ik ga vandaag beginnen. Heel lang geleden een keer gedaan en weet niet meer hoe het moet. Zelfs als ik naar de voorbeeld tekeningen kijken die ik op een site zie, snap ik het nog niet. haha. dat gaat nog wat worden.
Als je eerst op youtube wat filmpjes met de basis haaksteken bekijkt en vervolgens op een van de benoemde sites hier een patroon zoekt met beschrijving ipv een diagram, dan kom je echt al een heel eind. Ik had ook al 20 jaar niet meer gehaakt en pikte de basissteken toch zo weer op.
Even showen mn eerste creatie (hij is met mn iphone gemaakt en op een of andere manier worden die schuin als ik ze naar mezelf mail)
haha begint al goed hier. vind het begin niet....knot voor me neus en kan de draad niet vinden. edit:gevonden!!
Ik woon in friesland, dus niet helemaal in de buurt... Die tekeningen zijn niet zo moeilijk hoor, het valt best mee. Je moet alleen even weten welk teken voor welke steek staat. Verder is het gewoon tellen. Ben vandaag begonnen met een omslagvestje voor mijn dochter. patroon is Japans, met telpatroon. Tot nu toe kan ik het prima volgen...
ligt er aan waar in friesland ik woon niet heel ver bij lemmer vandaag, vandaag haaknaald 4, en 4,5 (2.5 3 en 3.5 had ik al)erbij gekocht, lading wol enzo, dus kan er weer even tegenaan.
Voordat we weer een heel eind wegzakken, even een berichtje. Ik ben bijna klaar met mijn babyvestje. Ik hoop hem vanavond af te maken. Zal z.s.m. een foto maken en hem posten.
Ik heb een hoes gemaakt voor mijn telefoon, uit de losse pols. Ik ben ook bezig met een granny square deken.
een haaknaald is niet hetzelfde als een breinaald he?? En wat gebruiken jullie om te haken, garen of echt wol net als bij breien???
Nee, een haaknaald is ander als een breinaald. Ik gebruik voor te haken katoen. Vind ik persoonlijk makkelijker en mooier.
Het garen hangt af, van wat je wilt maken. Als ik ami's maak, dan gebruik ik het liefste scheepjes softfun of catania. Ik ben nu een omslagdoek aan het maken van acrylgaren en voor mijn dochtertje een vestje van super soft acryl.
oke, ja las ook al ergens dat je niet alleen acryl moet nemen, omdat het niet zo mooi blijft als het vaak gewassen wordt. Wat zou je gebruiken voor een deken/plaid.