Amigurumi zijn vaak vrij simpel om te haken. Meestal haak je vasten.... En verder meerderen en minderen... (Onzichtbaar minderen... Staat ook op youtube, supersimpel en je beestje ziet er meteen stuk egaler uit ) Vooral een kwestie van heel goed tellen Qua boekjes heb ik hier nu ana Paula Rimoli. Ben ik zelf erg fan van. Vind christel krukkert niet zo heel leuk... Gewoon niet mijn smaak En nu laatst een boekje van Annemarie Arts gekregen... Dat gaat ook best goed moet ik zeggen Maar favoriet blijft ana Paula Rimoli... Heb paar maandenlang terug een boekje gekocht met "functionele amigurumi". Amigurumi to go heet het boekje, vol leuke beestjes-tassen Heel gaaf! Zie bijvoorbeeld: http://i.imgur.com/Gk3vUGD.jpg De vis-tas (En ik heb hem in 3 kleuren gehaakt... Hij is echt superleuk geworden )
Oeh ik moet dus duidelijk op onderzoek uitgaan.. ik ga volg wk alles wat hier geld us op een rijtje zetten.. moet beginnen met haaknaald en garen, volgens mij is dat al mijn eerste probleem Bedankt allemaal!!
Haken is echt superleuk!!! Absoluut mijn grootste hobby. Op internet kun je veel informatie vinden, en op you tube staan veel duidelijke filmpjes, waarbij je ook mee kunt haken. Ik haak inmiddels alles. Mutsen, vesten, sokken, babyslofjes, sjaals, wanten, tassen, knuffels etc.
Bij de action hebben ze pakketjes met mini-bolletjes in allerlei kleuren met bijpassende haaknaald. Geen idee of het ook een beetje haakt.... Ik ben meer van katoen dan van wol. En ik kocht ooit zo'n all-in pakje van de zeeman... Die haaknaald kan ik nog steeds niet mee haken.... Al is het me toen uiteindelijk wel gelukt maar heel mooi is het niet geworden. Gebruik nu ergonomische haaknaalden... Maarja die zijn wek tikje duurder dus die heb ik pas gevocht toen ik het blijvend leuk bleek te vinden Bij de clubs is trouwens ook een haakclubje. Afwisselend is het er meer/minder druk overigens... Maar dat hou je toch
Oh en dit natuurlijk: Haken voor beginners - Leren Haken.nlLerenHaken.nl | Leren haken in eenvoudige lessen!
als je er zelf niet uitkomt dan kan je naar een haakcafé gaan(even googlen). Ik ben er zelf nooit geweest maar volgens mij wel leuk om het te leren of om inspiratie op te doen, mensen te leren kennen etc.
Ik ben ook sinds kort aan het haken! Ik vind het erg leuk om te doen!! Het is af en toe wel wat puzzelen.. En vooral heeeeeel veel oefenen. Centimeters haken, meters uittrekken is mijn motto!
Woon je misschien in omgeving Leiden? Ik heb hier een haakjuf gevonden die mij 1x in de week les geeft Eigenlijk is het gewoon een haakgroepje geworden hahaha Maar Misschien kun je wel met ons mee doen dan?
Dat komt echt goed hoor! Al had ik gister in m'n enthousiasme te ver doorgehaakt in een vast aantal steken terwijl ik eigenlijk moest minderen.... Grrrrrrr Maar goed.. Het visselijf is af! Nu nog de vinnetjes, de staart en de schouderband.
Ohw ik vind gehaakte spulletjes er altijd zo leuk uit zien... denk dat ik me er ook maar eens in ga verdiepen... lijkt me erg leuk om een dekentje te haken voor de baby straks.
Nee daar woon ik niet dus helaas. hier in de buurt is ook wel iemand volgens mij die het mij kan leren dus ik zal eens even porren daar ik vind het gewoon lastig om te beginnen; ben ik eenmaal bezig weet ik dat door kan zetten maar dat begin he!!
Als je Engels spreekt zijn de you-tube filmpje van Theresa erg fijn (Amerikaanse vrouw die echt hele duidelijke filmpjes heeft vind ik dan). Ik heb ook via you tube leren haken. Ik maak vooral knuffels
Ik haak ook sinds kort (met vlagen dan). Erg leuk en verslavend en zal het tijdens m'n verlof wel weer meer gaan doen, denk ik. Maar ik verloor echt m'n geduld toen ik m'n zinnen had gezet op een soort converse hoge gympen voor baby's. De zijkant van de zool wilde maar niet omhoog gaan staan. Dus dat project ben ik na een x of 6 maar gestopt. Wel leuke mutsen enzo al gemaakt. Zo leuk!!!
Ik ben echt onhandig, maar haken kan ik wel! Heb het mezelf geleerd via YouTube. Mijn wol en naalden haal ik bij zeeman en wibra, soms bij een speciaalzaak. Mijn patronen haal ik van www.ravelry.com. Mijn zusje trouwt binnenkort en ben nu een omslagdoek voor mijn jurk aan het haken. Ideaal Het is echt niet zo moeilijk.
ik ben een klein jaar geleden begonnen met haken want ik moest en zou sjakie de stapelslak maken http://www.simpelhandwerk.nl/sites/default/files/Sjakie.jpg eerst een paar proeflapjes gemaakt en toen begonnen aan sjakie het ligt soms weken of een maand te verstoffen voor ik weer eens besluit verder te gaan of maakt tussendoor wat anders (een leuk gehaakt girafje )http://4.bp.blogspot.com/-m7AzL8ebr30/T6Zy9dDqHGI/AAAAAAAALHY/-t9plBC1coA/s1600/giraffe2.jpg Maar ondertussen de slak bijna klaar !! en ondanks de kleine foutjes her en der kan ik wel zeggen dat ik het zelf heb gemaakt!!
Ben echt jaloers op jouw creaties. Ik wil nog een leuke hobbie voor komende winter en haken lijkt me ook wel iets.