Ik denk dat ik voor een deken wel een acrylmengsel zou nemen, want je zit ook met het gewicht. Katoen is weer veel zwaarder, waardoor het niet zo geschikt is voor een babydeken.
oke dank je wel!!! Zover ben ik nog niet hoor, ben met de eerste steken bezig, maar ik vind die filmpjes veel te hard gaan, ik heb boeken uit de bieb geleend.
pff, ik heb er wel kramp van in mn vingers. Ik weet nu de eerste steken en ook hoe je weer terug gaat, nu alleen nog wat meer oefenen om er handig in te worden. Hoelang doen jullie dan wel niet over al die mutsjes en kleden enz???
Ik heb het mutsje op de foto eerder ook van acryl. Nadeel vind ik dat het zo warm is. Het ademt niet goed. Dat heb ik ook altijd met acryl truien. Dat mutsje heb ik binnen een paar uur klaar.
klopt het dat je de steken niet te ver aan moet trekken??? Want als ik het strak aantrek bij de eerste toer, dan kan ik niet goed meer zien waar ik de naald in moet steken als ik terug ga???
hoi dames, toevallig zag ik dit topic en dacht ik moet even reageren! ben net begonnen met haken, heb een paar jaar geleden een sjaal gehaakt, maar dat was zeer eenvoudig en al een poosje geleden. Nu heb ik een berenkop in cupcakevormpje gehaakt. heb de smaak te pakken zat net te kijken bij drops patronen staan ook heel veel haakpatronen op die je zo kunt gebruiken. Leuk dat er toch nog mensen zijn die haken, ik ken ze niet in mijn omgeving ( behalve in mijn fam dan)
Ik ben ook aan het haken, heerlijk om te doen. Dit is ook een site met veel leuke patronen: Lion Brand Yarn Ik ben de south bay shawlette aan het haken, een driehoekige omslag doek.
Ik zou persoonlijk nooit acryl gebruiken voor babykleding of deken. Acryl ademt namelijk niet, wol en katoen wel. Wol en katoen kunnen wel wat meer krimpen maar dit kan je ondervangen door je project koud te wassen, en eventueel voor te weken in azijn. Ik haal het garen, nu ik weer actief ermee bezig ben, bij een speciaalzaak. Er bestaan ook goede webshops waar je online kan bestellen, ook bio, voor de geinteresseerden.
Een babydeken van alleen katoen wordt echt veel te zwaar. Wol is vaak te kriebelig voor baby's. Je kunt ook mengsels krijgen met bijvoorbeeld 50% katoen en 50% acryl. Ik zou dan daar voor gaan.
Je moet idd niet te strak haken, maar ook niet te los. Als je dan toch de neiging hebt om strak te haken (doe ik ook), neem dan een iets grotere haaknaald dan voor het garen aangeraden wordt.
er was er al 1, die heb ik vorige week nog geprobeert te laten heropenen nav dit topic, maar goed geen reactie gehad toen