Ojee Waterpokken!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minny, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Er was een kindje op de creche van mijn dochter met de waterpokken. En nu vind ik ineens 3 rode blaasjes bij mijn dochter. Op zich allemaal niet zo erg, maar ik ben bijna uitgerekend!!! Zit echt niet op een ziek kind te wachten. En weet eigenlijk niet eens of het kwaad kan voor mij. Heb het vroeger zelf wel heel heftig gehad.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als je het zelf hebt gehad, maakt het voor jou en de ongeboren baby niet zoveel uit. Jij beschermd jullie allebei dan wel.

Mocht je dochter nog besmettelijk zijn bij de geboorte, dan heeft de baby nog wel antistoffen van jou. Dus blijft het vaak bij een paar pokjes en verder niks. Hij/zij zal het dan later nog wel eens krijgen.

Alleen een ziekig kind tijdens de kraamweek lijkt me niet zo gezellig, dus hopelijk zijn de pokjes snel over, en blijft de baby nog eventjes zitten ;)

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Voor zover ik weet kan waterpokken bij de geboorte wel gevaarlijk zijn! Google maar eens. Ik zou even contact opnemen met de verloskundige.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb even ge-googled, maar lees alleen dingen over gevaar als de moeder waterpokken heeft tijdens de bevalling (2 dagen voor - 5 dagen na). Dan kan de moeder de antistoffen namelijk niet meegeven. Maar omdat in dit geval moeder de waterpokken al heeft gehad worden deze wel meegegeven.. (al verdwijnen die na een aantal maanden uit het lijfje van de baby)

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik lees dat inderdaad ook. Toch zou ik het even navragen, aangezien de gevolgen bij besmetting via de moeder wel heel extreem kunnen zijn. Beter het zekere voor het onzekere.

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    de pokken zijn 5 dagen VOOR het ontdekken tot 6 dagen NA het ontdekken besmettelijk. Dus je hebt ze nu ontdekt dus over 6 dagen zullen er nog pokjes zijn maar dan zijn ze niet meer besmettelijk. Dus nog even 6 dagen je ukje binnen boord houden ;)

heb t vorige week opgezocht want mn dochter heeft ze ook gehad vorige week. Ze heeft er gelukkig geen last van gehad. Ook aangegeven bij de vk en die zei ook dat als ik ze zelf gehad heb het niet schadelijk is

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Hopelijk wordt ze er niet al te ziek van.

Heb vanmiddag de huisarts even gebeld en zij zeggen dat het voor mij niets uitmaakt, omdat ik het al gehad heb. Maar als onze dochter het nog heeft en de baby wordt geboren, dan moeten we ze niet laten knuffelen. Zolang de blaasjes nog niet weg zijn is het besmettelijk!

Deel Deze Pagina