Klopt, dit zingend lezen is zelfs een betere strategie om te leren lezen. In het hakken/plakken blijven kinderen vaak te lang hangen bij sommige kinderen pakt dit gewoon niet goed.
Haha herkenbaar! Mijn dochter is weliswaar wat jonger, maar een paar maanden geleden spelde ik p-o-p, haar antwoord was olifant! Nu gaat het al iets beter, ze heeft nog tijd zat.
Het is de laatste stap voor het leren lezen, dus het is niet erg als je zoontje het nu nog niet goed kan. Gewoon lekker spelenderwijs oefenen. Misschien eerst eens een spelletje doen met de beginletters, noem dingen met de letter B of iets dergelijks. En véééééééééééél voorlezen, dat is echt goed voor alles!
k-i-p ja dan is appel wel heel raar... Als het dan nog iets is wat begint met een k... als hij/zij naar groep 3 gaat dan kent ze het vast beter.
Ik deed dit echt nooit thuis toen Eva nog in groep 2 zat hoor. Ze leerde op school wel door middel van klappen hoeveel lettergrepen woorden hebben en ze oefende letters op school. En ze kon daardoor wel door een de letters van een woord te lezen hier een woord door vormen. Maar laat het lekker gaan, ze leren echt zo makkelijk als ze in groep 3 zitten. Dit zal je nog verbazen