mijn verjaardag komt weer in zicht maar zit een beetje in dubio tijdens vl zijn verjaardag werd er erg weinig taart gegeten waardoor we bijna een hele slagroom en een halve mokka taart weg konden gooien(en zelf nog 2 dagen van gegeten) dit vind ik toch wel erg zonde iemand een idee wat we in plaats van taart op tafel kunnen zetten zelf zat ik aan een appelflap te denken die kunnen we achteraf altijd nog invriezen iemand anders nog leuke tips?
Ik heb laatst bij mijn verjaardag 1 cake gebakken, stroopkoeken en roze koeken op een bord gezet voor bij de koffie.
De laatste verjaardagen waar ik ben geweest kregen we een plakje cake. Zou ik zelf niet snel voor kiezen, maar dat zou ook een optie kunnen zijn.
Een soort high tea. Dus luxe koekjes, cupcakes, scones, bon bons. Bij de hema hebben ze leuke dingen. Net zo feestelijk en hier altijd een succes.
Tompoucen idd, die kun je ook invriezen. Maar eigenlijk vind ik appelflappen ook een heel prima idee. Heb zelf ook wel eens allemaal kleine lekkernijen geserveerd. Was ook een succes.
Hier ook geen taart meer om die reden. Ik maak zelf frikandel en kaas broodjes. Vliegen hier van de borden af en ze zijn makkelijk te maken
Mijn dochter is donderdag jarig en hier heb ik bij de HEMA tomsoesjes, chocosoesjes, kleine tompouchen met een foto van haar erop, en nog wat minigebakjes besteld (smaken carrot cake, appelkruimel, chocola en nog iets). Allemaal dus te bestellen bij de HEMA. Zelf ga ik nog cupcakes bakken
Gewoon een bord met mini tompouche, soesjes, chocosoesjes, mini cupcake, mini brownies, mini muffins. doen we hier al jaren en echt ideaal
De laatste keren heb ik een etagiere op tafel gezet met mini tompoezen, chocolat chip cookies, bonbons en nougat chocolaatjes. Je kunt ook andere kleine koekjes erop doen. Verder ook nog een schaaltje met choco pindas. Daar is schoonfamilie dol op.
Heb je een Marokkaanse bakker oid in de buurt? Daar hebben ze een heel assortiment aan "Marokkaanse koekjes", soort luxe koekjes. En baklava erbij (dat is dan weer Turks geloof ik, maar dat hebben ze hier ook), allemaal op een bord of etagère en dan is het klaar. Ik kreeg dat laatst, erg lekker!
Dan zou ik persoonlijk voor de iets minder multiculti variant gaan met minisoesjes enzo, wat hier allemaal genoemd wordt verder.
Limburgse vlaai!!! Wij hebben altijd vlaai (ben rasechte Limburger ). Echte slagroomtaart gaat hier ook niet op en ik vind het zelf vies. Een lekkere Duitse taart (Bienestich, Christoffel, Schwarzwalderkirch) dat gaat wel helemaal op. Je kan bijv kiezen voor kersen, abrikozen, rijstevlaai en apart (vers geklopte) slagroom bij serveren. Ook kun je kijken of je een multi vlaai in de buurt hebt.
Wij doen deze meestal, of iets vergelijkbaars. Cupcaketaart, verse fruitspiesjes, trifle in kleine glazen, key lime pie en dan nog een grote schaal aan mini wraps en sandwiches. Groot succes altijd, voor ieder wat wils!
@angel vorige verjaardagen andere taarten gehad maar taarten/vlaaien worden hier slecht gegeten denk inderdaad dat ik de etagere maar vol gooi met soesjes etc. en dan de normale dingen erbij natuurlijk kaasje worstje en dat soort dingen thnx allemaal voor de tips