfect.

11. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
  12. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Die zijn inderdaad erg fijn. Mocht iemand ze nog zoeken, ik heb ze hier liggen.

Deel Deze Pagina