Gisteren lekker intensief paardgereden. Eerst een uur springles, daarna een uur normale dressuurles. Al met al zweette ik mezelf kapot en dus lekker veel calorietjes koudgemaakt . Maar ik merkte na de springles (die zeer vermoeiend was), dat mijn hartslag redelijk snap weer op ritme was. Ik gok ongeveer tussen de 70 en 85 per minuut. Alleen na de tweede les bleef mijn hartslag rustig tussen de 90 en 100 balanceren. Pas toen ik in bed ging liggen zakte deze naar de 85 en vanmorgen was het weer normaal. Hier zat trouwens dik 2 uur tussen. Is dat normaal? Na intensieve sport? Dat je hartslag nog lang aan de hoge kant blijft? Heb het eigenlijk nog nooit op deze manier gehad om eerlijk te zijn. Nu heb ik een hartslagmeter, dat scheelt ook, het kan me makkelijk niet op zijn gevallen.
ligt eraan of je het gewend ben zo hard te sporten ? vaak moet het lichaam wennen ook als je van laag intensief naar hoog intensief gaat en of je adrenaline is blijven aan jagen het kan je hartslag lang hoog blijven , rust stand is 60 a 70 . matig intensief tussen de 120 en 140 en hoog daarboven maar je moet niet boven de 180 uitkomen das niet zo fijn voor het lichaam. kan ook zijn dat je teveel let op je hartslag en lichaam waardoor je je lichaam onrustig maakt , dit doet men vaak onwetend