Hoe krijg ik de brandlucht uit mijn kat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Within, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Ok, de meeste zullen nu wel denken huh??'

Maar toch is het een serieuze vraag!

Wij hebben een kitten van 5,5 maand oud, en tja, wat doen kittens? Die gaan op onderzoek uit.
    Onze dame had daardoor dus niet in de gaten dat ze met haar staart boven een brandende kaars hing. Tot de rook er vanaf kwam.
    Hebben haar gekalmeerd enz, en het is alleen verschroeiing van de vacht gelukkig.
    En ja, we hielden toezicht ;)

Maar.. verbrand haar stinkt zo erg! De lucht is inmiddels uit huis (het is gisteren gebeurd) maar nog niet uit de kat.. Enig idee hoe dat te verhelpen? Wassen zie ik niet zo zitten, we hebben dat net 4x achter de rug na de Giardia bacterie..

(ze is een europese korthaar, dus kortharig)

2. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ze zal zichzelf wel uitgebreid gaan wassen. Ik zou er niks aan doen.

3. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Kun je niet even met een washandje met shampoo haar staart inzepen en daarna met een nat washandje de shampoo er weer afwassen?

4. MB2

MB2 Actief lid

13 sep 2012
    435
    27
    28
    NULL
    NULL
    Misschien de verschroeide pluk haar een beetje wegknippen?

5. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Je kunt, als je dit met geduld aanpakt, je kat het beste wassen, ook al heb je daar geen voorkeur voor..
    Dit moet je natuurlijk niet wekelijks gaan doen, maar voor een keertje kan dit geen kwaad. Het is sowieso aan de staart als ik het goed begrijp? Dan is wassen sowieso misschien juist een goede oplossing, dat is zo gepiept toch :) als je kat daar geen mega drama van maakt natuurlijk hihi (en anders even fixeren en snel schoonmaken en klaar, dat ze er zsm vanaf is)

6. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ik heb geen idee maar heb wel zes keer je titel gelezen haha

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Gewoon niks aan doen, gaat heel snel vanzelf weer weg. Mocht de kat het niet erg vinden, dan kun je even met een washandje met zeep de staart wassen, maar persoonlijk zou ik het lekker zo laten.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

luchten aan de waslijn :D

Ik zou denk ik het verbrande haar wat wegknippen.

9. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    gaat vanzelf weg, ik heb er nooit wat aan gedaan als mijn katten weer eens met vuur spelen. :)

10. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    haha klinkt bekend, hier hebben ze het na een paar keer nog niet geleerd.

het beste, als je kat het toelaat kun je ff het verschroeide haar wegknippen. Wassen heeft geen zin, want het verschroeide haar stinkt zo, en je wast geen haar van een kat af..

hier was het meestal na een paar dagen weg.

en nee, ik heb niet m'n hele huis vol kaarsen, maar gewoon onafgerichte katten.. Staan ze uit het raam te gluren.. Met de staart in een kaars.. Whaha

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik las het en ik dacht 'haha, ze bedoeld vast kaSt':D

Maar goed, ik zou het zo laten. Ze wassen zichzelf altijd, het zal wel wegtrekken.

Deel Deze Pagina