Ik gebruik het vaak bij tortilla's; gewoon een 'kwakkie' er op, naar smaak. Of ik maak het aan met zout; heerlijk bij gepofte aardappel! Of over tortillachips, samen met geraspte kaas in de oven (tot de kaas gesmolten is)
Ik maak eigenlijk niets met creme fraiche maar gebruik het wel regelmatig in de keuken. Lekker om sauzen romig te maken en te binden. I.p.v. boter/melk in je aardappelpuree, geeft een net wat andere smaak. In een quiche. Een kloddertje in de tomatensoep. In gegratineerde aardappeltjes. Het is echt zalig in zelfgemaakte sauzen maar het is zo'n dikmaker dat ik probeer te minderen.
Creme fraiche is heerlijk... hier twee (totaal verschillende) favorieten van mij: PASTA MET TONIJN EN KOMKOMMER 1: komkommer (ongeveer 3/4 pp) in "frietjes" snijden (of blokjes of whatever) 2: pasta gaarkoken 3: uitje snipperen en fruiten 4: bliktonijn (1 blikje pp) eventjes meebakken 5: komkommer op hoog vuur (vocht wat eruitkomt moet liefst meteen verdampen) meebakken 6: afblussen met een scheutje witte wijn 7: creme fraiche (100 ml pp) toevoegen en het geheel op smaak brengen met peper, zout en (verse of gedroogde) dille OVENSCHOTEL MET RUNDVLEES EN KOOL: 1: sudderrundvlees in blokjes snijden en aanbakken 2: een ui grof snipperen en meebakken 3: afblussen met rode wijn 4: flinke lepel mosterd toevoegen en een laurierblaadje 5: paar uurtjes laten sudderen 6: aardappels schillen, in plakjes snijden en (met wat zout) gaarkoken 7: groene (savooien-)kool in reepjes snijden en gaarkoken 8: in een grote ovenschaal: onderop vlees, daarop de kool, daarop de aardappels 9: laagje creme fraiche erover uitsmeren en wat geraspte kaas eroverheen 10: 15-20 minuten (tot de kaas licht bruin is) in de oven (200 graden)
Ik vind tonijnpasta altijd lekker. Tonijn in blik ( op water) uitlekken en dan 75 ml creme fraiche erdoor. Peper en zout erbij. Dat prutje met een al gebakken uitje door de pasta scheppen. heerlijk!!!
owww staan echt te lekkere dingen al tussen thnx... ik ga van de week wel even wat uitproberen... en wat voor sauzen maken jullie dr mee???
Ik ben echt een grootverbruiken. Je kunt het echt voor ALLES gebruiken. Het is ook lekker op brood ipv smeerkaas of boter. Om gerechten romiger te maken, smaak wat milder te maken enz. Ik gebruik het ook vaak om een saus voor de kindjes te maken.
staan lekkere dingen bij zeg ik gebruik het eigenlijk alleen als ik kip tandoori maak o jammie ik weet wat ik morgen ga eten ahha
zalm pasta 4 personen 400 gram gerookte zalm 1 ui 400 ml creme fraiche verse bieslook kappertjes penne pasta snipper de ui en maak de zalm klein. bak de ui in wat olie en als deze glazig is de zalm erbij gooien. ondertussen de penne koken als de zalm klaar is doe je de creme fraiche erbij en wat gesneden bieslook. wat opwarmen en klaar.
Gehakt Champignons Gyroskuiden Cheddarkaas Creme Fraiche Ui Verse peterselie knoflook Gehakt kruiden met zout en peper en gyros, dan rullen, ui en peterselie erbij, laten sudderen, vet even afgieten. Creme fraiche erbij, hoeveelheid ligt aan jou smaak. Dan cheddarkaas 1 plakje erdoor. Laten smelten. Champignons schoonmaken, heel laten of doormidden snijden. Ovenschaal invette, gehaktlaagje erin, champignons erin, 2e gehakt eroverheen, daar nog cheddarplakken op, en dan 20 min in de oven op 200 graden. Je kan ook portabella's nemen en deze vullen met het gehakt.
mijn man gaat morgen echt smullen van jouw heerlijk recept devilschase.... klinkt echt heel erg lekker/